keuzes maken

• JK

KL Schreef:

——————————————————-

> Klinkt bekend. Wij maakten de wachtlijst “onnodig”

> lang want niet ongewenst kinderloos.

> Ik was tot dat moment in de veronderstelling dat

> men met adoptie ouders bij kinderen zocht in

> plaats van andersom.

> Domme ik.

>

> Ik denk niet dat rj hier nog terugkomt om te

> schrijven…

Wat een “aardige mensen ” hier op het forum.. De één vind zich nog “geweldiger” dan de ander zo lijkt het wel.. Respect voor elkaar is ver te zoeken..

Er wordt opgenoemd hoe vaak je wel niet voor sn hebt gekozen en dat je ook nog geld geeft aan het land waar je kind is geboren..

Ik vind het een beetje borst- klopperij.. Als je voor sn kiest dan kies je daarvoor als je dit niet doet dan is dat jouw keuze. Het één is niet beter dan het andere. Het bij elkaar op bieden vind ik een beetje erg ver gaan.

Het komt bij mij over als “kijk eens hoe goed ik ben”

sn kinderen verdienen lieve zorgzame ouders geen sierhaantjes..

Ik denk niet dat dit de manier is om mensen bewust te maken van het feit dat er veel sn kinderen wachten op ouders. Ik denk dat goede voorlichting beter is.

• M.K.

Amen!

• JS

Beste JK,

Vermoedelijk doel je ook op mijn reactie en daar wil ik wel even op proberen te reageren.

De topicstarter vraagt zich af of er mensen zijn die als eerste keuze voor een sn-kind kiezen en vraagt zich vervolgens het een en ander af over financiele ondersteuning en land van herkomst. Daar komt van diverse mensen een reactie op, en ja, ook van mij. Daarin schrijf ik kort en bondig welke keuzes wij gemaakt hebben, niets over hoe geweldig het is dat we kiezen voor sn of hoe trots we daar op zijn.

Ik denk nu te lezen in jouw reactie dat ik een sierhaantje ben in plaats van een zorgzame ouder, terwijl het mijn bedoeling was om de topicstarter van een antwoord zonder waarde-oordeel te voorzien.

Volgens mij had ik beter niet kunnen reageren of had ik het anders moeten formuleren.

Spijtig dat er zo gereageerd wordt op een simpele bijdrage.

Ik ben het overigens van harte met je eens dat een kind een zorgzame ouder verdient.

Groeten,

JS

• Anja

Tuurlijk JK is goede voorlichting het allerbelangrijkste. Maar misschien kun je nog even de beginvraag van jr lezen, waarmee nogal een teneur is gezet…. Niemand gelezen overigens die zich ‘'op de borst klopt’' voor adoptie van een SN kind trouwens, of ‘'tegen elkaar opbieden’', wel veel mensen die bewust hebben gekozen voor SN en dol zijn op hun kinderen (lieve zorgzame ouders inderdaad )en daarover verhalen. Maar ja, als de SN verhalen je niet bevallen, dan houdt het op natuurlijk. Want daar gaat het simpelweg over - een behoorlijk deel van wachtende aspirantadoptieouders wil niet horen dat er SN kinderen wachten - want zijzelf wachten namelijk op wat anders….

Jammer dat je probeert om mensen die trots zijn op hun SN kinderen (en da's heel wat anders dan trots zijn op jezelf omdat je een SN kind hebt geadopteerd) de mond te snoeren door ze te betichten van sierhaantjes gedrag. Schrijven er eindelijk eens heel wat meer mensen over SN….

Groet,

Anja

• JK

JS Schreef:

——————————————————-

> Beste JK,

>

> Vermoedelijk doel je ook op mijn reactie en daar

> wil ik wel even op proberen te reageren.

> De topicstarter vraagt zich af of er mensen zijn

> die als eerste keuze voor een sn-kind kiezen en

> vraagt zich vervolgens het een en ander af over

> financiele ondersteuning en land van herkomst.

> Daar komt van diverse mensen een reactie op, en

> ja, ook van mij. Daarin schrijf ik kort en bondig

> welke keuzes wij gemaakt hebben, niets over hoe

> geweldig het is dat we kiezen voor sn of hoe trots

> we daar op zijn.

> Ik denk nu te lezen in jouw reactie dat ik een

> sierhaantje ben in plaats van een zorgzame ouder,

> terwijl het mijn bedoeling was om de topicstarter

> van een antwoord zonder waarde-oordeel te

> voorzien.

> Volgens mij had ik beter niet kunnen reageren of

> had ik het anders moeten formuleren.

> Spijtig dat er zo gereageerd wordt op een simpele

> bijdrage.

> Ik ben het overigens van harte met je eens dat een

> kind een zorgzame ouder verdient.

> Groeten,

>

> JS

Nee, hoor ik bedoelde jou zeker niet. Ik vond juist jouw reactie's één van de weinige normale/aardige hier.

Ik vind het juist wel goed dat je hebt gereageerd. Het was zeker niet mijn bedoeling om jou te kwetsen!

• JS

Fijn dat je nog even reageert, is het tenminste weer duidelijk voor mij.

JS

• JK

Anja Schreef:

——————————————————-

> Tuurlijk JK is goede voorlichting het

> allerbelangrijkste. Maar misschien kun je nog even

> de beginvraag van jr lezen, waarmee nogal een

> teneur is gezet…. Niemand gelezen overigens die

> zich ‘'op de borst klopt’' voor adoptie van een SN

> kind trouwens, of ‘'tegen elkaar opbieden’', wel

> veel mensen die bewust hebben gekozen voor SN en

> dol zijn op hun kinderen (lieve zorgzame ouders

> inderdaad )en daarover verhalen. Maar ja, als de

> SN verhalen je niet bevallen, dan houdt het op

> natuurlijk. Want daar gaat het simpelweg over -

> een behoorlijk deel van wachtende

> aspirantadoptieouders wil niet horen dat er SN

> kinderen wachten - want zijzelf wachten namelijk

> op wat anders….

> Jammer dat je probeert om mensen die trots zijn op

> hun SN kinderen (en da's heel wat anders dan trots

> zijn op jezelf omdat je een SN kind hebt

> geadopteerd) de mond te snoeren door ze te

> betichten van sierhaantjes gedrag. Schrijven er

> eindelijk eens heel wat meer mensen over SN….

>

> Groet,

>

> Anja

Het is maar net wat je wil lezen.., ik heb alles goed gelezen.

Ik had ook wel verwacht dat je zo zou reageren omdat je wat dat betreft vaak erg voorspelbaar bent.

Ik probeer niemand de mond te snoeren ik heb juist vaak het gevoel dat dit andersom is.

Ik heb ook nergens geschreven en de indruk gewekt dat de sn verhalen mij niet bevallen. In tegendeel zelfs.

Het zijn gewoon de opmerkingen die er vaak worden gemaakt tegenover mensen die een andere weg kiezen dan sn.

Dat stuit me vaak tegen de borst en vind ik wel eens jammer hier. Ook zijn dat vaak van dezelfde mensen waaronder jij..

Sn moet ook onder de aandacht worden gebracht, heel veel zelfs maar ik denk op een andere manier dan met onaardige of dwingende opmerkingen.

Waarschijnlijk vind je dat je dit niet doet, dan verschillen we daar over in ieder geval van mening..

Ik denk dat iedereen trots mag zijn op z'n kinderen zowel ouders van sn kinderen als nsn kinderen als biologische kinderen. Het kwam bij mij alleen heel anders over als je alle stukjes na elkaar leest.

Mijn verontschuldigingen aan degenen die ik heb gekwetst want dat was dan weer niet mijn bedoeling.

• Anja

Dag JK,

Prettig om te horen dat het in ieder geval niet je bedoeling was om ouders van SN kinderen die hier hun verhaal hebben geschreven (waaronder ikzelf dus) te kwetsen. Excuses aanvaard.

Groet,

Anja

• KL

Je hebt alles goed gelezen, behalve de oorspronkelijke zuigende vragen zeker.

De ervaring leert dat je rj en gelijkgestemden hier na afronding van hun adoptie nooit meer terugziet. Kind binnen en klaar.

Dit in tegenstelling tot de mensen die hier al en nog jarenlang blijven pleiten voor hetgeen het hen om ging en gaat: de kinderen die adoptie echt nodig hebben, waarvan nu de dossiers teruggestuurd moeten worden, omdat ze voor mensen als rj tweede, derde of zelfs geen keus zijn. Dat roept inderdaad weinig respect op. Daar is geen borstklopperij voor nodig.

Er wordt hier blijkbaar een flink gevoelige snaar geraakt. Dat vind ik goed. Want de voorlichting over SN blijkt niet door sommige van die betonnen platen heen te komen.

Natuurlijk schuurt dat. Dat is ook de bedoeling. Het aantal overstappers van NSN naar SN groeit namelijk nog steeds, onder meer door dit soort discussies.

• anoniem@

Waarom slechts een /twee/drie kinderen “gered” terwijl je met dezelfde financiele middelen zoveel kinderen kan redden

Pfff, wat een dooddoener. Stuur jij je geld maar naar Haiti hoor, kijken hoeveel kinderen jij daarmee kunt “redden”. 't Klinkt zo nobel maar in de praktijk werkt het niet zo.

Ik durf mijn beide handen ervoor in het vuur te steken dat onze 3 kinderen niet meer geleefd hadden als ze niet geadopteerd waren. Ze zijn er heel slecht aan toe geweest en zonder adoptie was de situatie niet verbeterd. Maar nee, ik voel mij geen redden en mijn kinderen hoeven daar ook niet dankbaar voor te zijn.