Jawel, en daar heb ik ook netjes antwoord op gehad en dat was voor mij voldoende.
Hallo….
Tjonge wat een discussie is het weer !!! Natuurlijk is adoptie in een perfecte wereld niet nodig…. want dan kan iedereen voor zijn of haar eigen kind zorgen en heeft er niemand honger en in een perfecte wereld kan iedereen die het wil kinderen krijgen!!! HELAAS DIT BESTAAT NIET……. er zijn veel dingen krom aan adoptie… waarom geven we het geld wat iedere adoptie ouder besteedt niet aan het kind of de BIO ouders??? Dan hoeft er bijna niemand geadopteerd te worden??
Natuurlijk is het goed dat er onderzoek gedaan wordt…. maar om allerlei veronderstellingen te plaatsen is nergens voor nodig. De ouders van die 22 kinderen zijn neem ik aan op de hoogte en voor de rest van ons gaat het toch niet aan.
Waarom we dat geld niet aan de bio ouders geven is nogal logisch. Dan woren ze beroofd, vermoord en uitgestoten omdat ze in 1 klap miljairdair zijn. Gratis geld geven werkt niet, je moet geld lenen, en hulp geven, waardoor ze zelf in hun onderhoud kunnen worden voorzien, en dat gebeurd al door duizenden en duizenden hulporganisaties.
En verder heb je gelijk dat het niemand wat aangaat, wat er gebeurt met die 22 kinderen, daarom ben ik ook een beetje boos op wat lisa4 schrijft. Zomaar dingen hier neerzetten, zonder bron of zonder erbij te vermelden dat ze wellicht insider informatie heeft.
Beroofd, vermoord en uitgestoten. In willekeurige volgorde?
“Gratis geld geven werkt niet, je moet geld lenen, en hulp geven, waardoor ze zelf in hun onderhoud kunnen worden voorzien, en dat gebeurd al door duizenden en duizenden hulporganisaties.”
De mensen die nu dus nog niet bij die duizenden en duizenden miljardairs horen, staan hun kinderen af.
Geeft wel een totaal nieuw inzicht op de noodzakelijkheid van adoptie.
Er wordt weer een hoop gezegd. waar of niet waar daar wil ik mij niet aan wagen..
Maar toen ik het bericht las had ik tranen in mijn ogen….. de onzekerheid voor de aspirant adoptie ouders.
Gematched zijn aan je toekomstige kindje(s) en niet weten wanneer en of je ze mag gaan halen.
Ik wil hierbij jullie heel veel kracht en sterkte wensen.
Maar ik ben het helaas wel eens met minister Teeven. Je wilt zeker weten dat je op een legale manier papa en mama wordt van zo'n prachtkindje.Ik hoop dat ze alles alles snel op de rit hebben in Oeganda….dat verdienen de schatjes die daar aan het wachten zijn op hun papa en mama.
Tjonge…. de discussie houdt niet op!!!
Ik bedoelde te zeggen en dat geldt voor iedere adoptie…….. uit welk land dan ook… het kost op z'n minst 10.000 euro…. vaak veel meer. En wie van al die adoptie-ouders inclusief mezelf zou dit geld zomaar geven aan een goed doel??????? Bijna niemand….. ik ook niet en waarom??? Iedereen wil graag een kindje en dat raakt je het diepst wanneer het zelf niet lukt en dan in het wachtmolen van adoptie komt vol onzekerheden.
Ik geloof dat iedere adoptie-ouder het beste wil voor de kindderen ook die 22 ouders die dit verschrikkelijke bericht gehoord hebben dat ze voor onbepaalde tijd moeten wachten… terwijl het kind in die tussentijd in een kindertehuis verblijft. Dit is zowel voor het kind als de ouders geen wenselijke situatie.
Ik neem aan wanneer een VG een adoptie kanaal heeft dat de VG verantwoordelijk is voor de goede verloop van dit kanaal en dit kanaal toets aan de regels van het Haags Adoptie verdrag. Dit mag je ook verwachten van een VG…. veel geld wat je uiteindelijk betaald gaat ook naar de VG dus dan mag er ook kwaliteit aan vastzitten. Naar mijn mening mag er wel meer inspectie komen naar de VG …. want ik heb veelal het idee dat ze een monopolie positie hebben. Adoptie ouders durven niks te zeggen in verband met hun procedure (logisch) maar wie controleert het……
Een onderzoek naar een kanaal is heel goed….. alleen had dit veel eerder moeten plaats vinden zodat niet 22 kinderen en ouders de dupe ervan worden!! En dan ben ik het met jou eens Lila……. ik kan me niet voorstellen wat hun meemaken…. Afgrijselijk… dan he je voorstel en foto en dan mag je niet weg…. Je speelt dan met gevoelens van mensen en dat mag NOOIT …. zeker niet bij dit soort gevoelige onderwerpen als een kinderwens
Vanzelfsprekend is dit voor zowel a.s. ouders als kind geen wenselijke situatie. Enorm understatement zelfs. Buiten kijf.
Maar zoals ik elders al zei: het verbaast me telkens weer hoeveel waarde er gehecht wordt aan de blauwe ogen (en de website-info) van de VGH. Uganda is een vrij nieuw kanaal, niet HAV (dus wordt terzake niet getoetst), er zitten nogal wat haken en ogen aan gezien de staat van de economische, sociale en gerechtelijke infrastructuur, Canada bijvoorbeeld weigert dientengevolge al tijden visa te verlenen aan Ugandees geadopteerde kinderen en trafficking neemt, inherent aan de vraag, alleen maar toe:
http://www.fpauganda.org/what-we-do/fpa-families/family-preservation-old-text/
http://allafrica.com/stories/200702200054.html
http://makindyechairman.wordpress.com/2012/05/07/child-trafficking/
http://www.familyhopelove.com/speaking-of-truth-in-ugandan-adoptions/
http://www.familyhopelove.com/on-ugandan-orphans-and-adoption/
Als je uit een land wilt adopteren, lees je m.i. op voorhand toch ALLE soorten inherente informatie, ook de minder positieve, en maakt naar aanleiding daarvan een weloverwogen keuze?
Dit onderzoek heeft in maart plaatsgevonden. Beetje laat inderdaad. Zowel het onderzoek, als de beslissing van Teeven.
http://a-childs-voice.org/?page_id=111
Statement van Freda (Ugandese, voorheen belast met visa-verstrekking bij de VS Ambassade in Kampala):
There are and were ethical adoptions from Uganda however those are the few. We are not concerned about the ethical ones, its the unethical ones that are a problem that is why we need to work hard to straighten them.
The amount of child trafficking I have seen is unbelievable, someone needed to do something because unfortunately the unethical adoptions were the majority. Its unbelievable how many American parents have been conned and duped into adopting non orphans only to find out the truth later.
We are not coming out to expose this so that the programme shuts down, in fact if we don’t do anything, it could get shut down. The unethical adoption facilitators are the majority and they are all out there.
If we really want to see ethical adoptions in Uganda then we have to advocate for just that! How do you do so without exposing the problem?
Its a tough truth but Ugandan adoptions are already on the road to being shut down.
I understand that the United States could just shut down without asking any questions- yes but remember they do orphan investigations and discover all this fraud before anybody else does. This means that its not A Child’s Voice that will cause them to make a move.
It’s very unbelievable how numbers of adopted children shot up by 300% in months, that really says something to me especially:- When I know that in over 90% of those cases, little or nothing was done to follow the continuum of alternative care prior to being referred for adoption.
And also that in over 99% of the cases, the children had never had a probation and social work report (they had never been visited by a social worker) until they had to court date for their adoption and that the adoptive parent is the one that paid for the report!
We also can not hide from the illegal institutionalization of innocent children, the corruption involved in the whole adoption process and the over charges. All this has to be dealt with and that is our passion.
Even if there was one child out of 100 children that was taken away from a family that loves them and trafficked into the hands of an unsuspecting adoptive parent, or a child that is illegally institutionalized as a transition to being trafficked wouldn’t you want to speak out for that one child? That’s what I understand the bible tells me to do; To speak out for those who can’t speak for themselves.
Even if I agreed with you that the majority of adoptions were ethical, the way I look at it, its the same way I understand the parable of the lost sheep (Mathew 18) I feel compelled to go and search for the one sheep leaving the 99 behind.
Als ik (geen aspirant adoptie-ouder) dit al met 2 muisklikken kan vinden…
Freda via Google Translate:
Er zijn en waren ethische adopties uit Oeganda maar dat zijn de weinige. Wij zijn niet bezorgd over de ethische degenen, het is de onethische degenen die een probleem dat is de reden waarom we moeten hard werken om ze recht te zetten.
De hoogte van kinderhandel die ik heb gezien is ongelooflijk, iemand die nodig is om iets te doen, want helaas is het onethisch adopties waren de meerderheid. Zijn ongelooflijk hoe veel Amerikaanse ouders zijn opgelicht en verleid tot vaststelling van niet-wezen alleen om achter de waarheid later.
We komen niet uit zo bloot dat het programma wordt afgesloten, in feite als we niets doen, kan het krijgen stilgelegd. De onethische adoptie begeleiders zijn de meerderheid en ze zijn allemaal die er zijn.
Als we echt willen ethische adopties in Oeganda te zien dan moeten we om te pleiten voor alleen dat! Hoe doe je dat zonder bloot te stellen het probleem?
Het is een harde waarheid, maar Oegandese adopties zijn al op de weg te worden stilgelegd.
Ik begrijp dat de Verenigde Staten kon het gewoon af te sluiten, zonder vragen te stellen, ja maar vergeet niet ze doen wees onderzoek en ontdek deze fraude voordat iemand anders dat doet. Dit betekent dat het niet van een kind stem die ervoor zorgen dat ze een beweging te maken.
Het is heel ongelooflijk hoe het aantal geadopteerde kinderen door 300% opgenomen in maanden, die echt zegt iets tegen me in het bijzonder: - Als ik weet dat in meer dan 90% van de gevallen weinig of niets werd gedaan om het continuüm van de alternatieve zorg voor te volgen te worden doorverwezen voor adoptie.
En ook dat in meer dan 99% van de gevallen hadden de kinderen nooit een proeftijd en maatschappelijk werk rapport (ze hadden nog nooit bezocht door een maatschappelijk werker), totdat zij naar de rechtbank datum voor de goedkeuring ervan en dat de adoptieouder is het een dat betaald voor het verslag!
We kunnen ook niet verbergen voor de illegale institutionalisering van onschuldige kinderen, de corruptie betrokken zijn bij het hele adoptieproces en de over deze heffingen. Dit alles moet worden aangepakt en dat is onze passie.
Zelfs als er een kind van de 100 kinderen, die werd weggenomen uit een familie die van hen houdt en verhandelde in de handen van een nietsvermoedende adoptieouder, of een kind dat niet rechtmatige wijze wordt geïnstitutionaliseerd als een overgang naar het slachtoffer van mensenhandel zou je niet wilt uit te spreken voor dat ene kind? Dat is wat ik begrijp de bijbel me vraagt te doen, zich uit te spreken voor degenen die niet kunnen spreken voor zichzelf.
Zelfs als ik eens met u eens dat de meerderheid van de adopties ethische waren, de manier waarop ik het ook bekijkt, zijn op dezelfde manier begrijp ik de gelijkenis van het verloren schaap (Mattheüs 18) Ik voel me gedwongen om te gaan en voor de een schaap het verlaten van het zoeken 99 achter.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?