hmm..
spoedig, wat is dan spoedig zoals in de brief stond van vorige week he?
Mensen, de voorlopige reisdatum en de pro forma rekening is niet echt iets om je op te verheugen. Ik bedoel maar, het zegt nog niet zoveel. De daadwerkelijke reisdatum kan heel erg afwijken van de voorlopige, dus pin jezelf er niet op vast. Dat geldt ook voor de pro-forma rekening. Bij ons was het zo dat de uiteindelijke rekening veel hoger uitviel dan de proforma. Sowieso flinke bedragen, als we zelf hadden geboekt waren we echt goedkoper uit, maar ik realiseer me ook wel dat er voordelen zijn aan het niet zelf regelen (als er weer iets verandert kun je dit nu lekker aan het reisburo overlaten).
Wij zijn voor 2 personen heen en 1 kindje van 2,5 terug maar liefst 3900 euro kwijt. Het kindticket voor een enkeltje kost in ons geval net zoveel als een retourtje voor volwassenen. CRAZY. Maar goed, dit was wel hoogseizoen.
monias Schreef:
——————————————————-
> Mensen, de voorlopige reisdatum en de pro forma
> rekening is niet echt iets om je op te verheugen.
> Ik bedoel maar, het zegt nog niet zoveel. De
> daadwerkelijke reisdatum kan heel erg afwijken van
> de voorlopige, dus pin jezelf er niet op vast. Dat
> geldt ook voor de pro-forma rekening. Bij ons was
> het zo dat de uiteindelijke rekening veel hoger
> uitviel dan de proforma. Sowieso flinke bedragen,
> als we zelf hadden geboekt waren we echt goedkoper
> uit, maar ik realiseer me ook wel dat er voordelen
> zijn aan het niet zelf regelen (als er weer iets
> verandert kun je dit nu lekker aan het reisburo
> overlaten).
> Wij zijn voor 2 personen heen en 1 kindje van 2,5
> terug maar liefst 3900 euro kwijt. Het kindticket
> voor een enkeltje kost in ons geval net zoveel als
> een retourtje voor volwassenen. CRAZY. Maar goed,
> dit was wel hoogseizoen.
Tuurlijk zegt het niets, maar elk nieuws mbt de weg naar je kindje is toch een klein feestje, hier wel!. Maar ik heb een nieuwe baan binnen de organisatie, per 1 aug. Tis ook voor anderen handig om een datum te weten, in mijn geval mijn werkgever. Ook al kan die veranderen.
jeeeeeeetje wat een enorm bedrag zeg!!!!! Onze reissituatie is hetzelfde…mannn…die had ik niet zien aankomen..
Dat is veel geld zeg!!
Heb hier op cheaptickets gekeken, daar zijn wij als we zelf boeken voor 2 personen en terug met ene kindje van anderhalf (geen stoel en gratis) ongeveer 1400 euro kwijt..
Ik weet dus niet wat voor tickets, dus als het wat luxer is zal het ongeveer 2000 zijn, maar ons is ook gezegd tussen de 800 en 1200 euro per persoon retour.. Dat is dus een stuk lager dan wat jij noemt…
Als je die terug hebt kan je m in 1 dag toch wel legaliseren?
Of moet die dan bij de ambassade later opgehaald worden?
Wij hebben Visum China online deze keer ingeschakeld, dus weet niet precies hoe het werkt.
Wel relaxed, niet heen en weer racen, in de rij, hopen dat je alles op tijd haalt, de weg kwijt omdat de tomtom je in allerlei 1-richtingsverkeerstraten stuurt.
Had ik dat eerder geweten…
Helaas kun je de legalisatie van de Statement of approval op de ambassade van China niet in 1 dag laten legaliseren. De legalisatie bij Justitie en bij Buitenlandse zaken is wél klaar terwijl u wacht (kosten zijn laag, ongeveer 14 euro totaal). De legalisatie op de ambassade van China kost 20 euro, maar het duurt een paar dagen. De visa kosten 70 euro per persoon (bij zelf doen), zijn 3 maanden geldig en duurt ook een paar dagen. Als je niet in Den Haag woont is dit dus veel reis- en parkeergeld en tijd.
Over de tickets, ik weet niet precies wat het hoogseizoen is, Juli in ieder geval. Het kan best in augustus en september veel goedkoper zijn. Volgens het reisbureau kan het honderden euro's per ticket schelen. Maar dit heb je niet voor het zeggen, je wil natuurlijk graag naar je kindje en als je in juli mag komen, dan is het in juli ook al zijn de ticketprijzen dan skyhigh. In ons geval was de goedkopere China Southern niet meer beschikbaar. China Southern hanteert wél tarieven voor enkele reizen voor adoptiekindjes. Het kindertarief vanaf 2 jaar is dan ongeveer de helft van het volwassenentarief. Wij hadden een voorkeur voor de KLM (ik heb namelijk vliegangst en ben minder bang voor de KLM dan voor China Southern (teveel Aircrash investigation gezien). KLM kost in juli - ook als je zelf boekt - ongeveer 1250 euro per ticket, retour Amsterdam-Beijing. KLM heeft geen voordelige enkele reis-tarieven voor kindertjes. Het kindertarief is dus ongeveer gelijk aan het tarief van de volwassenen. Hierbij komt nog dat het reisbureau wijzigbare tarieven hanteert, die zijn ook duurder dan rechtstreeks boeken via internet (meestal zijn deze data niet wijzigbaar zodra je boekt). Daarbij komt ook nog dat ze uitsluitend rechtstreekse vluchten kiezen (wel zo fijn). Met andere woorden, wij waren voor 2 volwassenen en 1 kindje terug 3800 euro kwijt. Dit is inclusief een bedrag van 135 euro dat naar de vergunninghouder vloeit. Als we zelf hadden geboekt op de KLM-site waren we 3500 euro kwijt geweest (waarschijnlijk zijn deze tickets niet wijzigbaar).. Al met al scheelt het dus 300 euro in vergelijking met zelf boeken. En tja, als we via cheaptickets kijken zijn natuurlijk nog talloze goedkopere opties te vinden. Persoonlijk schrok ik van het bedrag. Natuurlijk een grote wens gaat in vervulling, maar 3800 euro voor slechts een paar vliegtickets…zoveel geld heb ik nog nooit in mijn leven voor een vliegticket neergeteld. En ik ben een frequent KLM-vlieger.
De gedachte dat we nog een tegemoetkoming ontvangen van SZW doet me deugd. Die betalen als het ware de tickets voor je. Succes iedereen met wachten!
Het zijn echt enorme bedragen zeg!!
Ik had iets van 2500 euro in mijn hoofd.
En dat vond ik al veel geld voor een ticket.
Ook ik heb enorme vliegangst en ben nog maar 1 keer in mijn leven in een vliegtuig gestapt, naar Rome en terug. Tuurlijk mega slecht weer op de terugweg en mijn angst helemaal bevestigd.
Ik schreef het op over die legalisatie, en bedacht me later, de eerste keer met legaliseren liet ik ook inderdaad de documenten achter bij de ambassade.
Kon ik 2 dagen later ophalen. Dat het een s poedje was had ik nog niet eens gezien, dus betaalde ik ook nog voor haha..
Het is nu zo n luxe dat het voor me gedaan wordt. En het klopt hoor, als ik naar Den Haag moet, kost het me in elk geval 2 ochtenden, een tank benzine, en veel parkeergeld.
Bemiddelingskosten tegen dat, hebben we gekozen voor bemiddeling.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?