We hebben de TA

• csekka

Hoe moeilijk het ook is, we zullen moeten accepteren dat de adoptiewereld er 1 is met veel onzekerheden.

We willen dingen graag kunnen controleren en in de hand houden. Hier moet je je overgeven aan allerlei mensen in verschillende landen waar je geen invloed op hebt.

Wij zijn wel gebeld over onze LOA. Maar wij hebben dan ook ruim 5 maanden gewacht, langer dan de gebruikelijke termijn.

Ik was erg blij met het telefoontje en wacht nu gewoon af wanneer de TA komt….. overgeven en loslaten…. voor veel mensen moeilijk…

• sprokkeltje

Die rust heb ik nu wel weer inmiddels.

Weet dat alles wel geregeld wordt.

Nu de loa weer in China is, en wij bezig zijn met visums en legalisatie (denk zadag of begin volgende week terug via visum online)

heb ik ook wel rust.

We kunnen niets anders doen dan wachten tot we mogen afreizen. We komen nu in de buurt. Steeds dichter bij.

Ook ik vind het vreemd dat er bij 1 vgh zulke verschillen in werkwijze zijn. Maar het zal wel een reden hebben?

• sprokkeltje

Vroeg me af, zijn er al mensen die afgelopen vrijdag de statement hebben gehad, ook inmiddels de rekening van het reisburo hebben gekregen? Er stond in dat die zeer spoedig zou volgen. Ik verwacht m deze week?

• N&P

B: mag ik concluderen dat jij dus bij Meiling zit?

Wij moeten idd binnenkort (nou ja, binnenkort….we hebben VIA bijna klaar) een vergunninghouder kiezen. Ik ben nu al e.a. aan het informeren bij de verschillende vergunninghouders om een indruk van hun werkwijze te krijgen. De eerste ervaring met WK is iig niet geweldig (hoewel ik die het meest professioneel vind overkomen). Ik kreeg een vaag antwoord op mijn mail en ik werd meteen gevraagd of ik wel wist dat de wachtlijst van China dicht is!

Ik ga maar s kijken in de zoekfunctie of er een eerder topic geopend is over ervaringen met VGH'ers. En anders open ik zo'n topic gewoon. Er moet toch openlijk over gediscussieerd kunnen worden?

Klinkt wel ingewikkeld allemaal hoor al die papieren, het legaliseren enzo……Dit gaat een lange adem vragen, dat is een ding dat zeker is!

• B

N en P,

We zitten inderdaad bij Meiling.. En ik vind echt dat er openlijk over gesproken zou moeten worden.. Als je eenmaal een leus hebt gemaakt voor vergunninghouder dan zit je er aan vast. En een persoonlijke en professionele werkwijze is dan erg belangrijk..

Iedereen is ook anders en iedereen neemt om wat voor reden dan ook een beslissing.. Maar mijn man en ik zijn best gevoelig voor een persoonlijke benadering.. Het is allemaal al zo spannend en onzeker.. Als je dan ook ng eens geen antwoorden krijgt of je niet prettig voelt bij die mensen dan vind ik dat persoonlijk dus niet fijn…

Bij Meiling hebben we een veilig en goed gevoel.. gemoedelijk en altijd antwoorden geven.. En zoals al gezegd.. Ze zijn de enigen die vanuit huis werken maar dat is dus niet te merken (vind ik) Nou ja, financieel is het wel te merken.. De adoptiekosten schijnen nogal heel erg te verschillen bij de VGH ..

• csekka

B Schreef:

——————————————————-

> N en P,

>

> We zitten inderdaad bij Meiling.. En ik vind echt

> dat er openlijk over gesproken zou moeten worden..

> Als je eenmaal een leus hebt gemaakt voor

> vergunninghouder dan zit je er aan vast. En een

> persoonlijke en professionele werkwijze is dan erg

> belangrijk..

> Iedereen is ook anders en iedereen neemt om wat

> voor reden dan ook een beslissing.. Maar mijn man

> en ik zijn best gevoelig voor een persoonlijke

> benadering.. Het is allemaal al zo spannend en

> onzeker.. Als je dan ook ng eens geen antwoorden

> krijgt of je niet prettig voelt bij die mensen dan

> vind ik dat persoonlijk dus niet fijn…

> Bij Meiling hebben we een veilig en goed gevoel..

> gemoedelijk en altijd antwoorden geven.. En zoals

> al gezegd.. Ze zijn de enigen die vanuit huis

> werken maar dat is dus niet te merken (vind ik)

> Nou ja, financieel is het wel te merken.. De

> adoptiekosten schijnen nogal heel erg te

> verschillen bij de VGH ..

@B

voor ons was Meiling absoluut geen optie vanwege de “lage” leeftijdsgrens… Je mocht niet ouder zijn dan 37 bij aanmelding, dat waren wij wel….

maar idd ieder kiest op basis van andere redenen.

Voor ons viel bijv NAS af vanwege de zeeeer beperkte bereikbaarheid van 1 uur per week….

• Ri.65

Wij kennen nu WK, Meiling en K&T.

Door landenkeuze wordt je soms gedwongen naar een bep. vergunninghouder te gaan. En met de een heb je meer dan met de ander, anders gezegd, de klik, die moet er zijn. Soms komt die naar verloop van tijd, maar ook soms komt die niet!!

Maar wat moet je als je een maal bij een vegunninghouder zit????

• Janmar

37 jaar is de leeftijdsgrens voor Taiwan en niet voor China. Je kunt bij Meiling ook terecht als je ouder dan 37 jaar bent.

• sprokkeltje

Zijn er al mensen die wat gehoord hebben van het reisburo inmiddels?

(mensen die de statement of approvement hebben gehad vorige week, daar stond in dat we die spoedig gingen krigjen)

• m.r

ook hier niks bij de post