Ja, bij Meiling is er ook per provincie een chinese gids hoor.
Ik ga nu slapen.
Een hele goede dag morgen en hopelijk wordt je een heleboel gewaar.
In elk geval vast ook een boel voorpret.
Vergis je niet hoor…. iedere VGH heeft goed en slechte kanten.
Communicatie is heel persoonsgebonden en daardoor kunnen twee mensen bij dezelfde VGH verschillende ervaringen hebben.
Het is geweldig dat Meiling vooraf altijd benaderbaar is (en inderdaad heel makkelijk te benaderen en zeer vlot met reageren) maar de info die je krijgt kan per vrijwilliger anders zijn; wij reisden met meerdere gezinnen, wij kregen te horen met visa te wachten tot na afreisgesprek omdat we een bepaald formulier nodig hadden wat we daar kregen, anderen hadden de visa allang aangevraagd op advies van hun contactpersoon, wij hadden alleen briefjes van 50 en 100, anderen ook van 200 wij hadden dollars bij ons, bij anderen hoefde dat niet. Vanuit NL mochten de oudere kinderen niet mee naar de overdracht, in China had de gids gewoon al een auto voor iedereen geregeld, ook voor de andere aanwezige kids, bij de een moest er begeleiding mee, bij de ander hoefde het niet, een alleenstaande kreeg geen begeleiding naar d eprovincie, een andere groep wel, sommige gezinnen reizen met twee nl'se begeleiders naar China, anderen zonder, na afloop zijn er gezinnen waar d econtactpersoon zeer regelmatig contact opneemt, en gezinnen waar nooit meer gevraagd wordt hoe het gaat….. ik denk dat je een ander verhaal krijgt bij ieder van deze gezinnen…..
En uiteindelijk gaat het ook maar om één ding; dat je kindje op een zodanige manier bij jou komt dat je later de adoptie kunt verantwoorden, en volgens mij nemen wat dat betreft alledrie de VGH hun verantwoordelijkheid….
Hallo meiden,
hier bericht vanuit China, (over 3 uur onze zoon in handen!!!)
Coupures: Je kunt veel groot meenemen. Je moet eerst zo'n 3200 aftikken, zodra je uit het vliegtuig komt.
Diezelfde middag moet je ongeveer 4500-5000 wisselen voor Yuan. Hier voor kwam bij ons de gids op de kamer met iemand van de bank, met een geldtelmachine Coupures hier niet groter dan 100 (en je moet 40.000 hebben, kun je nagaan hoe groot dat pak is ;-))
Het is wel handig om ook wel wat kleiner bij je te hebben. De gids heeft natuurlijk niet voor iedereen wisselgeld in Euro's bij zich
Verder kun je gewoon in de hotels wisselen.
Succes!!
anne2 Schreef:
——————————————————-
> Vreemd, in hun eigen informatie hebben ze het over
> coupures van 200 en 500 euro.
Graag gedaan meiden!!
Ze zei idd eerst die 100, maar toen ik op de brief wees ging ze het navragen en toen zei ze dat het idd voor china zo groot mogelijk mag. Dus ik snap wel die verwarring van het telefoontje van afgelopen vrijdag..
Gelukkig hoeven we niets te veranderen.
Tot vanmiddag!!! Heb er heel veel zin in en ben benieuwd naar alle info die we gaan krijgen!!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?