Melle leest geen “lap text”, en mijn naam is best wel lang.
Ik lees de berichten, en de meeste van de links waarnaar verwezen wordt, ook en word er zeker niet moe van. Juist belangrijk dat we ons er terdege bewust van zijn wat de risico's van internationale adoptie zijn. Ik heb zelf recentelijk twee kinderen geadopteerd en ben dan ook absoluut niet anti-adoptie, maar vind wel dat we onze ogen niet mogen sluiten voor misstanden en gevaarlijke situaties.
Mercy Mercy is an international feature documentary film, on the subject of how much human suffering, both in first and third world countries, is produced when adoption has developed into an industry who's focus is supplying the childless West, rather than fighting poverty and grief. We no longer just extract gold and minerals from Africa - also children have become a commodity on the market of family dreams.
The film challenges the West's well-meaning attempt to help the third world through adoption. It exposes a global child and compassion industry, operating in the shadows.
http://mercymercy.dk/
Hoi Mirjam,
ik lees je stukjes vriwil altijd; ben graag op de hoogte,
alleen de topic wordt wel heel erg lang.
Ik denk dat je de nieuwe stukjes er steeds onder plaatst omdat de mensen dan al weten wat ze kunnen verwachten en het minder lelijke reacties oproept; maar zou je misschen nieuwe stukjes in een nieuwe topic kunnen plaatsen?
Ondanks de negatieve reacties (of misschien juist wel daarom) lijkt het me heel belangrijk dat ook deze kanten door veel mensen gelezen worden; zelfs als men het er niet mee eens is, om tot die conclusie te komen heeft men er in ieder geval over na moeten denken ;-)
Dat is exact de reden dat ik het hieronder plaats: de mensen die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn lezen het dan ook wel. De privé-“berichten” nemen net weer een beetje af, en dat wil ik graag zo houden. Er is nu eenmaal een groep die niet nadenkt als dat negatief uitpakt tov de kinderwens, en dat privé moeten uiten. Die ontwijk ik op deze manier grotendeels. Blijkt.
Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?