voorstel niet veel info

• Anja1

Hoi,

Medische dossiers zijn heel vaak oud, en niet iedere vergunninghouder vraagt actuele informatie op. Van de vergunninghouder die destijds voor ons bemiddeld heeft weet ik dat zij als de medische informatie ouder was van 6 maanden actuelere informatie opvroegen. Of dat beschikbaar komt is vaak dan wel afhankelijk van de medewerking uit China.

Groet,

Anja

• B

Vreselijk dat een VH in deze tijd nog zo kan werken en niet op de vingers wordt getikt!! Geen enkel kind moet bij ouders terecht komen die niet goed om kunnen gaan met de Sn van het kind.. En de enige manier om dat uit te sluiten is door pas een voorstel te doen als je bijna zeker weet dat het een match is en door in ingewikkelde situaties een goed medisch rapport te hebben.. Dat is in jullie geval dus niet zo.. Nu blijf je er voor altijd mee zitten (of het kan gunstig uitpakken) Als jullie het voorstel afwijzen blijven jullie altijd zitten met de vraag.. wat als….Stel namelijk dat het wel alleen slecht ziend is.. Of in het ergste geval.. Jullie accepteren het voorstel.. Gaan ervoor en houden ontzettend veel van jullie kindje, maar blijven worstelen met de SN..Heel onmenselijk als je het mij vraagt.. En absoluut niet in het belang van het kind…

• B

Ja, maar bij iets dat zo uitmaakt (wel of niet zien) zou het niet moeten dat mensen zonder dat zeker te weten het kindje moeten accepteren.. Tenzij de ouders voor die tijd hebben aangegeven deze SN geen enkel probleem te vinden en dat is zoals ik het lees niet zo in dit geval..

• Nannie

Hallo Summer,

Geen praktijkervaring of tips.

Volgens mij is het overigens helemaal niet raar dat jullie meer informatie willen.

Zeker niet omdat het verschil (slecht zicht / blind) voor jullie heel veel uitmaakt.

Veel sterkte gewenst!

• Enjoy

Hoi Summer,

Wat vervelend dat je geen extra informatie kunt krijgen, frustrerend zal dat zijn. In sommige gevallen kan ik me wel voorstellen dat een vgh-er geen extra informatie opvraagt maar dat neemt niet weg dat dit een vervelende situatie is.

Maar wat ik me afvraag na het lezen van jouw verhaal: je schrijft dat je het een groot verschil maakt of het kindje slecht ziet of helemaal niet ziet en dat je dat nu niet weet omdat het dossier oud is. Maar waarom vraag je, je dat af? Is het een progressieve aandoening? Want dat zou dan toch kunnen betekenen dat het kindje mss nu wel kan zien maar dat het over weer een jaar toch anders kan zijn? Of zit dat niet zo?

Zelf vind ik altijd dat je uit moet gaan van worst case scenario en als dat niet bij je past of teveel twijfel oproept kun je het beter niet doen. Veel succes met jullie keuze die enorm lastig zal zijn nu er al meer conreet is.

Groetjes

KP

• m.r

Hoi summer

Tja dat is dan wel even andere koek. Vind op z'n minst dat ze van het afgelopen jaar toch wel meer info kunnen vergaren over het gezichtsveld van het kindje. 1 telefoontje lijkt me en er is voor jullie meer duidelijkheid. Ik sluit me aan bij KP als je teveel twijfelt en K en T je niet meer info willen verschaffen en dan bij jezelf te rade moet gaan.

Ik vind het maar raar dat ze er zo mee omspringen, kan het niet plaatsen.

Nogmaals heel veel sterkte met jullie beslissing hierin

• Hadassah

Hoi Summer,

Wat een dilemma! Wij hebben een zelfde soort voorstel van dezelfde vergunninghouder gekregen.

Toendertijd is op ons verzoek (we wilden graag weten of het kindje überhaupt kon zien) verdere informatie opgevraagd.

ze belde me een dag later op om me te vertellen dat ze met een bal voor de ogen van het kindje op en neer hadden bewogen en dat het leek alsof het kindje de bal volgde.

Dus of je van die eventuele aanvullende informatie blijer wordt geen idee?!

ik moest toen echt lachen (als een boer met……)

Is dit jouw echte mailadres?

Ik wil echt wel effe met je van gedachten wisselen er is nameijk een wereld van verschil tussen slechtziend en blind.

En blind …………..echt blind is normaal duidelijk.

Hadassah

• sprokkeltje

Poeh, dat is nogal een verschil, slecht zien of blind zijn.

Kan me voorstellen dat jullie hierdoor erge twijfels hebben.

Wat zegt K&T als jullie deze twijfels bespreken met ze?

Jullie hebben vast aangegeven geen blind kindje te adopteren, dan mogen ze toch geen kindje voorstellen wat dus wel blind is?

Heb je eindelijk je lang verwachte voorstel en dan loop je hier tegenaan. En nu? Wat is het volgende plan? Mogen jullie nu nadenken? Wat zeggen ze daarover? Je moet toch een antwoord geven binnen 48 uur ofzo?

• sprokkeltje

Overigens was het medisch dossiertje van ons zoontje 2 jaar oud!

Hij is nu bij ons in ned en geboren in 2009, vanuit dat jaar waren ook zijn medische gegevens.

Daarna niet meer ge-updated. Overigens ook niet meer gekregen in China.

DUs of hij nou daarna nooit meer onderzocht is?? wie zal het zeggen??

• DMS

Wat een slechte zaak is dit…. en wat voor samenwerking? Misschien moet K&T zich af gaan vragen in wiens belang ze werken!