Er zullen best wel enkele adoptie ouders op rechts gestemd hebben maar zeker niet de meerderheid!
Ik vond de uitslag niet prettig, vooral niet voor mijn adoptie kind.
Mijn gedachten:
Als je kind op een leeftijd is om verbanden te zien tussen bepaalde zaken en het zorgen uit en/ of vragen stelt over de PVV en diens standpunten, dan is het misschien een goed idee om samen eens door te lezen wat die standpunten precies zijn. En dan kun je (per standpunt eventueel) in gesprek gaan over en wat je kind daarvan vind en hoe het iets ervaart. En ook wat hij of zij dan zelf zou doen/ willen, zo kun je als ouder meer inzicht krijgen in de zorgen of gedachten en duidelijke uitleg geven. Kinderen vangen vaak vlarden op van bepaalde zaken en maken daar een ‘waarheid’ van die beangstigend kan zijn.
Ik denk dat wij als ouder vooral moeten proberen uitleg aan onze kinderen te geven op basis van feiten en niet op basis van emotie (in dit geval) want daar zit vaak een valkuil. Een kind zal alijd geneigd zijn jouw emotie over te nemen waardoor het voor zichzelf niet goed een eigen idee kan vormen en dat is denk ik wel belangrijk in deze situatie want dan kun je ook zien of het kind begrijpt waar het om draait.
Ha Marjo,
Goed dat je dit onderwerp weer naar voren brengt. Ik maak me ook erg zorgen over racisme en over de standpunten van de PVV tav de dubbele paspoorten. Bijvoorbeeld Colombiaans geadopteerden behouden hun Colombiaanse nationaliteit (eens een Colombiaan, altijd een Colombiaan) en mogen volgens Wilders dus geen burgemeester, kamerlid of rechter worden. Dat kun je volgens mij niet anders uitleggen als racistisch. Overigens denk ik dat dit ideetje net als zoveel ideetjes van Wilders niet uitvoerbaar is, omdat Nederland niet registreert welke nationaliteiten Nederlanders nog meer hebben. Maar misschien breng ik hem nu op een idee…
En ik vrees dat er inderdaad adoptieouders zijn die op de PVV hebben gestemd. Maar die zullen wel geen kind uit Nigeria of Ethiopië hebben geadopteerd…
Dag KP,
Bijzondere suggestie - omdat ik volgens jouw mijn emotie overdraag aan mijn kind, moet ik het programma maar eens punt voor punt doornemen met mijn kind om zo haar angst bespreekbaar te maken en om te bekijken wat mijn kind dan kan doen…. Het laatste wat volgens mij goed voor haar is om geconfronteerd te worden met een partijprogramma waarin termen als ‘uitzetting’ enz. voorkomen…. Een partijprogramma wat juist inspeelt op angsten van mensen en vanuit die invalshoek is geschreven…
Dat ik het uiteraard met mijn kind over haar zorgen en angsten heb op een goeie manier, dat lijkt me nogal logisch.
Groet,
Anja
Ik kan me niet voorstellen dat er werkelijk adoptie-ouders zijn die voorstander zijn van etnische registratie, deportatie, discriminatie op basis van afkomst en religie, het tornen aan onze grondwet. Dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen… misschien (ik hoop het!) Maar dat zo'n substantieel deel van de bevolking blijkbaar geen problemen heeft, zelfs voorstander is, van bovenstaande punten…. dat vind ik heel zorgwekkend.
Daar begrijp ik dus ook geen bal van. Dat er adoptie-ouders zijn die stemmen op deze meneer. Nu is het de Islam waar hij het vooral op voorzien heeft. En als hij daar mee klaar is, wat dan, de Chinezen misschien, of de Afrikanen?
Ik vraag me af of die stemmers zich dat wel realiseren, dat voor de buitenwereld je (adoptie) kind maar “gewoon” een buitenlander is, en mensen/politici zich dus feitelijk tegen je kind kunnen keren.
En nu zijn je kinderen misschien nog klein en in een relatief veilige omgeving, maar over een paar jaar gaan ze ook alleen de straat op, naar een middelbare school en noem maar op.
Eng idee!
Dag Anja,
allereerst zal ik jou niet vertellen hoe jij het moet doen, het zijn mijn gedachten en voor wie er wat aan heeft……… Het stond onder jouw reactie maar was algemeen bedoeld.
Ik kies voor openheid van zaken en het zou mijn keuze zijn om idd de standpunten met mijn kind door te nemen omdat het kind dan meer duidelijkheid kan krijgen dan van partijdige uitleg of reacties die het ergens opvangt. En ik vind het onlogisch om te zeggen dat ik die informatie van mijn kind weghoudt omdat het angst zou kunnen geven, onduidelijke informatie is volgens mij veel beangstigender. Ik probeer mijn kinderen zoveel mogelijk hun eigen mening te laten vormen op basis van feiten, mijn gedachten of emotie probeer ik dan soms buiten spel te laten omdat het niets toevoegt aan hun bewustwording op sommige vlakken. Zeggen dat het me ook altijd lukt is natuurlijk onzin.
Ieder zijn eigen gedachten of mening maar nergens zoveel discussie over als geloof en politiek.
Groet,
KP
Zo als ik in de verwijderde topic ook al naar voren bracht: Ik denk dat men PVV stemt, niet omdat men nou zo voorstander van alle ideen is, maar dat er eigenlijk nog geen alternatief is. Men stemt uit onvrede en zorgen over bepaalde zaken en voelt zich waarschijnlijk niet gehoord.De politiek kan hier nu niet meer omheen.( en nee, ik heb geen PVV gestemd, ) Angst na aanslagen in de naam ( van een groep ) Islam, mensen die anders problemen ervaren, in hun wijk bijvoorbeeld.
Athena
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?