Hoi,
Leuk draadje is dit, met 4 (geadopteerde) kinderen heb ik al veel opmerkingen, vragen enz. gehad, och normaal heel vriendelijk bedoeld, mensen zijn nu eenmaal nieuwsgierig en ja als je anders dan het normale bent, denken veel mensen dat ze je dus echt op alles aan kunnen spreken. 9 van de 10 keer kan ik er om (glim)lachen, maar als er dan een meneer aankomt die dus zegt van: ik zie dat u 4 buitenlanders heeft, schande u denkt toch niet dat ik voor hun later mee ga betalen, in hun ziektes, hun therapiëen of wat dan ook, tja dan vergaat me het lachen wel eventjes. Ook als je dezelfde vraag over afkomst, kosten, broertje/zusje, achtergrond al 100 keer aangehoord hebt, tja dan ook vergaat me het lachen wel een beetje, maar oké ik probeer gewoon heel positief en gezellig te antwoorden, en ik vertel precies wat ik wil vertellen en wat mensen niet aangaat dat horen ze dan ook niet.Waar ikzelf het meest om gelachen heb, dankzij mijn zoon is het volgende. We gingen uit eten met ons 6jes, de kinderen bestelden mosselen (tja daar zijn ze allevier helemaal gek van), komt er een mevrouw op ons afgestormd, sprak mij en mijn man aan, met de vraag of wij wel wisten waar we mee bezig waren…hè hoe bedoeld u mevrouw (ons van geen enkel kwaad bewust). Nou die buitenlandse kindjs en hollandse mosselen, poe poe dat was wel heel slecht voor hun maagjes, daar werden ze echt ziek van, of wij wel wisten wat verantwoordelijkheid was. Terwijl ik mevrouw nog een beetje dommig aan zet te kijken komt onze oudste zoon (toen een jaar of 12) subliem uit de hoek, met de opmerking mevrouw, mag ik u wat vragen: ja zegt die mevrouw, lust u Chinees of Italiaans of Grieks?, ja zegt die mevrouw dat is soms best wel lekker, nu zegt zoonlief..kijk dan maar uit voor uw maag, want als Nederlandse bent u daar vast niet aan gewend. OKé we voeden onze kinderen niet op om zulke antwoorden te geven, maar mijn man en ik hebben onder tafel gelegen van het lachen, dit hadden we zelf niet kunnen verzinnen.
Nu zijn onze kids wat ouder en het (glim)lachen gaat er wel een beetje vanaf hoor, het zijn niet meer die kleine schattige bruine kindjes, met dat mooie kroeshaar waar je zo lekker in kunt grijpen, nee nu ze ouder worden is datzelfde uiterlijk veel minder mooi, zo af en toe worden ze geweigerd bij een discotheek, tja buitenlanders zijn niet echt welkom, het lachen vergaat je well!!!