Ik zag op de site van St. Adoptievoorzieningen dat er een (voor mij) nieuwe vergunninghouder in het rijtje staat.
Is er iemand die ervaring heeft met A New Way? Of me meer kan vertellen over hun werkwijze enz. enz. ?
Van de website: http://www.anewway.nl/
Welkom op de site Van A New Way.
Medio dit jaar hebben wij toestemming gekregen van het Ministerie van Veiligheid en Justitie en de Amerikaanse autoriteiten om te mogen bemiddelen bij adopties vanuit de Verenigde Staten naar Nederland
Op 22 augustus hebben wij een eerste contract gesloten met Michael S. Goldstein. U kan zich voor dit contact inschrijven.
Verder hopen wij op korte termijn een samenwerking met Adoption Arc en nog enkele andere agencies/partijen bekend te maken.
Mocht u vragen hebben stuur deze dan via onze contactpagina en dan nemen wij contact met u op.
Onder het kopje nieuws vindt u een brief van het Ministerie van Veiligheid en Justitie. In deze brief, aan adoptieouders die een kindje vanuit de VS willen adopteren, geeft het ministerie aan waar rekening mee moet worden gehouden tijdens de procedure en welke contacten uit de VS samenwerken met welke vergunninghouders in Nederland.
Ons adres is:
Adoptiestichting A New Way
Jonkerveld 150
5403 CB Uden
06-14 88 88 84
Aanvulling: Kind en Toekomst heeft enige tijd geleden het contact met Goldstein juist verbroken, naar ik meende ging het erom dat Goldstein zich naar de mening van K&T niet aan de regels van het Haags adoptieverdrag hield, waarin o.a. staat dat eerst alle mogelijkheden in het land van herkomst voor plaatsing/adoptie aantoonbaar bekeken moeten worden alvorens een kindje naar het buitenland te verplaatsen.
ja dat dacht ik ook….en dan staat er op die site van deze nieuwe VGH een ervaringsverhaal waarin te lezen is dat mensen al een baby toegewezen krijgen die nog geboren moet worden…..ik blijf het bizar vinden.
Volgens mij moet een moeder na de geboorte bedenktijd hebben, dat is tenminste wel zo in andere landen die het verdrag hebben ondertekend. Ons oudste kindje was bijna 4 mnd toen we haar kregen en moeder had 3 mnd bedenktijd, daarna ging ze pas voor buitenlandse adoptie. In die 3 maanden was ze eerst wel 3x voor binnenlandse adoptie voorgesteld en geweigerd…
hoe het verder allemaal zit weet ik niet, maar ik dacht dat het met de VS zo is dat er een soort uitzondering op het Haags verdrag wordt gemaakt omdat de VS het recht van de geboortemoeder om te beslissen naar wie (en naar welk land) haar kind toe gaat belangrijker vind, en het schadelijk vind als het kind dan in tijdelijke pleegzorg moet komen.
Heb er verder geen mening over, voor alle duidelijkheid, maar dit is wat ik er via kennissen die op de wachtlijst staan voor de VS van heb begrepen.
groet, Yuut
K en T stopte in 2009 met het volgende argument (http://adoptie.startpagina.nl/prikbord/read.php?135,9766119):
Na vele jaren van onderhandelingen kon Stichting Kind en Toekomst alleen maar constateren dat de nodige transparantie en openheid in communicatie uitbleef waardoor gevoelige maar zeer belangrijke onderwerpen onvoldoende bespreekbaar bleven.
Ik weet niet precies wat ze hier precies mee bedoelde. Iemand? Of is dat hetzelfde als Anja's suggestie over de plaatsing in eigen land?
Ha Yuut,
Inderdaad beslist officieel de geboortemoeder, maar nog veel vaker de advocaat die er een grote rol in speelt en die meer verdient aan adoptie naar het buitenland dan aan binnenlandse adoptie. Voeg daarbij het feit dat de biologische moeders vaak denken dat hun kind het beter zal krijgen (financieel, qua discriminatie) in het buitenland en de keuze ligt voor de hand. De VS is geen uitzondering, er zijn namelijk meer landen waar de biologische moeders kiezen (Taiwan bijv.) en voor al die landen geldt echt het Haags adoptieverdrag. Bij adoptie uit de VS is er vaak al voor de geboorte bepaald wie de adoptieouders zullen worden. Voorstanders van adoptie uit de VS zullen zeggen dat dat prettig en transparant is - ik persoonlijk zie het al een niet acceptabele verstrengeling van belangen. Heb werkelijk met rillingen over mijn rug weblogs gelezen van wachtende ouders, die dan woedend waren omdat de biologische moeder toch de euvele moed had om zich te bedenken. En die euvele moed is niet zo makkelijk, want biologische moeders worden niet zelden financieel ingekapseld en moreel onder druk gezet….
Los van dit alles: ik blijf het bizar vinden dat een land als de VS zelf kinderen vanuit het buitenland haalt (in alle soorten en maten) voor adoptie, maar dan zogenaamd de kinderen intern niet kan plaatsen? Het klopt niet, en dat komt met name omdat er heel veel geld mee gemoeid is.
Dus als je kennissen dat echt denken? Het klopt niet.
Groet,
Anja
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?