African adoption should be discouraged 'at all costs,' group says

• Mirjam1

http://allafrica.com/stories/201206060987.html

• Nannie

Hoi Anneke,

Meer mensen trekken die conclusie hoor, alleen heeft het merendeel niet meer de puf om te reageren.

Het is alleen heel jammer dat door het neersabelen meer en meer mensen de discussie niet meer aangaan, waardoor volgens mij juist het tegendeel wordt bereikt. Maar goed…

• jm74

Hoi Mirjam1,

Je bedoelingen of je doel kunnen goed zijn, maar je kan beter voor de klas gaan staan of een bijeenkomst organiseren en hopelijk dat iemand naar je wilt luisteren.

Het nodige is al geschreven op dit forum.

Je hebt de aandacht gekregen.

Gr. JM

• Anneke72

Ja, dat is wat ik bedoel.

Als Mirjam1 bij mij de communicatie zou doen dan ging ik op zoek naar een vervanger. Ze is vol passie, maar schiet haar doel voorbij door de vorm waarin ze de info aanbiedt. Als je op je publiek neerkijkt en ze minacht, ze niet respectvol behandelt dan luisteren ze niet naar je. Op zijn minst! Dat bedoel ik met ‘het omgekeerde bereiken’.

Het is jammer, want de artikelen zijn interessant en op dit prikbord komt een groot publiek waarvan een groot deel naar mijn idee nog maar net start met adoptie. Dat is juist de groep die je graag aan het denken zet.

Ik denk niet dat Mirjam1 alleen is, maar dat ze wel een paar mensen om zich heen heeft die haar mening delen. Misschien is het een idee als ze eens onderling afspreken wie hier in het vervolg haar rol waar gaat nemen. Het is jammer om te zien dat iedere keer een discussie die door haar gestart wordt voor het overgrote deel over de vorm gaat in plaats van over de inhoud. Met een andere, sympathiekere en meer respectvolle aanpak zouden veel meer mensen geïnformeerd kunnen worden.

Ik zie je passie, Mirjam1, en ik waardeer het dat je deze artikelen opzoekt en wilt delen. Maar de rol als communicator naar de buitenwereld is niet voor je weggelegd, laten we eerlijk zijn.

Zomaar gratis advies.

• Mirjam1

Ook hier in het nieuws:

http://www.fertilityportal.com/adoption/africa-call-to-reverse-soaring-adoption-rates.php

• Mirjam1

Ik hou de ontwikkelingen volgend op deze conferentie nog even bij als je het niet erg vindt. Op verzoek trouwens.

• Mirjam1

Hartstikke bedankt, Anneke72.

• Anja1

Jullie snappen het niet he?

Mirjam1 post hier niet omdat ze ‘aandacht’ wil krijgen. Mirjam post hier berichten die wereldwijd verspreid raken en die van belang zijn voor iedereen die zich met adoptie bezig houdt. Die zeker van belang zijn voor de hier postende (aspirant) adoptieouders. Ze hoeft geen bijeenkomst te organiseren of voor de klas te staan om interesse te generen, want (gelukkig!) is er een behoorlijke groep mensen die graag met haar in discussie gaat. Maar vooral op dit forum is het een en al afweer. Niet willen weten is ook een talent, zo blijkt maar weer…. Dus ga je gewoon met een aantal mensen de ‘boodschapper’ van het bericht wat je niet wilt horen/weten afzeiken…. Zoals het hier altijd gaat.

Ga dan lekker op je blauwe of roze wolk zitten en denk vooral niet na over hoe je later onmogelijkerwijs aan je kind zult kunnen uitleggen dat je wel had kunnen weten, maar dat je niet wilde weten. Omdat je kritische geluiden/berichten honend hebt weggezet.

Welterusten.

• fairuz

"Jullie snappen het niet he?"

Daar ga je weer in je standaard mode Anja, Niemand snapt iets behalve jij. Als je discussiert is het een zwaktebod om steeds met het verweer te komen dat anderen het niet begrijpen of onvoldoende op de hoogte zijn. Zo lang ik discussies op deze lijst volg is dat jouw insteek. En dan natuurlijk altijd gevolgd door cynische onheilswoorden over hoe je later iets aan je kind zult moeten uitleggen. Laat die veranwoordelijkheid aan de ouders zou ik zeggen, daar hebben ze echt niet steeds jouw advies voor nodig.

groet Fairuz

• Mirjam1

Nou… niemand… er is inmiddels dus ook een door o.m. Wereldkinderen en de Nederlandse staat gefinancierde organisatie die doorheeft dat het zo echt niet langer kan met adopties uit Afrika.

Maar hoeveel vragenstellende adoptiekinderen heb je inmiddels, Fairuz?

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.