Betaling adoptie kosten wanneer?

• K

Ook wij zitten bij de nas/bolivia

Heb het lijstje er even bijgepakt en idd 370 euro voor inschrijving/lidmaatschap, dan 1.525 euro voor het intakegesprek, Dan 5.220 (nu volgen mij bijna 6.000) als je je dossier mag gaan klaar maken, en dan bij het voorstel 8.000 plus idd 2.000 borg voor het op tijd inleveren van je follow ups. (dit krijg je na twee jaar dus terug).

En dan nog het dossier (al snel 2.000). En dan de reis…wat dat deze keer gaat kosten weten we nog niet, maar reken zeker op 12000 euro. Tickets zijn echt erg duur, je reist een maand of drie dus ook dat brengt kosten met zich mee.

Het is idd errug veel geld…

Maar wat is het heerlijk om zo'n prachtig kindje op te mogen voeden! Zo mooi dat we weer een paar jaar op water en brood zijn gaan leven voor een tweede kindje!

groetjes K

• Nannie

Oh ja en kosten reis en verblijf komen daar idd nog bij + de kosten voor het verzorgen van de documenten voor je dossier…

• pepe

Stomme vraag hoor; maar wat doet de NAS van dat geld?

Als ik jouw bedragen optel kom ik op 20000 euro, zonder de reis oid….

Waar wordt dat geld voor gebruikt?

Wij hebben via Meiling geadopteerd; kosten aan Meiling zijn ongeveer 3000 euro…. en je weet waar dat geld gebruikt voor wordt; vertaalkosten, nederlandse en Chinese begeleider, kosten voor het inloggen bij het CCAA….

Dat is een flink verschil, vast voor een deel terug te voeren op de vrijwilligersstatus van Meiling maar toch…

• MCP

Ja bizar is het gewoon.

Wij hebben onze laatste adoptie ook via Meiling.

En het mag dan vrijwillig zijn maar op elk punt vond ik ze sterker dan welke organisatie dan ook, ik heb helaas met allemaal ervaring……

Qua communicatie zijn ze heel goed en bij hen ben je een mens, een mens met gevoelens en geen nummer, niet 1 van de zovelen.

En dus vraag ik me ook af waarom het zoveel moet kosten, want het kan dus heeeeeel anders.

• K

Het is idd erg veel geld…

De rekeningen zijn opgedeeld in nederlandse kosten, en buitelandse kosten. Ze zijn dan weer onderverdeeld in kosten varierend van telefoonkosten, tot kosten voor de advocaten in Bolivia en alles ertussen.

En idd geen vrijwilligers…

Ik vind de NAS wel erg persoonlijk, maar dat is onze mening natuurlijk.

Maar het is een flink bedrag dat kan ik niet ontkennen.

groetjes K

• Mar en Mar

Aangezien de VGH's in Nl stichtingen zijn, zou je zo zeggen dat ze geen winst mogen maken. Ik vind het inderdaad wel erg hoog oplopen allemaal. Ik vraag me dan toch echt af waar al deze kosten goed voor zijn en of je dan niet beter zelf kunt gaan adopteren.

• Ing2

WK

Hier staan de tarieven van WK

Deze tarieven zijn allemaal goed te herleiden.

Wij staan ingeschreven voor Colombia.

Daar moet er bijvoorbeeld iemand in het land zelf werken van de ICBF (kinderbescherming) Dat kost ook aardig wat.

En zelf adoptie regelen is echt heel erg moeilijk.

Groetjes Ing

• toekomstigemoeder

Het is alweer een tijd geleden dat we het over de kosten van adoptie gehad hebben.

Ik ben wel benieuwd naar de ervaring die ouders hebben met vergunninghouders na 't stellen van kritische vragen over de kosten.

Zijn er überhaupt ouders hier op het forum die een overzicht gevraagd hebben met daarin de verklaringen voor de hoge kosten die gemaakt worden?

Onze ervaring zelf was met SKET. Het kwam er op neer dat we moesten tekenen voor een bedrag dat nog niet vast stond. Na een beetje doorvragen kwamen wij er achter dat dit zou kunnen oplopen tot enorme bedragen waar je geen controle over hebt. Je bent hoe dan ook verplicht te betalen ookal ben je het niet eens met de kosten. Je tekent ervoor. Blijkbaar zijn er ouders die daar dan toch in mee gaan, want er werden kinderen geadopteerd uit dit land. Voor ons voelde dit zo slecht dat wij hebben besloten voorlopig niet te adopteren. Je wil toch geen gezin beginnen met de kans dat je enorm in de schulden zit?! Hoe veel wij ook verdienen met z'n tweeën, dit voelde niet goed.

• Nan33

Wij zijn zelf overgestapt van K&T naar Wereldkinderen gelukkig zijn ze daar een stuk duidelijker waar het de kosten betreft, en krijg je ook gewoon antwoord op kritische vragen.

• kindjevanver

Ook wij staan (sinds kort) bij Wereldkinderen ingeschreven en hebben een duidelijk overzicht ontvangen met een specificatie. We hadden nog wat vragen maar daar is duidelijk antwoord op gegeven. Het stellen van kritische vragen was geen probleem en we kregen per mail alle uitleg toegestuurd. Het zijn grote bedragen, maar als er transparant wordt gecommuniceerd zie je ook waar de kosten in zitten.