YES!!! tegemoetkoming adoptiekosten

• Lisa4

Hoi Flap,

Ben blij dat je het hebt uitgezocht en… zwart op wit hebt staan.

Wil je mij prive de mail doorsturen? Of laten weten wie je daarover gesproken hebt/wie de mail verzonden heeft?

Dan vraag ik het zelf na om zwart op wit te hebben.

Het klinkt in ieder geval gunstig voor onze situatie (uitspraak buitenlandse rechter april 2011)

Groet!

• flap

Via de website van het agentschap kan je een e-mail sturen met de vraag. Dat is beter denk ik.

• Simone30

Tja, hebben wel Digi-D maar GEEN mobiel (ja, die mensen bestaan nog …hahaha)… nu een mail gestuurd of we toch schriftelijk mogen aanvragen…ben benieuwd…

• m.r

Hallo allen

Wie kan mij helpen?

Zojuist heb ik de activatiecode van mijn digd per post binnengekregen.

Vervolgens heb ik hem meteen geactiveerd in combi met sms verificatie

Nu wil ik echter inloggen op de site van het agentschap voor de aanvraag en dan geeft ie telkens aan dar gebruiker of wachtwoord onjuist is.

Opnieuw terug gegaan naar digid en gecheckt op mijn gegevens door in te loggen en daar is alles piccobello dus ik snap t ff niet.

Iemand een idee???

• MCP

Op de site log je in met je digid code en wachtwoord en dan krijg je direct een sms-je met weer een code en die moet je dan invoeren en dan kan je weer verder.

• m.r

Ja dat snpa ik maar die pakt ie dus niet terwijl ik t echt juist invoer…die stap die jij zegt daar kom ik dus niet eens..

• MCP

o, tja, dan weet ik het ook echt niet, sorry

• m.r

probeer t straks nog wel x

• Anne-Loes

Toen wij adopteerden werd halverwege de procedure de belastingaftrek gestopt. Wij hebben toen bij de advocaat die de adoptie naar Nederlands recht omzette een factuur opgevraagd en deze alvast betaald. Het duurde nog maanden voordat de adoptie rond was. Misschien is dit voor jullie ook een optie?

• Marièlle67

Dan ben ik wel benieuwd wat men met de aanvraag voor de tegemoetkoming doet wanneer de Nederlandse rechter de buitenlandse uitspraak niet erkent.

Wij hebben dat meegemaakt, ons verzoek om erkenning van de buitenlandse uitspraak is keihard afgewezen en dus voor de Nederlandse wet niet rechtsgeldig. Ik neem aan dat ze in dat geval ook niet uit zullen gaan bij de datum van de buitenlandse uitspraak daar die nietig is verklaard.

Wij zijn dan ook pas per de datum van de Nederlandse uitspraak officieel de ouders van onze kinderen en in de tussentijd heeft men ons als pleegouders beschouwd.

Wanneer de buitenlandse uitspraak bekrachtigd wordt in Nederland kan ik me indenken dat men wel van de buitenlandse datum uitgaat. Gelukkig vielen wij nog onder de oude regeling dus maakt het voor ons niet uit maar het lijkt me dat dit wel van belang kan zijn voor mensen die onder de nieuwe regeling vallen.

flap Schreef:

——————————————————-

> Dat heb ik ook gevraagd, daarom mag je pas de

> aanvrag indienen na omzetting door een nederlandse

> rechter, maar de datum dat de adoptie voltooid is,

> is de datum van de buitenlandse uitspraak.