Het ligt er erg aan wanneer je reist.
Als je najaar/winter/voorjaar reist dan kan het in Beijing erg koud zijn en in het zuiden wel lekker warm.
Dan heb je dus zowel warme als koude kleren nodig.
Maar…wat iedereen meeneemt?
Ik had met zijn 3-tjes ( ikzelf met 1 kind heen en op de terugweg met 2 kids) ALLEEN maar 2 hele kleine koffertjes die zelfs nog als handbagage hadden gemogen qua formaat en ik had meer dan genoeg kleding ( voor ieder 6 setjes mee en 1 aan),luierbroekjes, zwemspullen, reisapotheek, laptop, camera's kortom gewoon alles bij me. Koffertje 1 zat vol spullen voor het nieuwe kindje. En koffertje 2 met spullen voor mij en mijn meereizende dochter ( man en andere kids bleven thuis). Ook nog talloze souveniers gekocht. Verder voor onderweg als handbagage 2 rugzakjes met wat speelgoed en kleurboeken en natuurlijk niet te vergeten de map met adoptiepapieren! Dat was alles.
Heb met verbazing staan kijken hoeveel anderen meehadden en die dan ook nog een koffer erbij kochten….
Dus als jij alles mee wilt nemen wat je opnoemt: koffer en trolley en nog 1 stuks handbagage dan kijkt mij dat meer dan genoeg.
Ik reisde in de zomer, dus het was warm.
En hoe ik bedacht heb wat mee te nemen en wat niet?
Een ruime ervaring in het reizen met kinderen naar een tropisch land.