Oei, voor ik de Taalpolitie op mijn dak krijg, het is ‘MET GOD VERBONDEN’
Zolang je niet kunt controleren of het gedwongen is (Voor mijn part “keeping up with the Joneses” dan wel door manlief) en er kinderen het slachtoffer zijn: verbieden. Valt niet te controleren lijkt me. Conclusie duidelijk.
Verder is het de meest extreme vorm van prostitutie, echter met een kind als slachtoffer. Maar ik begrijp dat jij daar niet zo'n moeite mee hebt als ik.
Dat kan. Blijkt. Niet dat ik daar niet van schrik.
Net als in je vorige opmerkingen ontbreekt hier elke vorm van nuance. Jij weet natuurlijk hartstikke goed wat God wel of niet goed vindt. En ja natuurlijk, ik ben vóór prostitutie en wíl graag kinderen als slachtoffer zien. En ja natuurlijk, mijn vriendin is lid van een reborn-sekte. Bekijk jij je reacties wel eens voordat je ze post?
In het geval van mijn vriendin heeft ze een kinderloos echtpaar ontzettend gelukkig gemaakt. Ik denk dat mijn vriendin nog nooit zoveel dankbaarheid heeft ervaren in haar leven als in dit geval. Niet bij elke vorm van draagmoederschap wordt een kind het slachtoffer (of ben jij ook tegen altruïstisch draagmoederschap), net zoals niet bij elke adoptie het kind er beter van wordt.
Eeeh… jij haalt God erbij hoor. Jij quote “Als ik een ander een kind kan geven, dan voel ik mij het dichtst bij God verbonden” in dezelfde posting als de beloning die daar dan ook nog tegenover dient te staan. Al dan niet gemengd of zoiets schreef je. Ik ben allesbehalve bijbelvast, maar de combi menslievendheid en ook tegen een fikse beloning, staat er volgens mij niet in nee. Mocht jij een verklarende versregel hebben: graag. Benieuwd.
Hoeveel was het ook alweer? Ergens tussen de halve en hele ton in dollars toch? (Het was me niet helemaal duidelijk). Had je vriendin hetzelfde ook om niet gedaan?
Ik stelde slechts een vraag. Bij bepaalde kerkgenootschappen in de VS wordt het maken van enorme winsten over de ruggen van behoeftigen namelijk vrij normaal gevonden. Ze is geen lid dus.Wat is dan de connectie tussen haar menslievendheid en die zoveel duizend dollar?
“En ja natuurlijk, ik ben vóór prostitutie en wíl graag kinderen als slachtoffer zien.” Tja. Dat kan. Zo niet, en toch cynisch bedoeld: leg eens uit dan.
Want je vriendin verhuurde haar lichaam voor een enorm bedrag, en er is een kind op de wereld gezet met ambivalente roots (interessant leesvoer hierover: klik hier). Iets anders kan ik er niet van maken, nee. Pardon. Wat is dan exact jouw nuance?
ELU's belangstelling ging overigens in eerste instantie uit naar India. Wat niet wil zeggen dat er geen Amerikaanse vrouwen gedwongen worden natuurlijk.
Hoi Mirjam1,
Ik kan niet voor mijn vriendin spreken. Haar precieze gedachten en gevoelens kan ik niet verwoorden. Ik heb datgeen ze heeft gedaan echter nooit veroordeeld, maar vond het alleen maar een mooie daad. Ondanks dat zij er veel geld mee heeft verdiend, alhoewel het was ook wel aan aanslag op haar lichaam, heeft ze daar een echtpaar zielsgelukkig mee gemaakt. Dit kind had geen ambivalente roots, aangezien het genetisch volledig uit dat echtpaar bestond (eicel en zaad). Ik denk niet dat menslievendheid en geld per definitie los van elkaar gezien moeten worden, een combinatie moet toch kunnen bestaan (of dit nou in de bijbel staat of niet boeit me niet, ik verantwoord bepaalde dingen uitsluitend aan mezelf). Net zoals veel mensen met de Postcodeloterij meespelen om goede doelen te helpen. Het feit dat ze ook een kansje op een miljoen willen maken (eigen belang) neemt niet weg dat er goede dingen worden gedaan met het geld dat met de loterij wordt opgehaald. En ja, laten we eens stellen dat mijn vriendin het puur uit eigen belang heeft gedaan, DAN NOG heeft ze daar een echtpaar zielsgelukkig mee gemaakt. Van wat ik heb begrepen konden die mensen hun geluk niet heb en krijgt ze zelfs nu nog dagelijks een kaartje, een mailtje of een cadeautje of weet ik wat van die mensen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?