schriftelijke vragen én antwoorden adoptie VS

• Thorn

Weer een reden om geen SP te stemmen (op de grote hoop met andere redenen).

Het is natuurlijk compleet irrelevant voor 99% van de wereld, maar wellicht gaat de wereld ooit inzien dat alle mensen in principe gelijk zijn en dat het subsidiariteitsbeginsel alleen daarom al complete onzin is.

Waarom zou een kind in eigen land moeten worden geadopteerd? Merkt hij/zij niets van hoor.

Voordelen USA? Kinderen worden jong geadopteerd. Dat dit een voordeel is voor het kind begrijpen blijkbaar alleen mensen die adopteren uit de USA en allen die niets met adoptie van doen hebben (99% van de bevolking). Door allerlei gekke regels worden kinderen uit andere landen veel ouder geadopteerd. Hierdoor is de hechting in ieder geval niet gemakkelijker. Als dit nou eens zou veranderen dan zou dit zoveel kindjes gelukkig(er) maken.

Kortom adoptiewereld: Focus op zo jong mogelijke adoptie all over the world en vergeet het bekrompen subsidariteitsbeginsel. Dan helpen we echt kinderen gelukkiger te maken.

• Mirjam1

Wellicht gaat de wereld ooit inzien dat alle mensen in principe gelijk zijn?

Merkt hij/zijn niets van?

Hechting van jonge kinderen makkelijker dan oudere?

Bekrompen subsidariteitsbeginsel?

Dit is een hoax. Hoop ik.

• Anja1

Geen hoax vrees ik, maar iemand met een ‘kinderwens’ - zo jong mogelijk en gezond. Denk ik dan he..:-)

Beste Thorn (er vanuitgaande dat je echt bent), verdiep je eens echt in adoptie en de consequenties die het heeft voor kinderen.

Groet,

Anja

• metam

Tja, zo'n zotte regel dat je eerst de biologische ouder(s) de gelegenheid geeft om goed over het besluit na te denken. Nog zo'n zotte regel: eerst proberen om het kindje in eigen land, eigen cultuur, te plaatsen. Nee, geef dat kind maar gauw hier, want bij mij heeft het het beter. Geen enkele hechtingsproblematiek hoor, want het kindje was toch al vanaf dag 1, 5, 10 bij mij? Ik hoop ook dat het een hoax is, maar denk net als Anja dat het weleens echt zou kunnen zijn. Thorn, er is veel materiaal beschikbaar over adoptie, en op bijv. het adoptietrefpunt kun je ook geadopteerden “ontmoeten”. Lees ze en praat ze zou ik zeggen.

Meta

• *Marjo*

Ik denk dat het een citaat is uit The bold and the beautiful.

• Mirjam1

Volgens mij is The bold and the beautiful een stuk realistischer.