Ik heb zelf ook altijd begrepen dat het per procedure was, dat was het bij de oude regeling ook.
Deze zin verbaasde mij ook.
Ook wij hebben het zwart op wit in een e-mail staan dat je het bedrag per kind krijgt.
Zo als het er nu uit ziet komen wij er ook niet voor in aanmerking onze kindjes zijn nog niet thuis, dit duurt nog eventjes.
We wachten wel af wat 2013 brengt, ook al krijgen we geen onkosten vergoeding, we hebben straks wel twee kanjers in huis waar we voor mogen zorgen.
Daar kan géén enkele vergoeding tegenop. :-)
Hoi Meco
Je hebt helemaal gelijk. Geen vergoeding kan op tegen die kleintje die je straks in je huis mag koesteren.
Toch denk ik wel dat adopteren voor veel mensen er financieel flink inhakt (helaas) en dan is zo'n bedrag toch best fijn.
Onze tweede China procedure duurde vanaf BKA tot in onze armen maar 9 maanden. Daar kan je toch niet tegen aan sparen. Wij hadden gehoopt de adoptievergoeding tegen die tijd te hebben. Gelukkig is het goed gekomen:) en ja niks kan tegen die kanjers op, maar het bedrag is straks zeer welkom.
Ik hoop voor iedereen die er nu net buiten vallen dat er straks ook nog een regeling is.
Tjonge jonge ik moest wel weer lachen om deze zin die er bij het gedeelte staat wat je nodig hebt voor de aanvraag op de website van SZW.
“Het BKA-nummer (dit is het nummer dat u hebt gekregen van het bemiddelingsbureau en bestaat uit het jaartal en kwartaal waarin u de adoptieprocedure bent gestart en een vier-cijferig volgnummer).”
Haha hebben we het nummer gehad van het bemiddelingsbureau? Volgens mij bedoelen ze het SAV in opdracht van Justitie. Ik vond hem wel grappig.
Misschien een tip: je hebt met je DIGID een sms authentificatie nodig. Niet iedereen heeft die (wij ook niet….) en die heb ik zojuist via de site van DIGID aangevraagd; wordt binnen 5 werkdagen per post opgestuurd. Dus…zonder die methode van DIGID gebruik (dus alleen inloggen met wachtwoord) kan je nu nog NIET de aanvraag doen.
Klopt, ik had die sms-functie ook niet.
Je krijgt een brief met een activeringscode. ( brief kwam al na 2 dagen)
Die voer je in.
Daarna krijg je elke keer als je met je DidiD inlogt een sms-je met een code die je dan ook weer in moet voeren.
En inderdaad….vanaf vandaag kun je de tegemoetkoming dan digitaal aanvragen…het is een eitje.
Hoi,
Ik vraag me af hoe het met zwakke adopties zit irt de regeling.
Wij zijn begin oktober met onze zoon thuis gekomen(zwakke adoptie) maar kunnen de adoptie pas in oktober 2012 omzetten naar NL recht.
Ik vrees dat we daardoor buiten de boot vallen omdat de regeling tot 2013 geldig is (en ik niet de illusie heb dat er een vervolg aan wordt gegeven)
omzetten naar NL recht, hoeveel tijd gaat daar overheen? Is dat binnen 3 maanden (dus voor eind 2012) te realiseren?
Hoop het want onze spaarrekening staat zwaar in de min…
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?