Aanbodoverschrijdende vraag… tuurlijk…
http://www.da.org.za/newsroom.htm?action=view-news-item&id=11466
“Probeer eens buiten je kokerblik te kijken (closing Russia etc.).”
Zullen we het zoveel mogelijk inhoudelijk houden, ipv kwalificaties naar elkaars hoofd te slingeren? Fijn, bedankt!
Jij belicht één kant van de zaak en ik een andere. Mij gaat het er júist om dat de zaak in Zuid-Afrika anders ligt dan bij een aantal andere landen waar jij aandacht voor vraagt, en daarom wijs ik op het feit dat het door jou hier geplaatste artikel over ZA niet over adoptie gaat, en dat de shadow minister van Social Development nog lang geen voldoende oplossingen voor de kinderen in ZA binnen handbereik ziet. Niet via alternieven voor adoptie, en ook niet via adoptie, hoeveel vraag er dan ook zou mogen zijn vanuit ouders geredeneerd, wereldwijd (in NL overigens fors gereduceerd).
“Je hebt inmiddels wel een voorstel begrijp ik uit je cynische antwoord?”
Géén idee waar je die conclusie uit denkt te kunnen trekken, leg eens uit?
Ik krijg niet de indruk dat je de big picture in ogenschouw neemt nee. Graag gedaan.
Ik belicht 1 kant van de zaak?
Ligt echt totaal anders ja.
http://www.iol.co.za/news/crime-courts/shocking-reality-of-sa-human-trafficking-1.1224202
Maar gaat ook niet over adoptie zeker? Wellicht een deel van de verklaring waarom een “oplossing” (mbt checks & balances voor eventueel adoptabele kinderen) nog lang niet in zicht is?
Conclusie: het “aanbod” is toch zoveel groter dan de “vraag” in ZA? Cynisch antwoord terug.
Maar je wil iets waar ZA niet aan kan/wil voldoen. Dat frustreert. Snap ik.
“Ik krijg niet de indruk dat je de big picture in ogenschouw neemt nee. Graag gedaan.”
Fijn dat nu dan ook een keer door jou zelf wordt geconstateerd dat je graag andermans mening kwalificeert, hadden we hier nog niks van gemerkt…
"
Maar gaat ook niet over adoptie zeker? "
Nee, dit gaat inderdaad ook weer niet over adoptie. Sterker nog: in het stuk wordt aangehaald dat één van de oorzaken van trafficking is dat kinderen als wees moeten opgroeien in Zuid-Afrika: “However, it is a significant problem in South and Southern Africa and is fed by our high levels of poverty, orphanhood and parental irresponsibility,” she says.
Maar goed, je vindt mijn blik eenzijdig, dus ik zou zeggen: don't take my word for it. Hier heb je alvast een stukje tekst uit het laatste document van de National Adoption Coalition in Zuid-Afrika - en die is overigens samengesteld uit álle belanghebbenden in het veld, inclusief het verantwoordelijke ministerie. “Children who are not in proper alternative care are at risk of being exploited, living and working on the streets, trafficking or living on their own in extreme poverty. Adoption can be a solution to many of these children.” Zuid-Afrikanen zélf aan het woord over de problemen in hún land. Ik geloof dat ik dat toch maar ietsje belangrijker blijf vinden dan jouw kwalificaties over mijn visie.
“Wellicht een deel van de verklaring waarom een ”oplossing“ (mbt checks & balances voor eventueel adoptabele kinderen) nog lang niet in zicht is?”
Ook hier ga ik maar weer uit van wat Zuid-Afrikanen met autoriteit en kennis daarover zeggen. Zie mijn vorige post van de Shadow Minister van Social Development, die legt dat keurig uit.
“Maar je wil iets waar ZA niet aan kan/wil voldoen. Dat frustreert. Snap ik.”
Ik probeer samen met anderen júist te luisteren naar waar Zuid-Afrikanen mee worstelen en wat zíj daarover zeggen: er is nood bij kinderen en op álle mogelijke fronten zijn oplossingen nodig. Tot nu toe heb ik nog geen Zuid-Afrikaan gesproken die adoptie als mogelijke deeloplossing verwerpt. Ik frustreer me best weleens ergens over, maar de conclusie dat ik m'n zin niet krijg over wat een ander land wel of niet voor mij wil doen, is voor jouw rekening. Mij lijkt dat een zinloze exercitie - en nogal arrogant, daarbij.
Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?