Ervaringen vergunninghouders

• Michiel

Het is gelukkig geen adoptiejargon: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kloon_(internet)

• geadopteerde

Hé wat fijn, heb ik toch nog wat geleerd! Een sokpop.

Geweldig, die benaming.

• B

Dat deed ik omdat ik het gevoel had dat mijn bijdrage er niet (meer) toe deed . Dat had absoluut niets te maken met wat onze dochter later leest.. Ze mag alles lezen wat we schrijven en ze mag alles weten.. Wij zijn daar heel open in en kunnen onszelf dan ook gewoon in de spiegel aankijken zonder nare gevoelens.. Is wel zo prettig voor ons als oudere en voor onze dochter..

• B

Bedankt voor je info (ook cynisch)

• Michiel

Maar het was niet zo aardig je daarvan te verdenken. Dank voor je bijdragen!

• B

Mooi gezegd .. Je klinkt als een mooi mens met ontzettend lieve ouders, familie, vrienden om zich heen.. Als onze dochter zich ook maar een beetje zo zal voelen als jij (veilig en gelukkig) dan zijn wij als ouders helemaal gelukkig.. Zoals ik hier ook al eerder noemde zal iedereen dat als doel hebben voor zijn of haar kinderen… Ook tegenslagen horen daar (net al bij biologische kinderen) bij. Maar ook de mooie momenten moet je koesteren… En aan een stempel opdrukken of in een hokje stoppen heeft nog nooit iemand wat gehad…Voor de duidelijkheid: Dit is oprecht gemeend en niet cynisch bedoeld!!

• Janmar

Meiling is volgens mij niet strenger in de zwaarte van SN's. Wij zijn juist van KenT overgestapt naar Meiling, omdat we met onze lijst bij KenT zijn afgewezen en bij Meiling wel welkom waren.

• Janmar

Hallo Michiel

Ik heb je punten gelezen en kan mij zeker in een aantal vinden. Maar om dan maar meteen alle vergunninghouders, behalve WK, af te kraken, gaat mij toch te ver. Ben dan toch wel heel erg benieuwd wat WK wel doet, vergeleken met de andere vergunninghouders, in China.

Wat kan WK meer dan KenT en Meiling. Hoe kunnen zij garanderen, dat hier geen sprake is van omkoopschandalen?

Proberen zij er wel voor te zorgen, dat de kinderen in China kunnen blijven?

• Michiel

Afkraken doe ik in heel andere woorden hoor :). Op alledrie valt wel wat aan te merken. WK was wel de eerste VGH die misstanden in China ter sprake bracht. Hoewel kinderhandel evident was, durfde het ministerie niet in te grijpen uit angst dat handelsbetrekkingen werden geschaad. Wat mij betreft een typisch voorbeeld van schending van kinderrechten om economische motieven, en een reden om als aspirant-adoptieouder kritisch te zijn op je VGH en het ‘kanaal’. Want wie wil nu een gestolen kind in huis?

• Anja1

WK heeft inderdaad als enige vergunninghouder de misstanden in China aangekaart, in de persoon van Ina Hut - weggeketterd op dit forum overigens omdat zij adoptie zo in zo'n slecht daglicht zou stellen, aldus een behoorlijk aantal adoptieouders. K&T vertelt je vooral niet te kijken op internet en sinds ik de voorzitter van Meiling heb gehoord over de kwestie Rahul…. Verder stopt WK veel geld in projecten waarbij gepoogd wordt kinderen in het land van herkomst zelf op te vangen, tijdelijk of definitief. Ook een reden waarom bemiddeling via WK duurder is, want je betaalt namelijk niet alleen voor de bemiddeling van het kind wat bij jou komt, maar je draagt ook bij in algemene kosten voor projecten. Mijns inziens een goede zaak.

Groetjes,

Anja