Inderdaad, ben het volledig met je eens en ja.. ik had idd ook allang geconstateerd dat het er slechts enkelen zijn.
Ga geen namen noemen, maar… 3 staan er hier uiteraard alweer als eerste bij.
Anneke, toen ik me net begon te verdiepen in adoptie moest ik eerlijk zeggen dat adoptie vanuit de VS me ook wel wat leek, ik ken het land het verblijf daar leek me een stuk prettiger dan sommige andere landen en dan gaat het ook nog vaak om hele jonge kindjes.
Totdat ik me er eens verder in ging verdiepen en als je dan verder probeert te kijken dan alleen je eigen kinderwens, maar vooral in het belang van het te adopteren kind kom je er al snel achter dat bepaalde dingen niet kloppen.
Wat je ook van probeert te maken het is in het belang van het kind om in zijn eigen land te kunnen blijven, en die mogelijkheden zijn er voor kinderen die in de VS worden afgestaan.
Ik heb hier ooit een VS adoptiemoeder haar keuze horen rechtvaardigen dat de biologische moeder zelf met discriminatie te maken had gehad dat absoluut niet voor haar kind wilde en daarom voor buitenlandse adoptie koos, hier in Nederland is immers helemaal geen sprake van discriminatie het is dan toch wel heel duidelijk dat zo moeder niet goed begeleid wordt en blijkbaar denkt dat Nederland een soort Utopia is.
Persoonlijk ben ik erg blij met het groepje mensen dat hier steeds maar weer duidelijk maakt dat er dingen niet kloppen want daardoor ben ik ook verder gaan kijken, want het allerbelangrijkste vind ik namelijk dat ik straks mijn kind recht in het gezicht kan aankijken en zeggen dat ik gehandeld heb uit wat het beste is voor mijn kind en niet vanuit mijn kinderwens.
Hoi Nan,
het is niet zo dat er ‘dingen niet kloppen’. De adopties vanuit de VS zijn de laatste jaren compleet binnenstebuiten gekeerd. Meerdere keren. Het klopt allemaal prima, maar je bent vrij om je eigen keuzes te maken, gelukkig. Dat geldt niet alleen voor jou, maar ook voor de eerste moeders uit de VS. Zoveel mensen, zoveel keuzes. Als het niet bij je past dan moet je het gewoon niet doen.
Het is prima dat dit kleine groepje mensen telkens zijn mening blijft geven, maar om hun mening kracht bij te zetten vervormen ze feiten, en dat is een beetje jammer ;-)
Het is -oh wat is dit al vaak gezegd op dit prikbord, voor mij is het nu de laatste keer- aan justitie in NL en in de VS om te controleren of deze adopties kloppen. En niet eenmalig, maar PER ADOPTIE, iedere keer weer. Zij zijn degenen met verstand van zaken, en zij zien geen enkele reden om dit ‘land te sluiten’. In tegenstelling tot, om maar een land te noemen; Cambodja bijvoorbeeld….alweer jaren geleden….
Wat zijn jouw keuzes eigenlijk wel geweest, ben ik toch wel een beetje nieuwsgierig naar..
Dag Anneke,
Het is wel degelijk zo dat er dingen niet kloppen, alleen wil jij - en met jou nog een aantal anderen - die dingen niet zien. Het is namelijk helemaal niet nodig dat er kinderen vanuit de VS naar andere landen gaan, want er zijn wachtende ouders in de VS zelf genoeg. Ook de verhalen over amerikanen die geen donkere kinderen zouden willen, zijn onzin, want amerikanen adopteren de meest donkere kinderen. Verder krijgen birthmothers vals verhalen voorgespiegeld, zoals dat je in Nederland niet gediscrimineerd wordt op je huidskleur…. het maatschappelijk klimaat verandert wat dat betreft in hoog tempo. Verder doe jij het voorkomen alsof de birthmothers een vrije keuze hebben - lees eens wat verhalen van hen, financieel vastgezet, moreel onder druk gezet - je moet wel heel sterk in je schoenen staan. En als je dan zo sterk in je schoenen staat, lees ik op de logs van wachtende ouders ‘'de birthmother heeft zich bedacht, zo verschrikkelijk’'. Prachtig juist lijkt me.
Wat wettelijk mag, hoeft moreel niet te kloppen en naar mijn mening en die van een heleboel andere mensen klopt er moreel een heleboel niet bij adopties uit de VS. Waarom er dan maar ‘zo weinig’ mensen reageren, en ‘altijd dezelfde’? Omdat die mensen, net zoals ik, denken/weten/hopen dat mensen in ieder geval gaan nadenken en wellicht afzien van de VS als adoptie. Ik ken er gelukkig behoorlijk wat inmiddels. Heel veel mensen schrijven niet op dit prikbord, of hebben geen zin meer om nog energie in dit onderwerp te steken.
Het jammere van mensen die uit de VS hebben geadopteerd die hier posten, is dat er altijd op de persoon gespeeld wordt, dat er voortdurend wordt gedaan alsof slechts een enkeling anti VS adoptie is en alsof dat dan niet serieus genomen hoeft te worden. De positieve aspecten van VS adoptie (zo transparant en open) worden voortdurend breeduit gemeten, maar daarvoor hoef je niet perse te adopteren uit de VS hoor, dat kan ook via Zuid-Afrika op Taiwan
als dat voor jou als aspirantouders het belangrijkste criterium is.
Voor homoparen vind ik het inderdaad spijtig dat de VS hun enige optie is. Aan de andere kant, moet je dit dan willen? Lijkt me niet. Ik zou er wel een warm voorstander van zijn als in elk geval bij binnenlandse adoptie in Nederland voorrang wordt gegeven aan homoparen. Tenslotte heeft Nederland in de wetgeving gezet dat homoparen mogen adopteren, zorg dan in elk geval dat er in dit land de maximale mogelijkheden voor zijn.
Groet,
Anja
Anja, Meta, Ik ben het helemaal met jullie eens.
Ik ben niet zo'n reageerder op dit forum.
Maar voor deze keer laat ik me eens horen. Ook ik ben geen voorstander van adoptie uit de V.S.
Zolang VS Adoptie ouders uit Ethiopie en dergelijke landen adopteren denk ik dat de VS kleintjes in eigen land heus wel in een adoptie gezin geplaatst zouden kunnen worden.
Goed idee om homo paren een kans te geven bij binnenlandse adoptie.
Anneke72 Schreef:
——————————————————-
> Hoi Nan,
>
> het is niet zo dat er ‘dingen niet kloppen’. De
> adopties vanuit de VS zijn de laatste jaren
> compleet binnenstebuiten gekeerd. Meerdere keren.
> Het klopt allemaal prima, maar je bent vrij om je
> eigen keuzes te maken, gelukkig. Dat geldt niet
> alleen voor jou, maar ook voor de eerste moeders
> uit de VS. Zoveel mensen, zoveel keuzes. Als het
> niet bij je past dan moet je het gewoon niet
> doen.
>
> Het is prima dat dit kleine groepje mensen telkens
> zijn mening blijft geven, maar om hun mening
> kracht bij te zetten vervormen ze feiten, en dat
> is een beetje jammer ;-)
>
> Het is -oh wat is dit al vaak gezegd op dit
> prikbord, voor mij is het nu de laatste keer- aan
> justitie in NL en in de VS om te controleren of
> deze adopties kloppen. En niet eenmalig, maar PER
> ADOPTIE, iedere keer weer. Zij zijn degenen met
> verstand van zaken, en zij zien geen enkele reden
> om dit ‘land te sluiten’. In tegenstelling tot, om
> maar een land te noemen; Cambodja
> bijvoorbeeld….alweer jaren geleden….
>
> Wat zijn jouw keuzes eigenlijk wel geweest, ben ik
> toch wel een beetje nieuwsgierig naar..
Ws. vergeten dat het VS-kanaal op het punt van sluiten stond ivm de ondoorzichtigheid van de procedures en de mismatch met het Haags verdrag: en dat het slechts de wensouder-lobby (voorheen, aspirant-adoptieouders) is geweest die dit heeft voorkomen. Geen enkele reden om dit “land te sluiten” is dus onzin, 1 politiek zeer gevoelige reden (enige mogelijkheid homo-adoptie) om het open te houden bedoel je waarschijnlijk.
Hallo Anneke,
De keuze die ik op dit moment heb gemaakt is dat mijn dossier nog bij het ministerie van justitie ligt, en dat ik me aan het orienteren ben voor pleegzorg.
Maar ik hoop dat je voor mij dan ook een vraag wil beantwoorden, want wat klopt er dan aan het feit dat een kind voor adoptie naar de andere kind van de wereld gaat terwijl het ook in eigen land geadopteerd zou kunnen worden, en dat het gevolg dan is dat zo kind op oudere leeftijd een grotere kans heeft op een indentiteitscrisis, en moeilijker contact kan krijgen/houden met zijn biologische ouders.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?