African adoption should be discouraged 'at all costs,' group says

• Mirjam1

http://m.blogs.christianpost.com/every-child/keeping-children-in-africa-10282/

• Mirjam1

http://www.togetherforadoption.org/?p=14246

Het begint erop te lijken dat een aantal Amerikaanse vergunninghouders de bevindingen van “die groep die zonder onderbouwing tegen iets is in de wereld” serieus nemen.

Ik kreeg overigens bericht dat de sluiting van Uganda mede is genomen nav een werkbezoek van BZ in maart jl..

• Anja1

Hoi Mirjam,

Het sluiten van Cambodja werd destijds ook door een groep mensen ‘niet onderbouwd’ genoemd, terwijl er een dik rapport lag waaruit toch echt wel de nodige vraagtekens bleken. Het ‘opdrogen’ van NSN adopties uit China is tijdenlang verwezen als een fabeltje en doemdenken, want na de Olympische Spelen ging dat vast allemaal aantrekken (daarmee de veranderingen die zich in China voltrekken volledig negerend), momenteel wordt druk gelobbyed voor het heropenen van Haiti, terwijl het land zich nog steeds in chaos bevindt en het niet waarschijnlijk is dat adoptieprocedures zonder corruptie zullen plaatsvinden. En zo zijn er vast nog wel wat landen op te noemen. Duidelijk is dat mensen er niet aan willen, aan dergelijke berichten, en al helemaal niet als ze zelf in de procedure zitten…. Tja.

Groetjes,

Anja

• Mirjam1

Zolang het niet over Zuid-Afrika gaat en het zo positief mogelijk gebracht wordt, valt de agressie me deze keer nog mee.

• Anja1

(:P)

• Melle

Lees wat er staat.

RESPECT. Naar elkaar toe om elkaars mening deze hoeft niet gelijk aan elkaar te zijn. Maar over de inhoud van de discussie gaat mijn reaktie niet over maar omnelkaar te respectern.Of val je hier ook alweer over?

Schreef:

——————————————————-

> Hallo Allemaal

> Ik volg deze discussie zo nu en dan. Maar ik vind

> dat in deze discussie men respectloos met elkaar

> omgaat. Waarom accepteren jullie de meningen van

> elkaar niet? Of het nu alleen om de succesverhalen

> gaat of informatie. Wel of geen lerares voor de

> klas moeten worden of samen gaan met een of andere

> stellige discussie op poten te moeten zetten omdat

> men een uitgesproken mening heeft over een kanaal

> of verschillende kanalen. En dan de laatste zin

> niet meer uit afrika adopteren. Jeetje waar draaid

> deze hele discussie nu om? Gaat het nu om de

> informatie die gegeven wordt van het internet of

> om elkaar hier op het prikbord om elkaars meningen

> af te zeiken.

> Hebben jullie nu nooit geleerd om elkaars mening

> te respecteren. Deze is niet fout. Je hoeft niet

> je mening als allemaal gelijk te stellen. Zou wat

> moois zijn dat we allemaal met de neuzen de zelfde

> kand zouden op gaan dan is het een gelijke

> maatschappij. Ieder mens is uniek met zijn

> waarden, normen en mening. Respecteer dit dan van

> elkaar en zeik elkaar niet zo af.

• BG

Wow wat een enorme discussie. En Mirjam en Anja dat jullie de moed en energie vinden om nog steeds in discussie te gaan. Knap. Ik bemerk bij mezelf een soort gelatenheid, er is een groep adoptieouders die je nooit gaat bereiken. Lappen tekst te lang te moeilijk. Aaaahhh. Opvoeden is nog net een stukje lastiger hoor. Oortjes en oogjes dicht dan heb je niks geweten en dan gebeurt het ook niet. Mijn kinderen zijn soms ook nog in die veronderstelling. Mijn 12-jarige snapt gelukkig dat het zo niet werkt.

• Anja1

Je ‘zeikt’ (om maar even in je eigen jargon te blijven…) zelf anderen af beste ‘t’. In je uitlatingen richting Mirjam en haar posts vind ik weinig respectvols staan namelijk. Dus bijzonder dat je daartoe oproept, neem dan eerst je eigen advies ter harte!

• Mirjam1

http://www.standardmedia.co.ke/?id=2000004221&cid=445&articleID=2000004221

• Mirjam1

Adoption Corruption? We Don’t Care.

http://snarkurchin.wordpress.com/2012/05/31/adoption-corruption-we-dont-care/

In fact, it seems to me that whenever *any* change to adoption is mentioned, people panic, sure that even good changes (open adoptions, open records, etc.) will result in fewer adoptions…by which they mean fewer children for families who want them. But adoption was supposed to be about families for children who need them.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.