…
Onze LOA is nu onderweg naar china.
is de datum van afreizen bekend voordat je de TA krijgt?
zoja hoe snel krijg je dit te horen?
zonee hoe snel reis je na binnenkomst van de TA?
en ik lees iets over geen gekreukels, gescheurd geld meenemen? hoor je dit allemaal op de reisbespreking?
kunnen jullie ook alleen economy class vliegen?
SUCCES allemaal!!!!!!!!!!!!!
gr HenS
Bij Meiling wordt de reis geboekt zodra de TA binnen is en pas dan hoor je de datum
Bij de 1 komt de TA namelijk al na 2 weken en bij de ander pas na 9.
Maar gemiddeld duurt het ongeveer 4-6 weken.
Hoe snel je afreist ligt eraan of er nog meer mensen op de TA wachten die ongeveer gelijk op lopen.
Soms kan je nog mee met een groep die al heel snel vertrekt.
Soms duurt het 3-4 weken.
En als er niemand gelijk op loopt dan kan het gebeuren dat je alleen gaat.
Bij ons kwam de TA 4,5 week na terugsturen van de LOA.
De reisdatum wisten we een paar dagen later.
We gingen 3 weken na de TA op reis.
Meestal vlieg je met China Southern, daar is alleen nog economy of business class ( heel duur).
Maar soms is er een vlucht van KLM bij en daar is wel iets van comfort class ofzo.
Maar pas als de vlucht geboekt is weet je welke maatschappij het wordt, dit heeft te maken met beschikbaarheid en prijzen.
Maar al deze dingen kan je beter aan Meiling vragen.
Het was heel duidelijk!!
We hebben allemaal onze TA s gehad, met fototje erop van de kleintjes. In ons geval een zeer recente foto. We kregen ook recente informatie over ons manneke..heel bijzonder en nu wil ik nog sneller naar CHina.
We hebben ook allemaal onze persoonlijke reis/procedure schemas gehad. We weten nu allemaal wanneer we waar heen gaan. Volgens mij krijgen we allemaal op maandag de overdracht van onze kindjes.
Er werd uitgebreid ingegaan over hoe om te gaan met de wedersijdse hechting en omgaan met bezoek na thuiskomst.
Ook kwam de voeding aan bod.
We hebben een groep van 8 stellen, de negende koppel reist 1 week later dan ons, volgende week vrijdag de 12e.
Kortom alles is wel duidelijk, we zijn er klaar voor!!!
Bij k&t hoef je niet te wachten op samenstellen van een groep. Ze plannen de procedure in China, als die rond is kan je gaan, natuurlijk zodra de TA binnen is.Heb het idee dat er op het moment wekelijks mensen vliegen naar CHina. Volgend weekend zelfs een koppeltje alleen. Die waren ook bij het afreisgesprek vanmiddag…
Moet wel zeggen dat onze TA al afgegeven is in China op 6 juli (16 juni kregen we de loa afgegeven op 10 juni in china) en wij nu as vrijdag dus vliegen. We kregen vorige week pas te horen dat hij er was, die ta.
Er moet plaats zijn in het vliegtuig, hotels, gidsen en in de planning van de officieele instanties moet het geplaatst worden.
Ze zeggen bij k&t dat de TA 4-6 weken komt na inloggen van ondertekende loa in china. Dus als jullie loa bv einde van de week is ingelogd, dan kan je vanaf dat moment rekenen.
Maar dan nog, het kan idd makkelijk gebeuren dat die na 2 weken al binnen is, of pas na negen weken, dat is zo lastig van adoptieland…het kan alle kanten opgaan!
Op naar een snelle TA!
Die suggestielijst met wat je evt allemaal mee kunt nemen heb ik doorgelezen, maar alles is handig om mee te nemen en een extra koffer is ook zo wat!!
hoe hebben jullie dit gedaan?
ik dacht ieders een koffer en als handbagage een trolley. deze voldoet tenminste aan afmetingen en buiten deze trolley om mag je nog 1 handaccessoires meenemen.
en ik dacht onze zoon is 2jaar als we ophalen dus wel flesje mee of geen flesje mee?
hoe hebben julllie het bedacht wat je meeneemt?
wat ik nog aan dacht. als je zo snel afreis na de TA. wat vind jullie baas ervan?
gr HenS
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?