En wat te denken van de onderwatersteek dat de onzekerheid (???) van een vondeling niet te hopen is… wat een armoede…
Heb je link door geplaatst op RQ. Amerikanen geven aan dat er voldoende ouders zijn in hun land om deze kinderen te adopteren maar dat de geboortemoeders de voorkeur geven vanwege de hoge fees die veel Amerikanen niet kunnen betalen aan Europeanen en Canadezen. Volgens mij heb je je kinderen, die deze berichten dus reeds bekend ten tijde van hun adoptie, ook zullen vernemen, wat uit te leggen. Hoe maak je duidelijk aan je kinderen dat de criticasters tav adoptie uit de VS ongelijk hebben, dit alles wetende? Kan een adoptieouder dat uitleggen? Of krijgen we weer een uitleg dat het geld allemaal goed terecht komt, hoe mooi het systeem van de birthmother kiest is en dat Amerikanen geen AA kind willen?
@isra: welke kosten zijn dan hoger? Als ik het goed heb berekend betalen Nederlanders minstens €20.000 meer dan Amerikanen zelf gemiddeld betalen: http://dewereldisvaniedereen.blogspot.com/2011/12/nederlanders-betalen-de-hoofdprijs.html
En ik ben ook benieuwd naar die emotionele redenen van de moeders. Welke counceller overtuigt haar ervan dat het een goed idee is dat haar kind duizenden mijlen van haar vandaan wordt opgevoed in een andere taal en cultuur dan die van haar? Ik geloof niet dat een Nederlandse adoptiedeskundige zo'n soort idee zou ondersteunen, of advies zal geven in die richting.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?