Waanzin.
Ik vind deze en andere reacties wel wat kort door de bocht. Hoewel de topictitel anders suggereert ( en da's dan niet zo handig) vraagt de petitie alleen aan de staatssecretaris om zich te verdiepen in de situatie, zodat hij een deugelijk besluit kan nemen.
Daar lijkt me op zich niet veel mis mee. Uit dat “verdiepen” kan komen dat een deugdelijke procedure gegarandeerd kan worden, zoals de NAS blijkbaar aangeeft. Maar er kan ook uitkomen dat dat nog niet kan natuurlijk.
Tja, er was ook eens een petitie die heette de mogelijkheid tot zelfdoen open te willen houden. Het bleek een massale lobby van ‘wensouders’ die een gezonde jonge baby uit de VS wilden. De petitie suggereert meer nuance dan de aanbrenger van de topic in haar stukje, maar toch, ik zie d'r van af om alle al genoemde redenen.
Je kunt je ook afvragen of ouders die nu in mensonterende omstandigheden in Haïti verblijven echt vrijwillig afstand doen van hun kinderen of dat ze dat doen omdat ze weinig andere keus hebben. Ik ben persoonlijk dan ook meer voorstander van hun een echte keus geven, met andere woorden, van een goede ondersteuning in het land van herkomst en pas als dat geen soelaas biedt komt wat mij betreft adoptie pas in zicht.
Voor mij dus een reden om een dergelijke petitie niet te tekenen.
Klopt, daar staat: "(aspirant-)adoptieouders en anderen die in de bres springen voor de kinderen in Haiti.
constateren dat opschorting van adopties vanuit Haiti niet in het belang van het kind is." Ook zo'n misser.
Als je echt in de bres wilt springen voor kinderen (meervoud) in Haiti, als het je daar daadwerkelijk om te doen is, ga je op dit moment niet uit dat land adopteren, toch, als je zo begaan bent met het belang van het kind? Opschorting van adopties was dan ook al van kracht voor de aardbeving. En niet zonder reden.
Moet je eens luisteren. Of het over koetjes of kalfjes is of wat dan ook. Ik denk niet dat ik de enigste ben die het ondertussen beu is dat we hier elkaar afkatten. Of dat er precies weer een of andere mening of oordeel over elkaar geveld wordt. Ik heb zelf naar BG een reaktie gegeven. En daar moet weer het een en ander over gezegd worden. Het gaat niet om dat ik me meng met de discussie. En nee ik weet niet wat er allemaal in haitie gebeurt. Maar ik ging even inhouderlijk in op het weer het cometaar geven naar elkaar. Respecteer elkaar. En respecteer elkaars mening. Hou het leuk op het prikbord voor elkaar.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?