African adoption should be discouraged 'at all costs,' group says

• Anja1

Het ligt best breed, heb ik de neiging om te zeggen. Niet zo specifiek Mirjam gebonden…;-))

Groetjes,

Anja

• Mirjam1

US couple detained in Ghana while trying to adopt

http://wcfcourier.com/news/world/africa/us-couple-detained-in-ghana-while-trying-to-adopt/article_bd0df546-d100-5a4b-a929-d50854547b84.html

“The couple had documentation, but we have had cases where such documentation is fraudulent, so we are having it verified,” he said.

• Nan33

Hallo Mirjam,

Ik heb het verhaal nu een paar keer gelezen.

Ik neem aan dat je het met een bepaalde reden hier net zet.

Kan je me dat misschien uitleggen, want ik begrijp niet wat je voor punt met dit specifieke verhaal probeert te maken.

• Mirjam1

Hieruit kun je opmaken dat blijkbaar niet alle domestic mogelijkheden worden benut.

• Nan33

Ja vind je dat echt? Het artikel is geschreven uit het gezichtpunt van één iemand die een specifiek kind wat ze al kent wil adopteren. Natuurlijk vindt zij dat ze geschikt is om te adopteren, dat vinden de mensen in Nederland die geen beginseltoestemming krijgen ook van hun zelf. Zou het niet gewoon kunnen dat de dame in kwestie niet in aanmerking komt bijv omdat ze met haar 22 jarig te jong is, aangezien de eisen vanuit Zuid Afrika zelf een minumum leeftijd aangeven van 25.

Ik persoonlijk vind dit verhaal toch wel te eenzijdig om er maar gelijk vanuit te gaan dat niet alle domestic mogelijkheden worden benut.

• Mirjam1

Vanzelfsprekend vind ik dat, anders schreef ik het niet op. Verder zou ik de eisen voor een domestic adoptie (Sisi Lwandle is een Zuid-Afrikaanse) in Zuid-Afrika ook eerst nakijken, voordat ik een dergelijke reactie zou plaatsen.

http://www.hg.org/article.asp?id=7446 (nb: majority of age is in Zuid-Afrika 18 jaar).

• flap

Wen er maar aan. Ze trekt meer conclusies die twijfelachtig zijn. Het heeft geen zin om hiertegen in te gaan hoor.

• Mirjam1

Wederom dank voor je bijdrage, Flap. Beide stukken niet gelezen zie ik. Allang aan gewend.

Al documentatie over de uitgestoten (e.d.) miljardairs beschikbaar?

• Anja1

Is dat nu echt alles wat je iedere keer te melden hebt Flap? Dat de dingen die Mirjam twijfelachtig zijn, omdat jij ze niet leest, niet wilt lezen, of omdat je liever iets anders hoor?

Domestic mogelijkheid wordt in dit geval niet uitgenut, ik denk dat er wel meer gevallen bekend zijn. We weten inmiddels bijvoorbeeld momenteel echt wel met zijn alles dat adoptie van NSN kinderen uit China niet meer nodig is omdat er in China aspirantouders genoeg zijn - alleen, die betalen minder. Dus gaan westerse ouders kennelijk nog steeds graag in een rij staan die een jaar of zes duurt inmiddels.

Waarom zou het in andere landen anders zijn? Zolang adoptie naar het buitenland meer oplevert voor bemiddelende partijen, zal er niet zo vreselijk hard gezocht worden naar domestic oplossingen…

• BG

Dom zeg ik nooit, zalig wel. Sapperdeflap (okay die lag wel heel erg voor de hand maar ik kon hem niet laten).

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.