voorstel niet veel info

• anne2

Ik weet uit eigen ervaring dat K&T zelfs eigen (verkeerde) diagnoses stelt op basis van foto's (!) en gegevens uit het chinese rapport negeert. Ze gaan zelf zonder enige kennis op de stoel van de arts zitten en dat vind ik zeer kwalijk. Dus dat K&T zorgvuldig met de SN's omgaat kan ik zeker niet beamen. Ik denk dat het hoog tijd is dat ze een arts betrekken bij hun werk. Doet er verder niets aan af dat we een geweldig kind hebben gekregen en je altijd voorbereid moet zijn dat er meer aan de hand kan zijn dan van te voren bekend is.

• Paulina C.

Anne,

Kun je nader toelichten wat je hiermee bedoelt? Of wordt dat te persoonlijk? Ging het om iets ernstigs? Klinkt toch wel een beetje ongebruikelijk….

Groeten,

Paulina

• BG

Dit is totaal niet onze ervaring met deze vh. Ze geven zelden een medisch oordeel. Ik denk dat er niet veel medische kennis aanwezig is en het is niet moeilijk om daar achter te komen, dat merk je in het intake-gesprek. Het is dan aan de adoptie-ouder of die daar mee om kan gaan. Wij hebben ons van tevoren uitgebreid georienteerd over alle mogelijke sn's, we verwachten hierin niets van onze vh. Volgens mij is het ook wel algemeen bekend dat WK artsen mee laat kijken, nou heb je dat graag ga dan vooral naar die vh. Wij waren gezamenlijk tot de conclusie gekomen dat we met (heel) veel onzekerheden konden leven. Dan past deze vh bij je.

Er is zoveel info over sn's te vinden en veel medici zijn bereid om met je van gedachten te wisselen (wij hebben ze daarnaast in familie- en vriendenkring dat scheelt wel). Je weet al snel veel meer dan je vh. Blijft staan dat alleen als een arts ter plekke gaat kijken er een echt goed beeld kan ontstaan. De rapportjes kloppen gewoon vaak niet. Dat is jammer maar dat weet je als je hier aan begint. Daar kan een vh weinig aan veranderen.

• anne2

Dat is echt niet wat ik bedoel: K&T heeft de SN zoals die in het chinese rapport stond onterecht veranderd. De beschrijving en de naam van de SN stond juist in het rapport en is onterecht gewijzigd. Dan geef je dus wel een medisch oordeel en dat moet je aan artsen over laten. Mijn ervaring en mening zijn dus heel anders. Het gaat dus ook helemaal niet over aanvullende informatie of een update.

Ik wist ook dat ik bij K&T met onzekerheden te maken heb, maar hoe kan je je zelf laten informeren als de SN niet klopt? Gelukkig hadden wij het medische rapport en zijn daar vanuit gegaan in het zoeken naar informatie en dat bleek te kloppen dus we waren goed voorbereid.

Paulina: het is inderdaad te prive om meer info over de SN te geven.

• Anna09

Beste Summer,

Het is een enorme moeilijke beslissing die jullie hebben moeten nemen en ik weet uit ervaring dat dat zeer zeker niet in je koude kleren gaat zitten. Het heet ook niet voor niets een polsing natuurlijk. Probeer het een plekje te geven. Wij zijn nog steeds overtuigd van onze keuze destijds, dat helpt enorm.

Summer, ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van dit verdriet en ik hoop voor jullie dat er snel een nieuw voorstel volgt.

• Paulina C.

Hoi Anne,

Bedankt voor je uitleg, dat was precies wat ik me afvroeg. Gedetailleerde info over de sn van jullie kindje is uiteraard prive, dat snap ik volledig :)

Groeten,

Paulina

• N&P

Wat ik een naar idee vind bij dit verhaal is dat waarschijnlijk binnenkort een ander ouderpaar dit zelfde voorstel krijgt……hoe zullen zij er mee om kunnen gaan?

• B

Ja dat was ook mijn gedachte.

• BG

Er is hier een verkeerde match gemaakt. een voorstel aan een gezin dat heel veel moeite met die onzekerheid heeft (wat overigens begrijpelijk is maar ook duidelijk moet zijn bij de vh), dat had ook de vh misschien wel in kunnen schatten. Ik hoop van harte dat dit kindje in een gezin terecht komt dat hem/haar met open armen durft te ontvangen. Ik hoop dus dat de vh heel heel zorgvuldig op zoek gaat naar een passend gezin.