Correctie: elk NSN-kind onder de 6 kan momenteel geadopteerd worden in China zelf.
Als vandaag je NSN-papieren in China worden ingelogd, is de verwachte voorsteldatum om die reden dan ook pas op 4 februari 2021. Dat was je blijkbaar ontgaan.
Ik hoor over het algemeen juist dat ouders die voor een kindje met een sn hebben gekozen hierin geïnspireerd zijn door andere adoptieouders die duidelijk wisten te maken hoe weinig het uitmaakt en hoe nodig het is. Ik vind vh's hier erg zakelijk in. Daarnaast houd ik erg van mensen met passie, dat schrikt me niet af dat wekt mijn interesse. Die passie zie ik niet bij de vh's maar bij ouders. Ik heb moeite met het geëmmer om altijd maar zo voorzichtig met elkaar om te gaan. Calimero-gedrag waar je niet ver mee komt. Met tegen een stootje kunnen kom je verder. Onlangs werd ik op dit forum nog een zuurpruim (en erger) genoemd. Ti's niet prodrctief, constructief en geen manier van argumenteren maar erg is het ook totaal niet. En het gegeven dat je er echt niets van begrijpt dat mensen met alles wat nu bekend is nog een jong gezond kindje willen adopteren betekent niet dat je hen niet respecteert maar wel dat je niet erg achter hun keuzen kunt staan. Dat moet mogen als het gaat om het welzijn van kinderen, dat raakt veel mensen diep.
KL Schreef:
——————————————————-
> Correctie: elk NSN-kind onder de 6 kan momenteel
> geadopteerd worden in China zelf.
> Als vandaag je NSN-papieren in China worden
> ingelogd, is de verwachte voorsteldatum om die
> reden dan ook pas op 4 februari 2021. Dat was je
> blijkbaar ontgaan.
Ik bedoelde dat niet elk nsn kind opgevangen kan worden in het eigen geboorteland zoals in China wel gebeurt. Bv in bepaalde adoptie landen in Afrika zijn ze nog lang niet zover helaas.
Het was me dus niet ontgaan maar waarschijnlijk heb ik het niet heel duidelijk geschreven..
Hoi Anoniem,
Ik neem aan dat je tegen mij sneert.
Ik zou er eigenlijk niet op willen reageren, maar schijnbaar is mijn bericht nog niet duidelijk.
Het feit hoe jij dingen alweer invult en aanneemt ergert me.
Nee wij gaan niet voor China
En ja wij gaan voor SN meerdere tegelijk zelfs, tot 10 jaar
Maar DAAR GAAT HET DUS NIET OM!!!!!
Je verdraait mijn zin dat ik me kan voorstellen dat er mensen zijn die het als ongepast ervaren dat het geweldig is als je voor SN gaat!
Ik zeg niet dat zo'n kind niet geweldig is, want een kind is geweldig. Dat probeer ik ook te zeggen in mijn stuk.
Waar het omgaat dat je jezelf niet geweldig moet vinden omdat je voor SN te kiest ipv NSN. Ik leg uit dat het bij je moet passen. En ik respecteer ieders keuze daar in.
Op een forum als dit moet iedereen durven posten. Er zijn nu topics waar mensen al schrijven dat ze bijna niet durven te zeggen dat ze voor NSN gaan dat is toch zot.
Puck
Wanneer je kind geboren wordt met SN heb je geen keus gehad maar nog steeds is het mogelijk om te kiezen in adoptieland. En zo lang deze keuze blijft zullen er mensen zijn die kiezen voor gezond. En dat geeft geen garantie's en daar mogen as adoptie ouders op gewezen worden.
Ik ben ouder van een pleegkind. Ik kan een heel betoog houden hoe blij en trots wij zijn met dit kind maar ik kan het niemand verplichten. En ook niet de keuze voor sns/sn.
Ik denk niet dat de reden dat hier zo fel op gereageerd wordt het feit is dat mensen voor nsn kiezen, maar dat ze voor nsn kiezen vanuit een land waar genoeg mogelijkheden voor die kinderen zelf zijn. Ik veroordeel mensen die voor nsn gaan dan ook absoluut niet wel hoop ik dat ze zichzelf goed afvragen waarom ze dat echt niet aan kunnen of willen, het leven is namelijk niet maakbaar en een kindje wat als nsn wordt voorgesteld kan opeens wel een sn blijken zekerheid heb je natuurlijk nooit en wat dan?! Verder zie ik hier eigenlijk niemand zichzelf op zijn borst kloppen van kijk mij nu eens even goed bezig zijn want ik heb een sn kindje geadopteerd, wel zie ik veel trotse ouders die eerst hun kind zien en niet de sn.
Waarom het gaat is een stukje gezonde zelfreflectie. DE keuze van de een is misschien anders dan dei van een ander, maar niet per definitie beter of slecher
Er van uitgaande dat de een ieder een legaal traject volgt kan/mag moet men meerdere malen keuzes maken in het adoptietraject. Op dit moment is het kennelijk onbegrijpelijk/not done om voor NSN te gaan.
Juist omdat men keuzes kan mag maken is het erg vreemd om te zien op dit forum hoe men zich hiervoor moet verantwoorden
De volgende stap op dit forum gaat misschien worden dat we zien dat voorstellen op byv de SN lijst van KenT niet gematched worden en dat we de aspirant ouders voor een van de andere kinderen gaan hun keuze gaan verwijten (kindje xxxx heeft de hulp zoveel harder nodig)
Misschien zou het ideaal zijn als alle adoptiekinderen in een grote pool zaten waaruit je elk voorstel gewoon te accepteren had, maar dat is een utopie
Nee natuurlijk ben ik niet de ideale wereldverbeteraar , die het allemaal zo goed weet. maar ik kan mijn keuzes uit het verleden tegenover het gezin verantwoorden.
Ik ben het helemaal met je eens en ook bij ons is het zo gelopen, wij hebben nu twee nsn kinderen en hebben een heerlijk gezinnetje.
Wat ik jammer vind is dat er de laatste jaren mensen (op dit forum) toch wel negatief zijn gaan reageren op mensen die bewust kiezen voor een nsn kindje.
Vergeet niet sn of nsn de kinderen hebben een gigantische rugzak en de kinderen hebben het niet makkelijk maar daar hoor ik niemand over, nee het gaat alleen over de ouders.
Nu kiezen voor nsn is heel iets anders dan jaren her kiezen voor nsn. Wie nu in een nsn rij gaat staan laat heel veel sn kinderen links liggen (en ook die kinderen hebben vaak naast hun sn nog een ‘gigantische rugzak’, dus laten we nu niet gaan doen alsof nsn keuze eigenlijk ook sn is), en daarmee gaat het volgens mij juist wél over de kinderen hoor Alice!
Groetjes,
Anja
Jaren geleden waren er ook sn kindjes die mensen links hebben laten liggen zoals jij dat zo vriendelijk zegt en ja elk adoptie kind is een sn kindje, zoals je zelf al aangeeft (ander onderwerp op 23-01) heb je meer zorgen met je nsn kind dan met je sn kind, het kind heeft dus speciale zorg nodig dus special need Anja!
Mensen kiezen bewust voor een sn kindje (hoop ik) en mensen kiezen bewust voor een nsn kindje en soms met goede redenen, oordelen en veroordelen is zo makkelijk.
Ik heb heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel respect voor mensen die een sn kindje adopteren maar niet iedereen kan dat.
Gr Alice
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?