baby adopteren uit welk land?

  • sil

    Hoi,

    Wij vragen ons af uit welk land je de meeste kans hebt om een baby te adopteren (tot 1 jaar).

    als ik zo rond lees en zoek zie ik meestal kinderen die een jaar of 2 of ouder zijn.

    Gr Sil

  • BG

    Tja als jij een zak duiten op tafel wenst te leggen tegen inlevering van een wensenlijstje (hoe noemen ze dit ook al weer?) dan zou ik me tot de VS wenden.

    Oudere kinderen met een sn zijn degenen die wachten op ouders. Maar die gun ik vooral ouders zonder die zak duiten en dat wensenlijstje

  • sandra

    Hoi Sil, ik denk dat BG bedoeld dat de kans klein is op een erg jong kindje. Adoptie uit Nederland, maar dat is niet iets waar je voor op een wachtlijst kunt staan (er is wel een lijst maar de kans is enorm klein dat je gekozen wordt). Onze zoon is bijna 3 en het wordt al “moeilijk” om een jonger kindje te adopteren (als je een jong kindje hebt wordt er nooit een ouder kindje bovengeplaatst).

  • Mama

    BG heeft helemaal gelijk, maar vergeet ook een groep kindjes: in (voornamelijk) Afrikaanse landen zijn ook veel jonge kindjes (onder de 2 of 3) die heel erg op ouders aan het wachten zijn. Dit zijn ook SN kindjes.

  • BG

    Neuh zo aardig bedoel ik het niet. Ik bedoel dat ik er niet blij van word dat iemand in deze tijd op zoek gaat naar babietjes. Jonge gezonde kindjes wachten niet op ouders. Jonge en oude kindjes met een sn wel. Als Sil daarvoor open staat dan trek ik mijn opmerkingen in.

  • JS

    Hoi Sil,

    Er zijn diverse landen waar jonge kinderen vandaan komen, maar of je dat kunt en wilt is dan de vraag. De landen stellen diverse eisen aan de ouders en een (groot) deel van de kinderen heeft een sn.

    Als je op deze link kijkt heb je een grove indruk van leeftijden van kinderen die in 2008 via Wereldkinderen naar NL kwam.: http://www.wereldkinderen.nl/site.php?id=2570

    Groeten,

    JS

  • Anneke

    Dat is een duidelijke link, JS, dank. Wellicht dat BG daar ook wat aan heeft ;)

  • sil

    JS,

    Bedankt voor de link!!

    Gr Sil

  • A.

    "Hoi,

    Wij vragen ons af uit welk land je de meeste kans hebt om een baby te adopteren (tot 1 jaar).

    als ik zo rond lees en zoek zie ik meestal kinderen die een jaar of 2 of ouder zijn.

    Gr Sil"

    Tja, Sil, dat is niet voor niks. Het is zo dat er vooral voor oudere kinderen en special need kinderen ouders gezocht worden.

    De kans is heeeeeeeeel klein dat je een baby kunt adopteren. En waarom zou je dat willen? Het is in adoptieland niet zo dat er voor jou een baby gezocht wordt, maar dat er ouders gezocht voor een kindje. Je mag je handen stijf dicht knijpen als je uberhaupt een voorstel krijgt, voor elk kind zijn er 25 ouderparen op de wachtlijst. Het is niet voor niks dat het zo lang duurt. En als je je hart open zet met de intentie een kind te helpen en dus niet om vooral maar je eigen kinderwens te vervullen, gaat er een wereld voor je open. Dit is een gewaarwordingsproces die tijd in beslag neemt. Jou vraagstelling komt bij mij over als dat er nog een knop bij jullie om moet. Maar dat komt vanzelf naarmate je er langer mee bezig bent.

    mvg

    A. moeder van een kindje van 3.

  • PinkRose

    BG zegt het misschien wat direct, maar ik ben het wel met hem/haar eens. Zoveel oudere kinderen wachten op een veilige plek in een liefdevol gezin. Soms vind ik dat hele adoptiegebeuren een beetje naar ‘een kind op bestelling’ neigen. Tot niet zo lang geleden kon je zelfs voor sommige landen een geslachtsvoorkeur opgeven…