African adoption should be discouraged 'at all costs,' group says

• Mirjam1

Ja inderdaad pardon zeg, dacht dat het op mijn bericht sloeg. Maar inderdaad: dat is niet het soort bericht waar je op zou antwoorden. Desalniettemin geeft het als antwoord op Anja's bericht ook wel aan dat die zorg om kinderen in nood toch vooral op eigenbelang gestoeld is.

• Sander

En jij neemt in deze draad anderen kwalijk dat ze aannames aan je uitspraken verbinden. Het is een grof schandaal dat je denkt even zo'n conclusie te kunnen trekken, dus die is helemaal voor jouw rekening. Over en uit.

• Mirjam1

Nou… even….

• fairuz

Hoi Sander,

Ik begrijp je frustratie en voel met je mee. Het is altijd hetzelfde groepje mensen dat zich als een soort bloedhonden stort op degene die het waagt een andere kant van adoptie te belichten. Die persoon wordt afgebrand tot op het bot, daar kun je op rekenen. Standaard wordt aan elke goede bedoeling getwijfeld, Een afwijkende mening wordt altijd ondergebracht in de vakjes 'onwetend, naïef, hebzuchtig, niet geïnformeerd". Ik heb me vaak voorgenomen niet meer te reageren, maar als ik zie hoe er hier weer boven op jou wordt gedoken,….. Heel vreemd!

groet Fairuz

• Nannie

Ha Fairuz en Sander,

Nou… inderdaad! Het is jammer dat er steeds zo negatief en oordelend wordt gereageerd.

• Mirjam1

African Child Policy Forum – critical voices or…?

http://www.againstchildtrafficking.org/2012/05/african-child-policy-forum-critical-voices-or/

Food for thought:

The African Child Policy Forum is a Dutch NGO, a lobby organisation, set up and funded by the Dutch NGO International Child Support (ICS). In 2010 ICS gave almost 800.000 euro to ACPF.

International Child Support, The African Child Policy Forum, SOS Children’s Villages and Wereldkinderen (Dutch adoption agency) together make up the consortium Together4change.

Together4change received last year 52 million euro from the Dutch government’s development aid fund. In order to bring about civic change in Africa.

Google translate:

Stof tot nadenken:

Het African Child Policy Forum is een Nederlandse NGO, een lobby organisatie, opgericht en gefinancierd door de Nederlandse NGO International Child Support (ICS). In 2010 gaf ICS bijna 800.000 euro aan ACPF.

International Child Support, The African Child Policy Forum, SOS Kinderdorpen en Wereldkinderen (Nederlands adoptiebureau) vormen samen het consortium Together4change.

Together4change ontving vorig jaar 52 miljoen euro van het ontwikkelingshulpfonds van de Nederlandse overheid. Om maatschappelijke verandering in Afrika te brengen.

• Mirjam1

http://www.together4change.nl/index.php

• Anja1

Dag Nannie en Fairuz,

Wat is het toch jammer dat er steeds (door dezelfde) mensen op de manier wordt gereageerd zoals jullie reageren. Kritisch is per saldo negatief en een mening hebben is oordelend. Kijk, dat vind ik nou weer jammer.

Verder denk ik dat mensen vooral eens kritisch en eerlijk naar zichzelf zouden moeten kijken. Is die bevlogen betrokkenheid bij kinderen in bepaalde landen nu echt oprecht empathie voor die kinderen, of is het toch vooral kijken met de invalshoek ‘is hier adoptie mogelijk’, vanuit het standpunt dat dat toch echt beter is voor ‘die’ kinderen. En als het dan gaat om ‘die’ kinderen, waarom wordt dan zo vaak toch ‘gezocht’ naar de gezonde jongere kinderen? En waarom ons dan niet vooral ontfermen over de kinderen die geen schijn van kans hebben door handicaps? Het belangeloze wat vooral op dit forum door deze en gene wordt gepredikt is misschien toch niet helemaal wat het lijkt?

Misstanden zijn niet fijn om te horen, het is (vind ik persoonlijk) ook helemaal niet fijn om te zijn dat (aspirant)adoptieouders bereid zijn om voor veel de ogen en oren te sluiten, zaken te vergoeilijken, aan te geven dat volgens de Nederlandse wet (en daarmee rechtvaardig?) is gehandeld. De laatste jaren is er zoveel meer bekend geworden over adoptie, en de effecten van adoptie op kinderen, op jong volwassenen. Het lijkt me niet logisch om dat allemaal te negeren omdat er kinderen ‘gered’ moeten worden. Als je echt kinderen wilt redden, geef dan geld aan projecten die goed in elkaar zitten en die werken aan opbouw.

Dit forum heeft er helemaal niets aan als mensen die hun hoofd boven het maaiveld durven uit te steken, persoonlijk worden aangevallen als ‘negatief’ en ‘beoordelend’. Het laatste taboe in adoptieland is geloof ik het praten over de wenselijkheid van adoptie….

Groetjes,

Anja

• Anneke72

Wat weer een troosteloze lijn. Wat een verbitterde woorden. Als je conclusies gaat trekken uit drie letters en een smiley zoals Mirjam1 dat doet, dan ben je wel klaar op een forum als deze. Ik denk dat jouw ‘taak’ er hier wel op zit, Mirjam1. Jouw woorden gaan tegen je werken. Je gaat vanaf nu het tegengestelde bereiken van wat je bedoeling is.

Je terugtrekken van dit prikbord gaat je meer opleveren dan je negatieve, onvriendelijke, verbitterde teksten hier te blijven plaatsen. En ik heb het daarbij uitdrukkelijk niet over de artikelen die je plaatst, maar over jouw persoonlijke bijdrages.

• Mirjam1

Tegenstelde bereiken? Mensen zullen door mijn “verbitterde” (? wat een bijzondere conclusie) woorden meer uit Afrika gaan adopteren?

Die conclusies trek ik niet alleen uit die 3 letters en die smiley hoor: Sander post al een jaar of 2 op dit forum.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.