Teeven schort adopties Oeganda op

• Mirjam1

Uganda is nog open, en er is geen kinderhandel in Afrika. Boude uitspraken, Flap. :)

• Mirjam1

Zinnig zou wel eens iets anders zijn. Misschien toch eens proberen.

Generaliseren: al helemaal niet als je de meeste relevante informatie niet kan/wil lezen.

• pepe

Ik weet ook niet of de VGH er zo blij mee zijn of dit toejuigen…

op Rumor Queen was rond de jaarwisseling een topic hierover, zowel bij de sn-afdeling als bij de rumor-afdeling.

Blijkbaar heeft de CCCWA een nieuwe regeling in het leven geroepen waarbij VGH die 5 (10-15… geen idee) SF kindjes matchen een kindje dat (nog) niet als special focus te boek staat toegewezen krijgen om ouders voor te zoeken. Let wel; als ik alles mag geloven en goed vertaal gaat het op special need kinderen, geen gezonde kindjes en wanneer het CCCWA een kindje het special focus status geeft is mij een raadsel; na 3 maanden gene match iig maar er zijn ook kinderen die meteen op de sF lijst terecht komen en waarom?

En ja, ook China heeft droevige verhalen (laatst weer een verhaal over hunan…) en het is heel typisch dat we in Nederland 80% oudere kindjes/jongetjes zien met heel veel gecombineerde sn's en in Amerika ouders nog steeds gematched kunnen worden met AYAP meisjes, we zullen het maar niet hebben over het niet volledig of juist zijn van medische dossiertjes maar ik ben er van overtuigd dat de meeste kindjes die naar Nederland komen via de sn-procedure hun adoptie écht nodig hebben.

Het toewijzen van extra dossiertjes kan net zo goed weer iets tijdelijks zijn, er verandert de laatste paar jaar steeds vanalles in sn-adoptie-china-land, dus hoe lang iets aanhoudt….

Overigens is het CCCWA ergens in de komende periode in NL om met alle VGH te praten en dan zal er vast een boel aan bod komen

• Anja1

Breng jij de dingen dan eens in de context, situatie en cultuur Flap? Ipv telkens te roepen dat alles onzinnig en negatief is?

• mauritss

Natuurlijk staan de rechten van een kind voorop bij een matching enz…. Maar er mag zeker ook naar de adoptie-ouders worden gekeken. Ik krijg steeds meer het idee dat iedereen vindt dat aspirant ouders een melkkoe zijn….. de kosten van de cursus is van 900 naar ruim 1600 gegaan, en de MVV is van 300 euro naar 900 euro gegaan.

En wanneer je gematcht bent en je heb een bedrag van meer dan 10.000 betaald, mag wanneer de adoptie niet doorgaat zekerweten het bedrag geretourneerd worden zodat de aspirant-ouders naar een nieuw adoptie kanaal kunnen kijken !!!

En dat hier mensen niet voor hun eigen kinderen kunnen zorgen heeft er weinig mee te maken….. En ik ben van Mening in Nederland is het niet nodig !! Vaak is er dan veel meer aan de hand dan alleen werkeloos zijn !! Dus is hierbij ook niet van toepassing

• mauritss

Mooi boel…. zelfdoeners worden gecontroleerd door vergunninghouders die er zelf ook een potje van maken !!!! Ze moeten een aparte inspectie in het leven roepen, die zowel de zelfdoeners als de vergunninghouders controleert

• mauritss

Het is logisch, wanneer er een nieuw adoptieland is en je hebt het geluk dat er geen grote of geen wachtlijst is….. dan ben je snel aan de beurt….. Naarmate het adoptie kanaal ouder wordt zullen de wachtlijsten en de langere wachttijd vanzelf ontstaan

• mauritss

Het was idd een suggestie…. Oeganda is gewoon een adoptie kanaal van K&T. Daarom is het ook hun verantwoording, want als alles toch onder je eigen verantwoording valt…. dan kunnen vergunninghouders beter controleurs worden. Vaak heb ik wel het idee dat vergunninghouders het moeten hebben van zelfdoeners om daarna als het goed verlopen is te onderzoeken of het een vast kanaal voor hun kan worden.

• mauritss

Hallo Mirjam, het is wel duidelijk dat je negatief over adoptie ben… prima… maar om dan gelijk veronderstellingen te doen omdat het duurder is vanwege steekpenningen lijkt mij wel erg een waardeoordeel over iets geven waarvan je niet de juiste informatie heb

• Anja1

Mauritss,

Volgens mij heet die instelling het Ministerie van Justitie.

Groet,

Anja