Wachten op de TA k&t

• MCP

Het ligt er erg aan wanneer je reist.

Als je najaar/winter/voorjaar reist dan kan het in Beijing erg koud zijn en in het zuiden wel lekker warm.

Dan heb je dus zowel warme als koude kleren nodig.

Maar…wat iedereen meeneemt?

Ik had met zijn 3-tjes ( ikzelf met 1 kind heen en op de terugweg met 2 kids) ALLEEN maar 2 hele kleine koffertjes die zelfs nog als handbagage hadden gemogen qua formaat en ik had meer dan genoeg kleding ( voor ieder 6 setjes mee en 1 aan),luierbroekjes, zwemspullen, reisapotheek, laptop, camera's kortom gewoon alles bij me. Koffertje 1 zat vol spullen voor het nieuwe kindje. En koffertje 2 met spullen voor mij en mijn meereizende dochter ( man en andere kids bleven thuis). Ook nog talloze souveniers gekocht. Verder voor onderweg als handbagage 2 rugzakjes met wat speelgoed en kleurboeken en natuurlijk niet te vergeten de map met adoptiepapieren! Dat was alles.

Heb met verbazing staan kijken hoeveel anderen meehadden en die dan ook nog een koffer erbij kochten….

Dus als jij alles mee wilt nemen wat je opnoemt: koffer en trolley en nog 1 stuks handbagage dan kijkt mij dat meer dan genoeg.

Ik reisde in de zomer, dus het was warm.

En hoe ik bedacht heb wat mee te nemen en wat niet?

Een ruime ervaring in het reizen met kinderen naar een tropisch land.

• sprokkeltje

Ja dat staat op de TA.

Net als bij de loa staat hier ook de afgifte datum op.

Op de loa stond 10 juni en op 16 juni hadden wij hem in huis.

Op die TA dus 6 juli…en vorige week gebeld dat alles geregeld was.

Maar dat is nog snel hoor. En ik ben blij dat ik niet wist dat hij al in huis was.

We hebben in week 5 van inloggen van de ondertekende loa in china te horen gekregen dat alles rond was.

En misschien heeft hij ook wel een paar weken op het bureau in china gelegen?

Wie zal het zeggen??

• sprokkeltje

Wij hebben gewoon 2 koffers klaar staan.

In china scoren we wel een koffer bij.

Ik gebruik als mijn handbagage mijn luiertas/verzorgingstas en mijn man heeft zijn rugzak die

hij mee wil nemen. Daarin kunnen mooi de accecoires waar jij het over hebt.

Ons zoontje is ook 2 jaar. Wij hebben wel flesjes en tuitbekers met zachte speen in de koffer zitten,

maar dat ivm de sn.

Kindertjes van 2 jaar drinken volgens mij gewoonlijk dan wel uit een tuitbeker/antilek beker.

• HenS

oke, misschien hebben we ook aan 2 koffers genoeg. wij hebben nog maar 1x gevlogen en dat was bijna 6jr geleden. dus ik zie wil hoe het loopt.

wij hebben ook wrsch de spenen nodig voor de sn. ik had contact gehad met consultatiebureau en die zei ook neem allebei voor de zekerheid maar mee.

en die 2 wkn redden we ons vast met de dingen die we hebben.

gr HenS

• sprokkeltje

Dan zou ik idd maar spenen meenemen, je weet het met die sn maar nooit. Ik heb er een berg verschillende in mijn koffer zitten. In combie met fles en in combie met tuitbeker. Zien we daar wel welke we gebruiken.

Als de flessen niet meer nodig zijn wil het kindertehuis die ms wel?

Ik heb ook nog maar 1 keer gevlogen hoor, en maar kort, naar ROme en terug. Ik vind het ook heel lastig en spannend.

Maar we komen er echt wel joh.

Heb je te weinig ruimte op de terugweg, scoor je daar nog een koffer of tas erbij, toch?

Ik kan niet kiezen welke setjes kleertjes ik mee neem..

Hoe warm is het? Koelt het savonds af? Regent het veel?

Dus heb van alles wat in de koffer gestopt. Weegt niets kinderkleertjes!

• Anja1

Hoi,

Spenen/flessen kun je altijd achterlaten in het tehuis, hebben wij destijds ook gedaan, want onze zoon bleek met zijn volledige schisis op de leeftijd van tweeenhalf gewoon (en veel..:-) te eten. Maar ik ken ook genoeg kinderen met een schisis die dat niet deden. Ga ik er gemakshalve maar van uit dat jullie met sn een schisis bedoelen - onhandig hoor dat je vandaag de dag niets meer kan/mag schrijven daarover!

Verder: neem niet teveel mee aan kleertjes zou ik zeggen. Tuurlijk alles is leuk, maar zoveel heb je echt niet nodig en zeker die kinderkleren spoel je gewoon even uit in de wasbak. Hou ruimte, veel ruimte over in je koffers voor mooie souvenirs uit het land van je kind! Alvast een goeie reis gewenst, en geniet vooral ook van de cultuur, geuren en kleuren van het geboorteland van je kind - het is zo'n bijzondere periode, de reis om je kind op te halen.

Groetjes,

Anja

• HenS

voor de gene die gauw afreizen veel plezier geniet ervan!!!!

als ik de verhalen lees heb ik er ook erg zin in hopelijk is onze TA gauw binnen.

gr HenS

• Hermine

Veel plezier allemaal in China met het ophalen van jullie kids en van de reis in China. Als ik dat zo lees krijg ik er nog meer zin in!

Groetjes Hermine

• sprokkeltje

Dank jullie wel!

We gaan een waanzinnig mooie reis tegemoet..en strakjes..volgen jullie ook in onze voetsporen,

sucses alle wachtenden!!!!

• m.r

Dankjewel Hermine….

Wij hebben er zelf ook veel zinin maar vinden t ook heel spannend allemaal…

Voor alle andere wachtenden. Kop op!!!! Het is het meer dan waard, tot snel!!!