Ik schreef hechtingsstoornis, niet hechting. Voor sommige kinderen met een hechtingsstoornis is het niet eens meer mogelijk om in een gezin te functioneren.
Kinderen die op de wereldwijde lijst voor
> adoptie ter bemiddeling worden ‘aangeboden’, zijn
> eerst al door de procedure gegaan om in eigen land
> te worden bemiddeld.
Dat hangt nogal van het land af, met name bij NSN-kinderen. Als vandaag je NSN-papieren ingelogd worden in China, heb je op zijn vroegst op 4 december 2022 een voorstel. Uit diverse landen is er een kans dat je een getrafficked NSN-kind krijgt, de vraag is wat jouw grenzen en wensen zijn mbt die kans. 1%? 75?
het lijkt alsof je het goed met je zelf hebt getroffen. Ik
> hoop dat ik het mis heb.
Je hoopt dat ik het slecht met mezelf getroffen heb? Wat was dat met dat goudschaaltje?
Maar eerlijk gezegd voel
> ik me in meerdere opzichten een ongelooflijk
> gezegend mens dat ik biologisch moeder ben
> geworden en mij dus niet persoonlijk aangevallen
> hoef te voelen.
Ik heb ook een biologisch eigen kind, maar voel me niet minder gezegend met mijn geadopteerde kind.
Weet je eigenlijk wel hoeveel mensen je op een prikbord als deze met dit soort opmerkingen kwetst? Qua goudschaaltje? Of was'ie alleen voor mij bedoeld? Mis.
Is het egoisme om ouders te willen worden?
Jazeker.
Dat wordt bij biologische ouders niet of nauwelijks gevraagd.
Niet. Dus? Niet eerlijk? Want?
Als je dan wilt adopteren is er een lange weg te gaan die mensen met overtuiging willen gaan en daarvoor de nodige ‘offers’ brengen. Ook financieel. Als je als biologische ouders, waarvan er vele meer zijn in dit land, vergoeding krijgt voor je kraampakket, kraamzorg, ziekenhuiszorg, borstvoeding, kraamverlof en ga zo maar door.
Dus? Niet eerlijk? Want? Niet meegekregen hoe er in die vergoedingen gekort is, en gekort gaat worden? Of de 4 weken adoptieverlof voor vaders?
Is het dan egoistisch als mensen ook een vergoeding krijgen bij een adoptie?
Nu? Na “Bruggen bouwen”? Wat je blijkbaar niet aan zag komen? Ja.
Dat deze vergoeding inkomensafhankelijk is, zou ik wel reeel vinden, maar ik teken.
Vrije keuze.
Wees elkaar gewoon tot steun
zie Anja1
en ben je het er niet mee eens, weeg je woorden dan eens op een schaaltje, zou mijn oma zeggen.
Verstandige oma.
Ben jij, naast “gezegende biologische ouder”, ook (aspirant) adoptie-ouder?