African adoption should be discouraged 'at all costs,' group says

• Mirjam1

A Ugandan Adoption Story

http://shecanlaugh.blogspot.nl/2013/01/a-ugandan-adoption-story.html

• Melle

Hoi miriam1

Vraagje. Wordt je hier nu niet moe van om dingen te posten wat geen betrekking heeft op Nederlandse procedures die vanuit dit land geregeld worden? Denk dat de verschillende vg heus wel ervaringen hebben met adoptie of eventuele corruptie etc.

• Anja1

Dag Melle,

Waarom zou Mirjam er moe van worden…;-)? Ik denk meer dat je bedoelt dat jij er moe van wordt? Overigens denk ik dat het heel naief is om te veronderstellen dat vergunninghouders hier in Nederland corruptie wel zullen onderkennen… Daar waar mogelijk waarschijnlijk wel, hoewel ik denk dat je ook niet moet uitvlakken dat vergunninghouders ook veelal werken volgens een economisch model of in veel gevallen zelf sterk betrokken zijn bij adoptie als adoptieouders (in het geval van vrijwillligers). Maar bij corruptie wordt er vaak veel aan gedaan om te zorgen dat het niet aan het licht komt…. Een gewaarschuwd mens telt voor twee - misschien kun je Mirjams postings in dat licht zien?

Groet,

Anja

• Mirjam1

Dank voor je bezorgdheid, maar zoals al eerder gemeld: ik word er niet moe van, ontvang dit in mijn mailbox (via google alerts, PEAR, volwassen geadopteerden, diverse yahoolijsten waar ik lid van ben). Wordt wel moe van kinderhandel en mensen die het bestaan ervan ontkennen/bagatelliseren.

“Denk dat de verschillende vg heus wel ervaringen hebben met adoptie of eventuele corruptie etc.” Volop zelfs. En telkenmale moest er van hogerhand (justitie e.d.) ingegrepen worden. Wat is je punt?

• Melle

Anja en Miriam hier voorafgaande discussie gelezen te hebben ga ik hier niet in mee. Dat is toch onbegonnen werk. En inderdaad wordt ik hier moe van. Die eeuwige posting. Wat wil je nogmaals hiermee bereiken. Ik vraag me af of er nog meer mensen daadwerkelijk dit nog lezen!

Dus buiten Miriam en Anja wie leest dit nog? Of vind dit erg interessant om te volgen en hier daadwerkelijk nog iets mee doen.

• Simone30

Hoi, ik lees niet alles maar vind het fijn dat er een schat aan info ergens staat. En al leest maar 1 persoon dit….dan is het aan diegene daar wat mee te doen óf niets mee te doen. Laat elkaar…

• Eugene

Ik word moe van sportvissers dus ik lees dit niet: http://sportvis.startpagina.nl/prikbord/

Tip.

Ik lees deze discussie en doe er iets mee. Gerustgesteld? Of bang dat nog meer mensen die hier niet (meer) posten er iets mee doen?

• BG

Ik lees het wel en vind het belangrijk om te weten. Maar realiseer me ook dat de groep die het eigenlijk tot zich zou moeten nemen het te moeilijk vindt, er moe van wordt en vooral de ogen sluit. Ik ben er ook van overtuigd dat veel van die mensen nooit een kindje in hun armen zullen sluiten simpelweg omdat ze niet geinteresseerd zijn in de kinderen die wel op ouders wachten (te oud, te spannende sn's)

• Anja1

Ha Melle,

Ze heet Mirjam, geen Miriam - dat zou je aan het aantal postings toch wel kunnen zien..:-))

Tja, ik begrijp dat ik niks meer mag zeggen en dat je nu een soort stemming lijkt te organiseren? Als er x mensen niet lezen, dan mag Mirjam niet meer posten of zo? Kom op zeg, als jij het niet wilt lezen, dan hoop ik dat dat is omdat je er al heel veel over hebt gelezen, en niet omdat het je een onaangenaam gevoel bezorgt wat je liever niet hebt…. Het is makkelijk om je ogen te sluiten, het is veel moeilijker om dingen onder ogen te zien.

Het is onpeilbaar wat het effect is van al deze postings - mensen zullen dat niet snel op een openbaar forum zetten. Maar wellicht wel lezen en aan het denken gaan. Ik ben zeker niet anti-adoptie (dan zou ik geen twee adoptiekinderen hebben), maar ik denk wel dat er nog steeds te makkelijk wordt gedacht dat een geadopteerd kind wel genoegen neemt met ‘hier was een betere toekomst voor jou mogelijk’. En daarom kan er niet genoeg geattendeerd worden op misstanden, corruptie en gehamerd worden op zorgvuldigheid.

Groet,

Anja

• Mirjam1

DIS intercepts ‘SA child traffickers’

http://www.botswanaguardian.co.bw/index.php?option=com_content&view=article&id=273:dis-intercepts-sa-child-traffickers&catid=77:headline-news&Itemid=102

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.