Er zijn natuurlijk veel meer mensen die VS-adoptie een no go vinden, die hier niet (meer) reageren. Mede omdat je vantevoren al weet dat een inhoudelijke discussie binnen de kortste keren overgaat in persoonlijke aanvallen of niet ter zake doende andere onderwerpen (NSN-China is zo'n gemeenplaats, of nog zieliger: Cambodja jaren geleden -totaal ander verhaal ook natuurlijk-) omdat er inhoudelijk geen informatie gegeven kan/mag/whatever worden. Daar moet je tegenkunnen. En het gaat (goddank) natuurlijk ook om steeds minder kinderen. Minder urgent en actueel dan he.
Het (bijvoorbeeld) niet beantwoorden van inhoudelijke vragen (waar ik persoonlijk het antwoord wel op weet hoor Anneke, maak je geen zorgen) doet de promotie van VS-adoptie overigens meer kwaad dan goed. Ik schat dat ik in de loop der jaren toch zeker zo'n 30 stellen in de privémailbox heb gehad, waarbij deze openbare (!) “discussies” en onder meer de geheimzinnigheid over bepaalde onderwerpen door voorstanders (en ook vaak genoemd: de aanvullende info dmv links naar wantoestanden door die 3 of 4 volhouders alhier), deze mensen hebben doen besluiten niet voor de VS te gaan.
Slechts de hetero-uitzonderingen met een allesoverheersende zuigelingenwens en homokoppels geven niet op.
Dat is de enige reden dat ik steeds weer op dergelijke topics reageer. Ik hoef geen voorstander te worden.
Maar de flagrante nonsens die hier zo nu en dan verkondigd wordt, over keuzevrijheid van biologische moeders (jeweetwel: in NL is geen discriminatie), onafhankelijke councelling, het zgn. niet bestaande financiële of minieme verschil van een domestic vs. een international adoptie voor een advocaat/facilitator, het tekort (???) aan Amerikaanse aspirant-adoptieouders voor SN en/of AA kinderen, zou zomaar door iemand voor zoete koek geslikt kunnen worden. En dat moeten we niet willen met z'n allen.