voorstel niet veel info

• Anja1

K&T werkt in het belang van het kind, en voor dit kind wordt een thuis gezocht en het lijkt passend kennelijk, anders zouden ze het voorstel (het klinkt overigens meer als een polsing, om in te schatten of er een match gemaakt kan worden) niet gedaan hebben. Op zich snap ik dat je als aanstaand adoptieouder zo veel mogelijk wilt weten, maar feit is gewoon dat China niet zo heel hard loopt om extra informatie te verstrekken en als het al komt is het maar de vraag of het echt helpt en je er beter je standpunt door kunt bepalen. In dit geval lijkt de vraag me of het acceptabel is als het slechtste scenario werkelijkheid blijkt - stel dat het kind blind is, wat dan? Als het antwoord daarop nee is, dan lijkt het mij dat beter afgezien kan worden van dit voorstel. Als het toch ok voelt, ga er dan voor.

Groetjes,

Anja

• Anna09

Wij hebben 1.5 jaar geleden ook een voorstel gehad dat ver buiten onze aangegeven grenzen ging. Wij hadden wel alle medische gegevens voor handen en na een week van vele artsen bezoeken, patientenverenigingen geraadpleegd te hebben en heel veel huilbuien, hebben wij nee tegen dit voorstel gezegd. Een moeilijke beslissing waar we wel allebei achter stonden maar wel met een schuldig gevoel achter blijvend. Het kindje heeft een plekje in een ander gezin gevonden. Wij vonden de consequenties voor ons gezinsleven, waar al een kind is, te groot, met name voor het al aanwezige kind.

We hebben ons er niet schuldig over gevoeld. Wel zijn we achtergebleven met een woede naar de bemiddelaar.

Sterkte met het nemen van misschien wel de moeilijkste beslissing in je leven.

• Paulina C.

Hoi Anna,

Wat een vreselijk moeilijke beslissing moet dat geweest zijn. Gelukkig dat het kindje in een ander gezin een plekje heeft gekregen! Hebben jullie zelf nadien nog een nieuw voorstel gekregen wat wel binnen jullie grenzen paste?

En Summer: veel wijsheid toegewenst… Hopelijk komt de bemiddelaar toch nog met een update…!

Groeten,

Paulina

• Yuut

Wat ontzettend moeilijk! Kan er ook niets zinnigs over zeggen, behalve dat ik jullie veel sterkte toewens, want idd, het blijft een vreselijk moeilijke beslissing. Ben je eerst blij met een voorstel, dan komt dit…. Sterkte!

Groet, Yuut

• Anna09

Hoi Paulina,

Nee, wij wachten nog steeds……

• Paulina C.

Jeetje, na anderhalf jaar nog? China ook, of een ander land?

• Anna09

Nee, niet uit China, ander land.

• N&P

Bij welke VGH zitten jullie Anna?

• Anna09

VGH doet in dit geval niet ter zake. Matching wordt door het land van herkomst gedaan.

• B

Nee hoor, door vgh ( dit is special need)