YES!!! tegemoetkoming adoptiekosten

• flap

Bij niet verdragslanden wordt de uitspraak van de buitenlandse rechter sowieso niet erkent hoor en toch geld die uitspraak als datum van voltooing van de adoptie. Ik heb geen idee wat er gebeurd als de nederlandse rechter deze buitenlandse uitspraak nietig verklaard. Ik ben geen jurist.

Ik heb me al tig keer verbaasd over het szw, dus wellicht blijft die datum staan.

Maar als jij benieuwd ben ernaar, dan moet je even bellen, dan weet je het.

• NH

Wij hebben vandaag bericht gehad van het SZW dat onze aanvraagvoor de tegemoedkoming in de adoptiekosten is beoordeeld en in behandeling is genomen. Wij hebben ook geen privé mobiel, wel DigiD, maar hadden het formulier van internet uitgeprint en met de post opgestuurd. We hebben verder geen bericht gekregen dat deze manier van aanvraag niet mag.

• eke1964

Ben benieuwd wanneer wij iets horen. Onze geprinte versie lag op 2 januari bij hun in de bus. Toen we de berichten op deze pagina lazen hebben we alsnog een digitale aanvraag gedaan. Onze eerste aanvraag kon niet geannuleerd worden. Voor beide aanvragen zouden we een beschikking krijgen. Eén een goedkeuring, één natuurlijk een afwijzing. Hopen, dat de eerste aanvraag gelijk goedgekeurd wordt. Hoe eerder hoe beter.