African adoption should be discouraged 'at all costs,' group says

• flap

edit

• flap

Wat mij tegenstaat hier is dat er ontzettend wordt gegeneraliseerd. Alle adopties uit afrika zijn verkeerd. Biologische ouders ontmoet je niet als aspirant adoptie ouders en, hoewel dit er niet staat, kan je sneller adopteren als je rechters omkoopt.

Het zal vast wel zo zijn, maar niet alle adopties verlopen zo. Ik kan zo een aantal landen opnoemen, waarbij je verplicht wordt gesteld de biologische ouders te ontmoeten (niet ZA) aan wie je dan allerlei vragen kan stellen.

Aspirant adpotie ouders zijn niet allemaal domme, ontwetende, egoistische mensen, die expres hun ogen sluiten om de echte wereld niet te zien hoor, om zo hun wens op kinderen in vervulling te brengen. Die artikelen lezen kan je allemaal wel doen, maar wanneer houdt je onderzoek op en in hoeverre gaan die artikelen nog over jouw adoptie uit afrika. Want elke adoptie is anders en de reden voor adoptie ook.

Daarnaast kan je niet voor alle arme en zielige kinderen op de wereld zorgen, maar wel voor degene, die aan jou zijn toevertrouwd door een voorstel. Dus dan kan je wel zeggen dat wij zijn bevooroordeelt over de zorg voor de kinderen, maar ik zie niet in dat je naar Cambodja gaat om daar alle kinderen te verzorgen en tegelijkertijd naar Gautamala gaat om daar hetzelfde te doen. We zijn nu eenmaal niet allemaal heiligen en sommige mensen verbeteren de wereld op een kleinere schaal. En die kleine schaal is voor sommige mensen adpotie, voor andere het oprichten van een weeshuis in sri lanka en weer voor sommige andere ontwikkelingshulp in afrika. Niks mis mee en allemaal even goed.

Je moet keuzes maken hoe je de wereld wilt verbeteren, want 1 persoon kan niet alles. Zeg jij ook tegen mensen die naar afrika gaan om daar voor weeskinderen te zorgen, dat je bevooroordeeld zijn omdat ze de kinderen in guatamala vergeten? Of andersom?

Als je zoveel berichten krijgt van mensen die jou voor hun karretje spannen, omdat ze zelf te lui zijn om te zoeken moet je zelf weten, maar post dat niet hier, maar stuur prive berichten ofzo. niet iedereen is gediend van jouw negatieve en generaliserende gedrag.

• fairuz

Hoewel het niet relevant is voor de discussie wil ik wel antwoord geven op de wederom cynische vraag hoeveel vragenstellende adoptiekinderen ik heb: één, en hij is niet afkomstig uit Afrika, weet alles over zijn adoptie, en veel over z'n land, achtergrond, de reden tot afstand door z´n familie en adoptie door ons. We zijn zelfs in de gelukkige omstandigheden dat hij oude en recente foto's van zijn familie heeft. Ik realiseer me dat dat niet iedereen gegeven is.

Zeker, hij stelt vragen en zal dat in de toekomst blijven doen, maar ik heb er vertrouwen in dat het ook op de lange termijn goed komt, al kan niemand in de toekomst kijken.

Fairuz

• Mirjam1

Wat mij onder meer tegenstaat waren de opmerkingen “Er zijn altijd groepen tegen iets in de wereld en vaak zonder onderbouwing.” en dat je “het stuk” gelezen had. (het zijn er dik 20). Maar zoals je zelf al aangeeft: het gaat jou om jouw adoptie. “Je moet keuzes maken hoe je de wereld wilt verbeteren.”

“Zeg jij ook tegen mensen die naar afrika gaan om daar voor weeskinderen te zorgen, dat je bevooroordeeld zijn omdat ze de kinderen in guatamala vergeten? Of andersom?” Nee natuurlijk niet. Wat een eigenaardige vraag.

Nou lui: meer moegestreden. En klaar met de scheldpartijen. Ik ben inmiddels wel wat gewend hier: ik zou bijvoorbeeld door het aankaarten van misstanden vuile handen hebben en kinderlevens op mijn geweten. Als ik er na dergelijke positieve en vriendelijke communicatie in zo'n thread de brui aan gaf en niet meer reageerde, was men niet te beroerd mij privé van repliek te dienen (de inhoud van dergelijke mails is ongeschikt voor dit forum, maar overstijgt bovenstaande kwalificaties, neem dat van mij aan) (mijn emailadres toen toch maar even uit mijn profiel verwijderd). En dat gebeurde niet alleen mij, maar meerdere mensen. Dat zijn overigens niet de mensen die mij “voor hun karretje spannen” maar mensen die minder connecties hebben en toch graag willen weten wat er speelt, en dit ook graag breed gedeeld zien. Geen zorgen dus. Ik red me wel hoor.

• Mirjam1

Dat is mooi.

Geen misstanden in dat land/die regio neem ik aan?

• Mirjam1

“Alle adopties uit afrika zijn verkeerd.” kan ik zo snel niet vinden. Help ff.

• Mirjam1

Lang leve het prikbord. Reactie staat hierboven.

• MSA

Bedankt voor het doorsturen van de links!

• flap

Uitschelden doe ik niet, ik zeg alleen dat je negatief post.

Je kan exact hetzelfde ook positief posten, dan kom je heel anders over.

Ik schrijf je ook geen prive berichten en ik scheld al helemaal niet op die manier. Dat andere mensen dat wel doen dan is dat uiteraard verkeerd.

Je titel insinueert dat alle adopties uit afrika verkeerd zijn. (een goed voorbeeld van verkeerde woordkeuze. Als je de titel leest, gaan veel mensen gelijk al negatief het bericht lezen. Ik weet dat dit een quote is, maar je bent vrij om een andere titel te pakken.)

Als je moe bent van het strijden dan kan ik je wel een tip geven: breng dit nieuws eens positief. Een andere tip is dat je nietmoet gaan generaliseren alsof alle aspirant adoptie ouders alleen maar aan zichzelf denken.

Als je constant in een omgeving zit waar alles negatief is, bv een klachtenafhandeling afdeling van een bedrijf, of bv de kinderbescherming, waar alleen maar ellende binnenkomt, of in jouw geval de artikelen die vaak negatief geschreven zijn, dan is het menselijk dat je veel dingen negatief gaat bekijken terwijl je maar een fractie van de werkelijkheid ziet.

Breng het eens vanuit een ander oogpunt, dat helpt. Ik geloof wel dat je een goed hart hebt en dat je dit doet uit goede bedoelingen, maar zo breng je het niet.

Woordenkeus is 90% van de boodschap en 10% is de inhoud. In het echt communiceren is 90% nonverbale communicatie en 10% inhoud, maar dat eerste mis je via internet, dus dat moet je opvangen via woordkeuze.

• Mirjam1

Ik kan aan de berichtgeving terzake weinig positiefs ontdekken. Aan de reacties evenmin. Of wellicht had ik er een smiley achter moeten zetten?

Woordenkeus is 90% van de boodschap (ik kon aan de woordenkeus in die 20+ stukken weinig doen, en inderdaad: niks postiefs)(nb: al gelezen?).

Inderdaad: “Er zijn altijd groepen tegen iets in de wereld en vaak zonder onderbouwing. Net zoals dit stuk.” Boodschap is mij onduidelijk. Komt ws. omdat ik de achtergronden gelezen heb.

Terzijde: ik vond “terwijl je maar een fractie van de werkelijkheid ziet” uit jouw mond echt heel erg grappig. Kon ook wel een schaterlach gebruiken (tu) Of is dit ook weer negatief? Niet zo bedoeld.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.