Nieuwe vergunninghouder

• Michiel

Het zijn dit soort contacten en vergunninghouders die het systeem adoptie vroeg of laat om zeep helpen. Ik vind het dan ook nogal dom van Justitie om een vergunning te verlenen aan A New Way. Wat hebben zij meer te bieden dan NAS en K en T?

• Anja1

Geen idee Michiel, ik was echt zeer verbaasd dat Goldstein weer opdook…. Ik neem aan dat A New Way een vergunninghouder is die daarvoor toestemming heeft van Justitie. En in dat geval zullen ook zij zich moeten houden aan het Haags Adoptieverdrag lijkt me.

• MCP

Ik vind het ook erg bizar.

Dat een moeder zelf mag beslissen, oke, dat kan.

Maar niet al voor de geboorte.

Ik weet dat bij ons meisje ( geen VS) het tehuis probeerde moeder en baby bewust al de 3 maanden van de bedenktijd bij elkaar te houden, moeder moest ook die maanden zelf voor haar kindje zorgen. De gedachte erachter: als je 3 maanden zelf voor je kindje hebt gezorgd en je bent er dan nog steeds van overtuigd dat adoptie de enige oplossing is dan is die keus weloverwogen. Menig moeder kwam in die maanden terug op haar besluit. Want als je 3 maanden een baby aan de borst hebt gehad dan kan je er echt niet zomaar meer van scheiden.

• magsieb

Hallo,

ik heb ongeveer een jaar terug contact gehad met K&T over adoptie uit de VS.

Er werd mij toen verteld dat het ongeveer €65.000 zou kosten in totaal.

Je zou voordat je ging afreizen al €15.000 moeten betalen voor de geboortemoeder (onkosten voor pre natale zorg etc), en juridische kosten.

Je zou dan gebeld worden als het kindje geboren is en dan zsm afreizen.

Als de geboortemoeder zich zou bedenken en het kindje toch wil houden dan zou je onverrichte zaken weer terugkeren naar Nederland, zonder kindje wel te verstaan, en €15.000 lichter. Want de gemaakte kosten kreeg je niet meer terug.

Voor ons een belangrijke reden om hier vanaf te zien.

Laat staan welke voorwendselen de moeder zou hebben gehad.

• MCP

meer dan dubieus…..

• Yuut

hoi Anja1,

Nogmaals, geen mening, info die ik gekregen had via anderen.

Voor ons waren er zat redenen om niet voor de VS te gaan, en ja, de hoge kosten waren daar onderdeel van, maar het idee dat er voor een “blanke, gezonde”baby 50000 dollar gevraagd werd (??!!) en voor een “zwart kindje, of kindje met risicofactoren” slechts de helft, vonden wij al zo weerzinwekkend dat het hele verhaal niet meer hoefde. Overigens was deze laatste info uit de tijd dat zelfdoen nog een optie was, dus niet verkregen via vergunninghouders e.d.

En wat betreft mijn kennissen, ik weet niet wat zij wel of niet geloven, maar als homostel hebben ze verder geen opties, behalve de optie geen kind natuurlijk.

• doublejoe

Wow, wat een hoop reacties!

Ik had dus ook mijn vraagtekens toen ik de site las… vooral de ervaringsverhalen die erop staan. Het verhaal van het stel wat al voor de geboorte gematchd was bezorgde me helemaal vraagtekens…

Jullie hebben mijn negatieve gevoelens alleen maar bevestigd. Ik ga dus geen contact opnemen met die vergunninghouder. Een kinderwens is groot, maar mag niet ten koste van alles gaan. En ik denk dat adoptie via deze vg ten koste van heel veel gaat. Met name gevoelens van geboortemoeder en op de langere duur ook die van het adoptiekind in kwestie worden opzij geschoven. Hoe verantwoord je dat later tegen je kind?

Wat ik echter niet begrijp is dat deze vergunninghouder bestaat… als dat contact Goldstein al door andere vg's is stopgezet… waarom zouden zij er dan weer mee gaan werken?

• Yuut

ook wel heftig overigens, als je van vrouwen vraagt 3 maanden verplicht voor een ongewenst kind te zorgen…..aan alles zit 2 kanten, maar ik kan me situaties voorstellen waarin dit voor zowel moeder als kind echt niet wenselijk is.

maar, nogmaals, ik ben ook niet pro USA adopties, om vele redenen die hier al zijn genoemd.

• BG

Tja als er ergens geld te verdienen lijkt met wat op het eerste gezicht leuk werk lijkt zijn daar altijd wel mensen voor te vinden onder het mom van “we hebben zelf een aantal ervaringen opgedaan en weten nu hoe het beter kan” of “we realiseerden ons dat er iets ontbreekt en dat willen wij aanbieden” etc…tja en klandizie zul je wel krijgen, de meest wanhopige ouders of degenen die het allemaal niets uit maakt en koste wat het kost een gezonde baby willen (“want ik wil de babytijd ook een keer meemaken” en “als je zelf een baby krijgt hoop je toch ook dat die gezond is” bla bla bla…) kloppen heus wel aan en praten het goed met dat Amerikanen geen donkere kinderen willen adopteren (wat niet waar is). De mensen met echt een bord voor hun kop kloppen toch wel aan.

• m.a.r.i.j.

de adopties via Goldstein zijn de afgelopen jaren gewoon door het ministerie zelf geregeld, niet door de vergunninghouder.

als er zoveel aan zou schorten (afgezien van of je het eens bent met adoptie uit VS), zou het ministerie het dan zelf blijven doen?