van de site van K&T: 25 juli sn kindjes uit China

• sprokkeltje

Ben het met m.r eens.

Tuurlijk het allerbelangrijkste is dat de kindjes een thuis krijgen, dat staat voorop. Maar zet dat kindje dan niet op de site, en bewaak de privacy van dit kindje.

Ook wij hebben 4 keer op een kindje geschreven, en hou de site al die tijd gewoon uit interesse in de gaten, wat nu gebeurd is nog niet eerder voorgekomen. Vandaar de vragen die omhoog komen.

Je geeft bij de intake namelijk al je wensen en grenzen aan mbt verschillende combis van sn. Dan zou je denken dat als ze daar weten dat iemand er perfect bij past, ze dan het kindje niet op de site zetten. Maar gewoon als voorstel aan mensen voorstellen.

En even vanuit de kant van de aspirant adoptie ouders, kan ik me heel goed indenken dat het even slikken is, als je al meerdere brieven geschreven hebt, en nog altijd wacht op reactie en dit gebeurt.

Het kindje staat voorop, ten alle tijde!

• Nannie

Het kindje moet een thuis krijgen (en liefst zo snel mogelijk) EN de manier van werken moeten kloppen!

Op zich niet erg om daar van af te wijken, maar daar mag je dan ook wel over communiceren vind ik.

Vergunninghouders stellen immers zelf regels / procedures op met een reden.

• FV

Ja maar, het draait om het kindje, niet om de ouders. Wie weet, misschien is dit wel het begin van een andere aanpak. De wegen van K&T zijn soms ondoorgrondelijk, dat weten we ook uit ervaring, maar als je vanuit het perspectief van K&T kijkt, dat snap ik dit beter dan dat wekenlange wachten met matchen. Als je nu een reactie krijgt van ouders, die affiniteit hebben met de SN (misschien hebben ze al een kindje met die SN, weet jij veel), de papieren liggen al in China, etc. e n het is overduidelijk… dan is een match toch snel gemaakt?

• Yuut

Ja, precies. Het is een beetje dubbel. Ik vind het op zich ook geen probleem, natuurlijk is het naar als je zelf ook op dat kindje wilde reageren, maar aan de andere kant vind ik het persoonlijk ook heel naar om weken te moeten wachten na het sturen van een brief. Zelfs als je na bellen begrepen hebt dat er al een flink aantal brieven voor een kindje liggen en er zelfs bij wordt gezegd dat er ook brieven zijn van mensen met dossiers al in China. Dan lijkt mij toch ook dat je als vergunninghouder matcht zodra er een passende brief binnen komt? Juist om deze kinderen zo snel mogelijk ouders te geven.

• Ri.65

FV, even voor mij ter verdtuidelijking….

Sta jij ook op de wachtlijst??? Maw jullie willen ook nog ouders worden van en kindje???

• FV

Nee, gelukkig niet meer. Wij wachten op afreizen naar ons tweede kindje (niet uit China). Maar uhm: dat maakt toch geen verschil in de discussie waar het hier over gaat?

Ik snap heel goed, dat mensen, die steeds maar weer schrijven op kindjes en niets terug horen, daar erg van balen. Dat zou ik ook doen! Ik vind het ook helemaal niet netjes, dat je dan op de site moet teruglezen, of voor dat kindje al ouders gevonden zijn. Daar zou een vergunninghouder op zijn minst even een briefje of telefoontje aan kunnen wagen om in elk geval mensen uit die slopende onzekerheid te halen. Als je reageert op een kindje, dan is dat kindje toch al in je hart en in je gedachten een stukje van je gezin geworden. Tenminste, zo voelde dat bij mij. Ook al weet je dat er eerst een match gemaakt moet worden, je voelt al zoveel, anders schrijf je niet.

Maar ik vind niet dat iedereen een ‘gelijke kans’ moet hebben. Het is geen inloting voor een studie, ofzo, om maar een vergelijking te maken. Het gaat allereerst om de kinderen. En als daar een supersnelle match gemaakt is - om wat voor reden dan ook - dan is dat in de eerste plaats fijn voor het kind. Ik vind ook niet, dat K&T dan uitleg verschuldigd is aan de andere wachtende ouders, want de redenen voor deze match kunnen wel eens heel prive zijn. Dat gaat verder niemand wat aan… hoe graag je het ook zou willen weten.

Er van balen, dat kan wel. Want waarom bij een ander wel zo snel een match en bij jouw brief of telefoontje niet? Maar dat is toch echt een gevoel dat je bij de vergunninghouder neer moet leggen, lijkt me.

• FV

Dat vind ik ook: soms blijven kindjes nog heel lang op de site staan, inclusief alle gegevens. Maar misschien kunnen de ouders van het kindje daar ook wat actiever in zijn en gewoon vragen, of de oproep van hun kindje van de site gehaald kan worden? Het lijkt mij, dat K&T niet zomaar aan zo'n verzoek voorbij zal gaan en anders in elk geval zal kunnen uitleggen, waarom de oproep blijft staan.

• Ri.65

Hoi FV,

Nee het ging me erom dat dan vaak een andere reactie komt dan dat je wacht op een voorstel. Ik probeer me in te leven snappie:)?

K&T is over het algemeen niet echt handig in het communiceren en daardoor krijg je gewoon dat mensen zich gepasseerd voelen. De ene keer bellen ze en de ander weer niet die in exact dezelfde positie zit. Ook dit is weer een erg onhandige manier van communiceren van hen. eerst een kindje op internet zetten en vervolgens er gelijk weer achter zetten dat het kindje gemached is. Bij mij rijst dan ook de vraag gaat dit om het kindje? Of kan iedereen nu zien hoe druk ze zijn met machten? En dat iedereen ziet hoe goed ze zijn? Af en toe wordt je daar als wachtende ouder knettergek van. Als ze nu gewoon duidelijk zijn tegen idereen, dat scheelt gewoon een heleboel ergenis.

En natuurlijk gaat het erom dat er ouders worden gevonden voor een kindje en niet andersom, maar een wachtende ouder wacht ook smachtend op een kindje. Logisch toch?(Dan zijn logische beredeneringen niet meer aan de orde.)

• summer6974

Er staat vandaag weer een nieuw kindje op de site van K&T.

• N&P

Wat ik onbegrijpelijk vind is dat het K&T niet lukt om een kindje van 1,5 met een dubbelzijdige schisis en een milde hartafwijking te matchen. Ik zou meteen ja zeggen op het voorstel. Zou K&T nou zo weinig ouders op hun lijst hebben die dit wel denken aan te kunnen? Of is de wachtlijst nagenoeg leeg?