African adoption should be discouraged 'at all costs,' group says

• Anja1

Ik vind het nogal tricky hoor Flap als je je mening vormt op basis van nederlandse ouders en hun verhalen…. Ten eerste zijn nederlandse adoptieouders maar een kleine groep als je het wereldwijd bekijkt, en verder zijn adoptieouders over het algemeen niet erg objectief als het over adoptie gaat, zeker niet als de adoptie nog aanstaande is of zeer recent.

Wat mij betreft is het prima als je niets wilt lezen omdat het te moeilijk of te ingewikkeld is, maar schuif het dan niet op de persoon die belangwekkende zaken inbrengt. Zeg dan gewoon: ‘ik’ vind dit te moeilijk en te ingewikkeld en ‘ik’ wil alleen maar positieve succesverhalen horen. Geloof er persoonlijk overigens helemaal niks van dat ‘succesverhalen’ (wat dat ook moge zijn in dit verband, succesvol ‘geredde’ kinderen? In wiens ogen?) zorgen dat misstanden verdwijnen. Integendeel, mensen zullen gaan denken ‘ach, het loopt zo’n vaart niet' en ‘'het valt allemaal wel mee’.

Groet,

Anja

• flap

Ik kan je 1 ding zeggen, wat er in die artikelen staat gebeurd er bij onze procedure niet. In verband met privacy ga ik niet zeggen hoe ik daarbij kom, maar ik ben er 100% zeker van dat dit niet gebeurd.

Je schreef:

Succesverhalen mbt kinderhandel? Eeeh… landen zijn gesloten, of hebben hun procedures op de schop gegooid (HAV/ meer domestic adoptie) (stuk minder aan te verdienen en veel arbeidsintensiever, dus men staat niet te springen). Als het aanbod stopt, stopt ook de vraag, en daarmee de incentive om nog meer kinderen te ronselen. Men heeft berekend dat inmiddels voor ieder adoptabel (jong NSN-) kind in de wereld 40 ouderparen wereldwijd in de rij staan. De wachtlijsten zijn niet voor niets zo lang. Helaas zijn er altijd wel individuen die dat specifieke gewenste aanbod willen/kunnen opschroeven. Tegen een redelijke vergoeding vanzelfsprekend. Sluit vervolgens een land, of neemt de domestic adoptie toe, dan verhuist de adoptiekaravaan naar nieuwe gronden.

Ga je weer…. Negatief, negatief en nog eens negatief. Word je niet eens moe van jezelf?

• flap

Goed dat jij mijn procedure kent….

• Melle

Hallo Allemaal

Ik volg deze discussie zo nu en dan. Maar ik vind dat in deze discussie men respectloos met elkaar omgaat. Waarom accepteren jullie de meningen van elkaar niet? Of het nu alleen om de succesverhalen gaat of informatie. Wel of geen lerares voor de klas moeten worden of samen gaan met een of andere stellige discussie op poten te moeten zetten omdat men een uitgesproken mening heeft over een kanaal of verschillende kanalen. En dan de laatste zin niet meer uit afrika adopteren. Jeetje waar draaid deze hele discussie nu om? Gaat het nu om de informatie die gegeven wordt van het internet of om elkaar hier op het prikbord om elkaars meningen af te zeiken.

Hebben jullie nu nooit geleerd om elkaars mening te respecteren. Deze is niet fout. Je hoeft niet je mening als allemaal gelijk te stellen. Zou wat moois zijn dat we allemaal met de neuzen de zelfde kand zouden op gaan dan is het een gelijke maatschappij. Ieder mens is uniek met zijn waarden, normen en mening. Respecteer dit dan van elkaar en zeik elkaar niet zo af.

• Mirjam1

Nee, wel van die berichten over kinderhandel.

• Mirjam1

http://nos.nl/artikel/382654-adoptie-uit-uganda-verboden.html

• Mirjam1

Uganda is inmiddels gesloten…

• Anja1

Zeg ik ergens dat ik ‘jouw’ procedure ken dan Flap? Nee, dat schrijf ik nergens. Ik schrijf wel dat ik het verbazingwekkend vind dat jij de mening van Nederlandse adoptieouders hoger acht, en belangrijker vind dat onderbouwde publicaties. De mening van ouders, die ongetwijfeld niet objectief zal zijn.

Groet,

Anja

• Anja1

Heel bijzondere tekst ‘t’, nadat je eerder zelf het gepost deze hele discussie zinloos te vinden, nadat je zelf hebt geschreven dat je het raar vindt dat iemand engelse teksten post (en daarna was het onzin omdat het lange teksten waren) enz. Als het nu gaat om verschillen accepteren…. Geef dan zelf het goede voorbeeld!

Ondertussen is Oeganda dicht. Komt vast ook doordat het niet positief genoeg benaderd is? Of zou het wellicht toch zo kunnen zijn dat deze topic wellicht minder onzinnig is dan je eerst dacht?

Groet,

Anja

• Mirjam1

http://www.childwatch.uio.no/news/2012/the_addis_ababa_commnunique_on_intercounrty_adoption_en-1.pdf

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.