Summer; ik heb de afgelopen tijd gedacht “wat als ons dit was overkomen”. Ik moet je zeggen dat wij “nee” tegen dit voorstel hadden gezegd. Een voorstel zonder informatie die er in dit geval toch zeker wel toe doet kan niet in mijn ogen! Ik denk dan ook dat jullie, hoe moeilijk / verdrietig en naar, een juist besluit hebben genomen. Maarja… daar heb je weinig aan want je hebt nu nog geen voorstel en dat wil je juist zo graag!
Met verbazing lees ik Anja's reactie.
Je schrijft;
K&T is een vergunninghouder die erom bekend staat dat ze niet vaak nieuwe informatie zal opvragen omdat ze de mening hebben dat het vaak niets zal toevoegen, dat de gegeven informatie ook niet altijd klopt en omdat ze geen schijnzekerheden willen geven. Want wat als nieuwe informatie zegt dat het kindje niet blind is en het later wel blind blijkt te zijn?
Wat is dit voor omgekeerde wereld? Ik denk dat een vergunninghouder er is om te bemiddelen. Ze moeten willen dat een kind op een juiste plaats terecht komt en dat ouders de SN van dit kindje accepteren en aan kunnen. Een vergunninghouder moet er dus alles aan doen om informatie te vergaren. Wat jij nu schrijft is dat K&T maar geen info opvraagt want tja… het zal toch wel niets toevoegen! Hoe kan je dit nu weten als je dit niet doet?
Daarnaast denk ik dat wanneer je bij bijv. een bepaald kinderhuis steeds informatie krijgt die achteraf niet blijkt te kloppen je je als VH even achter je oren moet gaan krabben of dat dit wel een betrouwbare samenwerking is!
Je vraagt dan wat als de info zegt dat het kindje niet blind is en het toch zo blijkt te zijn; Nou dan heeft er iemand een grove fout gemaakt maar dan is het kindje al bij je. Ik denk dat een ieder net zoveel van dit kindje zal houden als daarvoor. Er kan natuurlijk later altijd wat veranderen met de gezondheid, dit geldt voor iedereen, maar het gaat er hier om of een VH deze info op kan vragen.
Je geeft aan dat je eigenlijk in een adoptietraject niet kan verwachten dat alles voor 100% klopt. Dit zal wel niet maar ik vind het een groot verschil waarover dit dan gaat. Als het over de gezondheid gaat vind ik dat hier secuur gewerkt moet worden en als dan blijkt dat je kindje die inenting niet gehad heeft die wel in zijn boekje staat afgetekend nou dat vind ik dan niet zo heel schokkend want daar kunnen we hier nog wel wat aan doen maar als een kind niets meer ziet terwijl er bijv gezegd is dat hij / zij nog wel zicht heeft…… volgens mij is het ook niet zo heel moeilijk om dit te kunnen constateren! In deze heeft summer denk ik niet zo'n hele moeilijk vraag bij de VH neergelegd!
Om nog op de vraag van Summer terug te komen of alle VH zo handelen;
Onze VH had ook info die bijna een jaar oud was maar ze hebben eerst (dus voordat ze ons belden met het voorstel) recente info opgevraagd, laten vertalen en daarna zijn wij gebeld. Toen ze ons belden hadden we informatie die net een maandje oud was, medische rapporten, lengte / gewicht en rapporten waarin stond wanneer hij voor het eerst ging zitten / staan etc etc. Twee verslagen waarop stond hoe zijn karaktertje is en we kunnen zeggen dat alles netjes klopt. Ik besef terdege dat we hier geluk mee hebben. Wij hebben de verslagen dan ook gelezen maar niet direct voor waarheid aangenomen, het bleek achteraf wel te kloppen.
We kregen een hele stapel foto's en ook dit is niet “normaal”. Dit werd er gelijk bij verteld door de VH, meestal krijgen ze één of twee fotootjes toegestuurd, hierin zijn ze afhankelijk van het kinderhuis.
Onze VH was Meiling.
Sterkte Summer voor deze tijd!!!