om te (glim)lachen

• Annemarie

Er zijn mensen die mijn nu 20 jarige geadopteerde neef uit Colombia wel erg goed Nederlands vinden spreken, en dat voor een buitenlander…..

Onze kinderen zijn nog kleuters, maar deze vraag kan je dus nog erg lang blijven achtervolgen blijkt.

• Mel

Ik heb er ook één

Een collega begreep het woord ‘voorstel’ niet (okee begrijpelijk)

Toen zegt ze

'Oh, dus dan krijg je een voorstel, en dan… ? dan vlieg je erheen en kijk je op het je wat lijkt ?'

(dit meende ze, echt goed bedoeld, maar geloof ik niet echt over nagedacht)

• m,m,m

hallo allemaal

Een goede vriend van ons , zei toen onze dochter uit taiwain net thuis was, je kan nooit zo veel van“ dat ”kind houden als ik van de mijne , omdat je geen bloed band hebt zei hij . gelukkig is hij hier later op terug gekomen .

toen hij van dicht bij meemaakte dat ze gewoon onze dochter is en toevallig een hele mooi kleurtje heeft. nu is hij erg dol op haar …..

groeten miran

• panda

Leuk om al die uitspraken!!!

Ik heb er ook een paar!!!!

Wat vind je van deze: Gefeliciteerd met de nieuwe 'aanwinst".

En deze: Vraagt een oude man: Is die echt van jou?? Ik jaaaa.

Man weer: wonderlijk,wonderlijk. hihi

Of deze: Net terug met 2de dochter uit China tegen een buurvrouw die moeilijk

kinderen kan krijgen: waarom geen adoptie kindje??

Zegt zij Nou, DAT NOOIT. Van zo'n kindje kan je toch niet houden!!

Tja dan staan de tranen in je ogen.

Panda

m,m,m schreef:

>

>

>

> hallo allemaal

> Een goede vriend van ons , zei toen onze dochter uit taiwain

> net thuis was, je kan nooit zo veel van“ dat ”kind houden als

> ik van de mijne , omdat je geen bloed band hebt zei hij .

> gelukkig is hij hier later op terug gekomen .

> toen hij van dicht bij meemaakte dat ze gewoon onze dochter

> is en toevallig een hele mooi kleurtje heeft. nu is hij erg

> dol op haar …..

>

> groeten miran

• blij

We waren in China om onze oudste op tehalen (werd toen 1 jaar in China) toen mijn zus belde om te horen hoe het ons verging.

Ons dochtertje huilde op dat moment erg en het dochtertje van mijn zus (toen 7 jaar) wilde het huilen heel graag even horen door de telefoon, want huilen in het Chinees, dat was heel bijzonder! Hoe aandoenlijk!!!

• Bianca

Of deze, toen we op vakantie op een camping waren met heel veel Nederlanders. Er werd over het terras geroepen door iemand: “Wat is zijn nationaliteit?” Toen wij naar waarheid beiden tegelijk antwoorden: “Nederlands”, kwam er een volgende vraag: “Nee, dat bedoel ik niet, waar komt hij vandaan?”

We hadden die mensen nog nooit gezien! Wat een nieuwsgierigheid!

• Marieke

Ik zat op een bankje lekker in het zonnetje terwijl oma in een winkel was. Mijn dochter naast me in de buggy. Er zit naast mij een man met een grote hond. Hij kijkt naar mijn dochter en dan naar mij en jahoor: Is dat jouw dochter???

Ik (inmiddels op mij hoede): Is dat jouw hond??? Hij kijkt me nog eens aan en zegt : mooie docher heb je…. Ja hé zeg ik…

• Jolanda

hier ook nog wat….

spreken ze al Nederlands?

De kinderen waren op dat moment 7 maanden oud…

op de vraag waar de kinderen vandaan komen antwoordt onze oudste (nu 4 jaar oud) vaak met: van huis.

ik moet er nog veel meer hebben, maar het schiet me even niet te binnen, later meer….

Jolanda

• vera

Iemand over onze zoon die aan het kraaien was: Ja, dit klinkt echt anders dan ‘nederlandse’ kinderen die aan het kraaien zijn. Dat komt natuurlijk doordat hij nog de andere taal in zijn geheugen heeft???

Mijn schoonmoeder: Hij zegt mama tegen je, hij is echt goed gehecht!!!

OEI.

• Bianca

Nog 1:

Zoontje was net een half jaar oud. Komt er een donkere mevrouw kijken in de wandelwagen, zegt ze tegen mijn man: “Hij is bruin”. Waarop mijn man zegt: “Ja, hij krijgt alleen chocolademelk”.