borstvoeding

• margriet

Ik las op de site van de vereniging Borstvoeding Natuurlijk over het geven van borstvoeding aan een geadopteerd kindje. Ik vind dit echt geweldig, dat het mogelijk is. Zijn er meer adoptiemoeders die het doen, geprobeert hebben?

Voor degenen die het niet eerder gehoord hebben:

http://www.borstvoeding.nl/vbn/adoptie.html

Groetjes Margriet

• Hannie Bosua

Ja dat ben ik!

Eerdaags komt er een artikel in de Ouders van Nu (dec.)

Heb jij ook bv gegeven of wil je het gaan doen? Groetjes Hannie

• margriet

Helemaal top Hannie!!! Wat een doorzettingsvermogen! Petje af hoor.

Die OvN ga ik zeker kopen. Ik hoop dat veel adoptief ouders het lezen zodat ze weten dat het mogelijk is.

Ikzelf ben nog niet zover (we weten niet of we uberhaupt gaan adopteren), maar als we het doen, ga ik zeker weten de bv proberen!

Groetjes Margriet.

• Hannie Bosua

Tanx, ik hoop voor jullie dat je dejuiste keuze maakt en veel geluk daarmee. Enne, als je ooit zover komt laat je me het dan weten?

Groetjes Hannie

• margriet

zeker weten, dan kan ik je hulp wel gebruiken!

• eva

wat een belachelijk iets, neem me niet kwalijk hoor. alsof dat het belangrijkste is. helemaal doen of je het kind zelf gebaard hebt. borstvoeding is iets moois, maar ook als dat niet lukt of je begint er niet aan dan nog is de band met je kind prima. waarom allerlei kunstgrepen gaan uitvoeren en ‘knutselen’ aan je lichaam om maar vooral die ‘heilige borstvoeding’ te geven? bovendien heeft het kind wellicht helemaal geen borstvoeding gehad nadat het is afgestaan en accepteert het de borst niet, waarom vraag ik me af is dit zo belangrijk en “mooi” ?

• Zita

Hoi Eva,

Over het algemeen wordt borstvoeding aan een adoptief kind niet via de borst gegeven, maar via de fles! En waarom geen borstvoeding? Waarom je “eigen” kind wel borstvoeding geven totdat het 1 jaar of ouder is, en waarom je adoptief kind niet/?? Borstvoeding is net zo goed als gewone melk, zij het niet beter …

Groetjes,

Zita, mama van Lisa*

P.S. die zelf niet van plan is borstvoeding ooit te gaan geven, maar het zich wel van anderen kan voorstellen.

• margriet

Ik snap je negatieve reactie niet, Eva. Ik begrijp niet wie je aan wilt vallen met je berichtje en waar je dan op reageert. Heb ik soms gezegd dat borstvoeding het belangrijkste is en dat je daarmee wilt doen alsof je het kindje zelf hebt gebaard?

En misschien lukt het inderdaad niet, maar als iemand het graag wil, dan is het voor diegene toch mooi dat de mogelijkheid er is?

Heb jij soms nare ervaringen met borstvoeding of is/wordt het door anderen aan je opgedrongen?

Groetjes Margriet.

• Hannie Bosua

Ik heb geen kunstgrepen aan mijn lichaam gedaan en heb geen pillen geslikt. En Bento heeft GEWOON borstvoeding gehad van mij, en nog.

Hij is toch mijn kind?

Ik zou het bij een biologisch eigen kind ook hebben gedaan.

Toen ik hem voor het eerst in mijn armen kreeg had hij een zoekreflex en het aan de borst krijgen van hem was geen probleem.

Waarom zou een kind dat een goede start krijgt wel bv mogen krijgen en een kind dat een valse start maakt niet.

Bv heeft niets met zwanger zijn, of net-doen-alsof- te maken.

Sorry hoor dat ik een beetje fel reageer, Maar ik heb het gevoeld dat ik aangevallen wordt. En op welke gronden. Ik wil best over dit onderwerp discusseren maar wel op een respectvolle manier Eva.

• Janneke

Eve, heb je zelf ooit borstvoeding gegeven? Dan zou je moeten weten hoe mooi het is. Bovendien is borstvoeding veel gezonder dan flesvoeding. Ook niet onbelangrijk lijkt me.