Michiel vat alles nog eens samen en geeft zijn ongezouten mening…….
Kijk eens op….
http://dewereldisvaniedereen.blogspot.com/
Ja, ik krijg er wel een beetje de kriebels van. Dat dit topic dan weer wordt gebruikt om een blog te vullen. Jammer dat Michiel zoveel adoptieouders afschildert als een stel egoistische naieve types. Het feit dat iemand zich genoodzaakt ziet reacties weg te halen zegt wat over de gekozen toon. Wat mij betreft werkt dit toon averechts. Goed om een discussie op gang te brengen, maar t kan volgens mij ook anders!
Kennelijk geen heldere samenvatting want de reactie van Anoniem op Michiels blog lees ik ook hier weer: de vergunninghouders zijn afhankelijk van informatie uit het land van herkomst. Ja, en dus? Kun je als aspirant adoptieouder je ogen sluiten, hoef je niets te lezen, hoef je je niet te informeren, hoef je geen vragen te stellen aan vergunninghouders in de trant zoals Michiel zo formuleerde? Zoiets?
Groetjes,
Anja
Anja1 Schreef:
——————————————————-
> Kennelijk geen heldere samenvatting want de
> reactie van Anoniem op Michiels blog lees ik ook
> hier weer: de vergunninghouders zijn afhankelijk
> van informatie uit het land van herkomst. Ja, en
> dus? Kun je als aspirant adoptieouder je ogen
> sluiten, hoef je niets te lezen, hoef je je niet
> te informeren, hoef je geen vragen te stellen aan
> vergunninghouders in de trant zoals Michiel zo
> formuleerde? Zoiets?
>
> Groetjes,
>
> Anja
Die reactie is van mij. Ik zeg helemaal niet dat je die vragen niet moet stellen. Ik schrijf zelf dat je zeker ook kritisch moet zijn. Maar ik denk dat je niet alles in de hand hebt en niet kunt hebben. Ook vergunninghouders die alles 10x checken weten niet zeker of het goed zit. Dat bedoel ik ermee.
Ik vind de discussie ook zinvol en goed, maar de toon die Michiel ervoor kiest staat met niet zo aan. Zeker niet in zijn blog. Het gaat met iets te ver om mensen die “praktische” vragen stellen af te schilderen als naieve en egoistische types. Michiel stoort zich al aan een topci waarin gevraagd wordt of je een buggy mee moet nemen op reis. Gaat me iets te ver. Snap je?
Nee, snap ik niet. Want zijn toon is jou misschien te scherp, mij zeer zeker niet. Ik vind het namelijk heel moeilijk om te begrijpen dat mensen nog steeds zeggen dat ze ‘gewoon adopteren vanuit een kinderwens’ en dat ‘heus niet ieder kind vragen gaat stellen’. Zo langzamerhand zou iedereen toch wel doordrongen moeten zijn van het feit dat het bij adoptie niet gaat om de kinderwens van ‘wensouders’ maar over het belang van kinderen waarvoor een gezin wordt gezocht, en van het feit dat ieder kind wel degelijk vragen gaat stellen. Hopelijk aan zijn/haar adoptieouders omdat er voldoende openheid is hiervoor, omdat adoptieouders zich niet bedreigd voelen door biologische ouders. Adoptie is complex en pijnlijk, in de eerste plaats voor het geadopteerde kind. Dat kan niet genoeg gezegd worden.
Groet,
Anja
Ja, en die B in het verhaal ben ik.. En ja hoor Michiel weet zeker dat ik het weg haal omdat mijn dochter dat gaat lezen.. Tuurlijk.. Maar dan heb ik toch altijd nog Michiel om om raad te vragen,. Want die weet alles.. Ik heb mijn verhaal weggehaald omdat ik me niet door iemand laat afzeiken die alles denkt te weten met zijn eigen geadopteerde kinderen (uit eigen kinderwens zo zet ie het ook neer).. Mijn man en ik weten prima wat we onze dochter gaan vertellen en hopen in China straks antwoorden te vinden.. En nee we hebben op ons vragen lijstje voor het tehuis niet alleen staan wat haar dagindeling is… Wij kunnen namelijk ook heel goed zelf denken…
En ik vind het dus ook geen samenvatting als hij dingen voor een ander invult zoals b haalt alles weg zodat haar dochter later niet kan lezen wat haa moede op internet zet?? dan maakt hij er een sensatie verhaal van omdat ik toch echt zeker weet dat b dit niet denkt!! Dit is ook het laatste wat ik toevoeg.. Heb namelijk wel iets anders om me bezig mee te houden ..of liever gezegd… iemand anders…iedereen is het er wel over eens dat je als ouder kritisch moet en wilt zijn . En idereen weet ook echt wel wat adoptie inhoud en dat ieder geadopteerd kind een achtergrond en ouders heeft. Maar er is ook een reden dat een kind ter adoptie wordt aangeboden.. En iedere ouder ( biologisch of adoptie) heeft het beste met zijn of haar kind voor. Ook wij en wij zullen ons voor de volle honderd of tweehonderd procent inzetten. En er is altijd wel weer iemand die iets anders zou doen..daar zijn we mensen voor , maar laten we het alsjeblieft wel redelijk houden met elkaar! Respectvol hoort daar dus ook bij..
ja, jammer dat het zo zwart wit wordt gesteld, in de discussie en in zijn blog. Ben het namelijk er wel mee eens dat je (heel) kritisch mag en moet zijn, en ik was degene die er achter aan zette dat ik niet hoop dat mijn kind zich alleen maar als “de geadopteerde”gaat beschouwen, omdat ik werkelijk niet hoop dat zijn identiteitsbeleving uit alleen dat gevoel zal bestaan. Net zomin als ik me alleen maar het (biologische) kind van mijn ouders beschouw. Beetje tendentieus om er dan een zinnetje uit te lichten en dat in je eigen straatje passend neer te zetten. Weet overigens wel dat volwassen geadopteerden (degenen die ik ken, waarvan er trouwens toevallig 2 ook zelf weer geadopteerd hebben) er een bloedhekel aan hebben om nog steeds gezien te worden als “dat adoptiekindje van toen”.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?