Onlangs getriggered door een mede adoptieouder die zich verwonderde over het gegeven dat er adoptieouders zijn die PVV stemmen. Ik herinnerde me dat ik daarover (of eigenlijk meer mijn zorg over rechtse stromingen) een jaar geleden een discussie was gestart die vrolijk ook weer werd verwijderd door de beheerder (en door Marjo weer werd opgepakt). Ben benieuwd nu een jaar later hoe een ieder denkt over hetgeen de PVV ons brengt. Ik blijf bezorgd en verbaas me hoe mensen ook in onze omgeving het tegenwoordig normaal vinden om grofheden en hatelijkheden over mensen met een kleurtje te poneren. Hoe het groffe gedrag van een Wilders wordt gezien als “eindelijk eens iemand die zegt hoe het zit”. Zijn er mensen die voor onze (veelal) kinderen met een kleurtje goeds zien komen van deze partij? Zijn er mensen die net als ik alleen maar bezorgder worden omdat een bepaald soort houding alleen maar meer gemeengoed wordt? Zijn er mensen die denken dat het weg zal ebben en allemaal toch nog goed komt? Moet je het niet te zwaar opnemen en vertrouwen op het gezonde verstand en fatsoen van mensen?
Beheerder: dit is een thema wat me werkelijk aan het hart gaat en wat omdat mijn adoptiekinderen er mee van doen hebben in mijn optiek adoptiegerelateerd is.