adoptie bulgarije

• c.m.

Hallo Gemaine,

Misschien val ik een beetje in herhaling maar via www.bulgaartjes.hyves.nl kun je kid van worden en hebben heel veel mensen met elkaar contact die druk bezig zijn om dokumenten te verzamelen voor Bulgarije. Zou ook best iemand zijn die de richting op woont van jullie. Stel de vraag gewoon via een krabbel op de hyves en alle andere vragen die je straks nog tegen komt in de procedure.

Groetjes Claudia

• cees van eijk

ik zou graag te wten willen komen hoe je daar een kind kan adopteren en waar je aan moet voldoen ik wil graag een iets ouder kind de kans geven zo ongeveer vanaf een jaar of 12 wie kan mij de info daar over geven

• Germaine

Hoi Cees

Je kunt via K en T adopteren, en ze hebben juist graag mensen die een ouder kindje de kans willen geven.

Vorig jaar schijn er echter maar 1 kindje te zijn gekomen. Ons is wel verteld dat hoe ouder een kind is hoe sneller het zal gaan, en men is nu bezig de vele dossiers in Bulagrije bij te werken.

Ze werken daar met een tehuis uit Sophia.groetjes Germaine

• germaine

Leuk dat je een hyves groep hebt maar wegns mijn werk is het niet handig dat ik op hyves sta, zijn er andere methodes??

nb heb de nodige mensen hier in de buurt gevonden alleen nog eea legaliseren bij de notaris groetjes Germaine

• Anja1

In Nederland kun je geen kind adopteren ‘'vanaf een jaar of twaalf’', de maximale leeftijd is zes tenzij een ouder kind tegelijkertijd geadopteerd wordt met een broertje/zusje wat nog geen zes jaar oud is.

Groet,

Anja

• Maartje

Hoi Cees

Wanneer je je een beetje verdiept in adoptie is al snel duidelijk dat er geen kinderen boven de 6 tenzij brusje maar 12 is geen optie.

Ik ben een gezonde ouder met enig achterdocht, ik krijg het een beetje benauwd met deze vraagstelling. Of ben ik de enigste??? Is mijn twijfel niet terecht?

• c.m

Hallo Maartje,

Je bent niet de enigste hoor die het een vreemd emailtje vind van Cees.

Eventjes een vraagje voor Cees: Hoe ver zijn jullie met de adoptie procedure?

En als je echt een ouder kind een huis wilt geven waarom dan niet pleegzorg want dan is het geen probleem voor een kindje van 12 jaar.

Groetjes Claudia

• cees

soorij vind je reaktie niet terecht ik wil graag een iets ouder kind heb net mijn pleegzoon van 26 op zich zelf gezet naar 15 jaar bij mij te hebben gewoont maar onder tussen ben ik invaliede geworden kan af en toe moeilijk lopen en dan is een iets ouder kind toch makkelijker die kan zich dan onder toezicht redden ik begrijp je gedachten maar ik zal een kind nooit wat aan doen heb erge moeite met die mensen die dat doen die zou ik wel ik weet niet wat aan kunnen doen mischien is dit genoeg om je gerust te stellen groetjews cees

• cees

bedankt germaine je zegt k en t kan je mij het adres daar van geven bedankt voor de moeite groetjes cees

• Simone30

Nederland heeft de grens bij 6 jaar gesteld (tenzij soms bij uitzondering als het een sibling betreft kan een kindje ouder zijn) maar niet alle landen hebben deze grens… ik vind de vraag dus niet zo raar… maar binnen Nederland niet mogelijk. De enige optie daarvoor is inderdaad pleegzorg, denk ik.