Nieuwe vergunninghouder

• MCP

Ik schreef dus ook dat het tehuis dat probeert.

Dat wil niet zeggen dat het altijd gebeurd.

En overigens: niet elk kindje dat ter adoptie wordt afgestaan is per definitie ongewenst.

Er kunnen situaties ontstaan of veranderen waardoor de zorg niet meer te dragen is.

• Anja1

Omdat er toch altijd aspirantadoptieouders zullen zijn die hun ogen sluiten en hun kinderwens zullen laten prevaleren, plus het geld hebben om dit te betalen.

• Anja1

Volgens mij heeft het ministerie het niet heel lang geleden overgedragen naar K&T en heeft K&T de contacten stopgezet om eerder genoemde redenen. Overigens; het ministerie keurt wel meer goed wat volgens mij vrij laakbaar is. Als iets kan volgens de wet, wil het nog niet altijd zeggen dat het daarmee klopt….

• Marièlle67

Zolang Nederland (en menig ander land) mee blijft werken aan adopties uit landen die zelf kinderen vanuit het buitenland adopteren heb je als land wat mij betreft boter op je hoofd en hou je dit soort (in mijn ogen absurde) praktijken in staand. Ik ben echt stomverbaasd dat dit soort dingen door het ministerie gewoon in stand gehouden worden.

• Marièlle67

Ik denk ook dat men bij de ministeries lang niet alles weet en onderzoekt, ze gaan er vaak maar al te makkelijk vanuit dat hun informanten de waarheid spreken. Geldt overigens niet alleen voor adoptie maar op heel veel terreinen.

• Sander

Hmmm… ik vraag me af wat daar (nu nog) van klopt hoor, dat de tarieven anders zijn bij donkere kindjes dan bij blanke kindjes. Laten we wel een klein beetje oppassen met dit soort dingen online slingeren.

• Yuut

ik zette er ook niet voor niets bij dat deze info uit die tijd stamt. Komt niet van vergunninghouders in NL maar van VS adoptiebureau's / advocaten, die hiermee toen (2005) op hun websites adverteerden. Ik geloof niet dat vergunninghouders in NL nu en toen aan deze praktijken meewerkten.

• Sander

Ook wij hebben altijd onze vraagtekens bij VS adopties gehad, vanwege de hoge kosten, maar op de website van A New Way staat dit:

http://www.anewway.nl/index.php/procedure/tarieven

Welke kosten worden hier dan eventueel niet genoemd, want dit is juist veel lager dan adoptie uit andere landen…? Als deze bedragen wel kloppen, dan gaan alle argumenten die te maken hebben met onverantwoorde geldstromen overboord. Als deze bedragen niet kloppen, dan schort er dus wat aan de informatie op deze site. We hebben de vraag ook al zelf voorgelegd aan A New Way, maar misschien dat een van jullie het antwoord ook weet?

• Sander

OK, duidelijk

• Michiel

Ik denk dat het hier aan ligt: “ANW is verantwoordelijk voor het Nederlandse deel van de procedure en het buitenlandse contact voor het buitenlandse deel van de procedure.” http://www.anewway.nl/index.php/anw/werkwijze De meeste kosten moeten natuurlijk in de VS worden gemaakt.