van de site van K&T: 25 juli sn kindjes uit China

• m.a.r.i.j.

N&P Schreef:

——————————————————-

> Wat ik onbegrijpelijk vind is dat het K&T niet

> lukt om een kindje van 1,5 met een dubbelzijdige

> schisis en een milde hartafwijking te matchen. Ik

> zou meteen ja zeggen op het voorstel. Zou K&T nou

> zo weinig ouders op hun lijst hebben die dit wel

> denken aan te kunnen? Of is de wachtlijst nagenoeg

> leeg?

Dat snap ik ook niet, hier zou dat kindje ook meer dan welkom zijn, maar wij voldoen niet aan de eisen van China helaas.

• Chinamom

Deze kindjes zijn allemaal Special Focus kindjes, daar zijn toch wat andere regels voor. Kind en Toekomst

mag deze kindjes niet direct koppelen aan ouders. Ouders moeten zelf reageren op een kindje waar ze

voor in aanmerking willen komen. Kind en Toekomst zoekt dan uit alle ouders degene uit die het best

geschikt zijn voor dit specifieke kindje en daarbij zullen ze natuurlijk ook altijd kijken wat er in je

gezinsrapport staat vermeldt qua special needs.

Deze kindjes hebben allemaal op de SN-lijst gestaan, waarschijnlijk gelocked geweest en later

toch weer niet gematched. Om ze een laatste extra kans te geven krijgen VGH kindjes toegewezen

waar ze ouders voor mogen zoeken binnen een bepaalde termijn.

• MCP

Die ouders mogen ze ook zelf zoeken hoor.

Dat doen WK en Meiling ook.

Pas als dat niet lukt komen ze bij hen op de site.

Bij hen lukt het meestal wel.

Overigens wil ik wel kwijt dat 1 van beide hartafwijkingen helemaal niet mild is.

En in combinatie met de rest is hier waarschijnlijk sprake van een syndroom en is het maar de vraag of er niet meer aan de hand is. Iedereen met een beetje medische kennis kan dat in dit geval bedenken.

Maar ja, K&T laat de dossiers niet door een arts bekijken.

Over dit kindje is in mijn kennissenkring al heel wat afgediscussierd, vooral omdat het een beetje te positief wordt voorgedaan.

• Karen K.

Ik heb me ook al vaker afgevraagd (en ‘gebaald’ dat we niet bij K&T zaten) waarom er zoveel op de site gezet wordt.

Maar K&T raadpleegt m.i. geen medici voor publicatie.

Gelukkig hebben we een kinderarts i.o. in onze vriendenkring die ons de ‘achtergrond’ van bepaalde SN-combi's kan toelichten en dan moeten wij toegeven dat die kindjes bij ons geen ‘perfect match’ zijn, wat we in eerste instantie wel dachten.

We hopen dat we binnenkort een match mogen ontvangen uit de SN-lijst… dat het maar vlug eind aug. mag worden!

Groetjes, Karen K.

• N&P

Ja het is sowieso goed om een SN-voorstel te laten bekijken door een arts. Wat raar dat K&T dat niet doet. Je wil toch de aao zo goed mogelijk voorbereiden. Ik vind het maar een raar systeem.

• Chinamom

Ik denk dat elke vergunninghouder zo zijn werkwijze heeft. Zo heb ik het begrepen van K&T in ieder geval.

Wij zijn ook gematched met een Special Focus kindje, waar wij op gereageerd hadden. K&T heeft zelfs nog

een update gevraagd aan China over hoe het met het kindje ging nu, omdat ze daar twijfels over hadden.

En er blijft altijd een mate van onzekerheid, maar dat is gewoon het hele adoptieproces.

En als je twijfelt, inderdaad, gewoon een arts raadplegen. Is m.i. ook een verantwoordelijkheid van toekomstige ouders.

Wij hebben vooraf heel veel opgezocht, geinformeerd etc. over de Special Need van ons zoontje, voordat we overtuigd

konden schrijven.

Ik zie trouwens bij Wereldkinderen en Meiling ook regelmatig oproepen voor kindjes. En K&T heeft toch wel de meeste

Special Focus kindjes, waar zij ook zelf om hebben gevraagd. Belangrijkste is dat deze kindjes ouders krijgen en dat

staat voorop!!