Hallo Anja en Alle andere
Ik lees nu een poos mee zonder meer een reaktie te geven. De reden van geen reaktie meer geven is dit soort reakties naar een topic toe.
Allereerst ben ik met de bovenstaande reakties eens. Het is schokkend deze vraag of er buiten Nederland iemand is om voor geld draagmoeder te zijn terwijl er een boel kinderen in Nederland op de wachtlijst staan voor Pleegzorg of zelfs in het buitenland voor Adoptie. Aangezien als je goed leest is Adoptie voor J niet mogelijk. Vandaar haar vraag op het prikbord over draagmoederschap. Maar mijn vraag is eigenlijk waarom draagmoederschap juist in het buitenland. Ga zelf eens hier in Nederland kijken wat hier de mogelijkheden zijn.
Daarnaast zijn er duizenden mensen met duizenden meningen. Die niet goed en fout zijn. Jij heb je eigen mening zo heeft J of bg of Zonne of wie dan ook hun eigen mening. Zo hoef je niet met elkaar altijd mee eens te zijn. Je kunt ok dingen verkeerd opschrijven of juist goed op schrijven terwijl het verkeerd wordt opgevat. Daarom vind ik persoonlijk niet dat je J een onrust stoker hoeft te noemen alleen omdat zij of hij deze vraag op het prikbord steld. Zij steld een gewone vraag en hoopt hier een antwoord op te vinden of dit nu in iemands ogen goed is of juist wordt afgekeurd. Zelf zou ik het ook niet in mijn hoofd halen om in het buitenland aan draagmoederschap te denken. Terwijl er hier in Nederland mischien nog genoeg mogelijkheden zijn. Maar bezef me ten dege dat ik niet weet of J al deze mogelijkheden heeft gehad of de mogelijkheden heeft kunnen bewandelen. Ik ben zelf heel erg nieuwschierig naar de antwoorden die hij of zij zal gaan geven aan Zonne.
Maar om haar of hem onruststoker te noemen vind ik zelf nogal ver gaan. Ik vind hoe dan ook dat je met elkaar wel een stukje van respect om kunt gaan. Ontdanks dat je er niet mee eens bent.
W
Anja Schreef:
——————————————————-
> Het is inderdaad te hopen dat J. een onruststoker
> is die hierover eens een balletje opgooit om te
> kijken wat de reacties zijn, maar ik vrees het
> eigenlijk niet. Want in de loop der jaren is de
> naam ‘aspirant adoptieouder’ veranderd in
> ‘wensouders’ en zijn de verhandelingen over wat in
> ‘het belang van het kind’ is in mijn ogen steeds
> ongeloofwaardiger geworden. Naarmate de
> wachtlijsten voor jonge gezonde kinderen toenemen
> en de ‘vraag’ ernaar groter, blijkt er een groep
> mensen te zijn die veel, heel veel, ook niet
> toelaatbare praktijken voor een kind over hebben.
> Criterium daarbij schijnt te zijn 'als het
> geregeld kan, dan mag het' althans dat heb ik in
> menige discussie over adoptie uit de VS gelezen.
> Hirsch Ballin heeft het niet verboden dus het is
> ok. Redeneringen die voor mij niet kloppen.
> Maar, het topje van de ijsberg vrees ik.
>
> Groetjes,
>
> Anja