Teeven schort adopties Oeganda op

• flap

Geef toch op joh, deze mensen moeten gewoon iets te klagen hebben en verdraaien altijd nieuws tot iets negatiefs. Gewoon niks meer van aantrekken, jij en ik weten wel beter.

Ik zit hier echt soms tenenkrommend wat voor verkeerde aannames en leugens hier verkondigd worden…

Echt jammer, vooral voor nieuwe mensen die zo gelijk een lading negatief nieuws te horen krijgen wat vaak ook gewoon niet klopt… Maar goed, als je er tegenin gaat dan wordt het alleen maar erger.

• Anja1

Hallo Flap,

Wat een fijne inhoudelijke bijdrage weer! Reageer nou gewoon niet joh, als het toch niet anders kan dan met negatieve opmerkingen over mensen die kritisch op zaken reageren? Wel zo overzichtelijk.

Groet,

Anja

Hallo Janmar,

Het heeft niets met negatief doen te maken, maar waarom zou er een ‘bonus’ moeten zijn? Als het niets uitmaakt, zoals jij zegt, dan lijkt het me dat iedere mogelijke incentive in dit soort situaties moet worden vermeden. Want hier gaat het misschien niet om een ‘lichte SN’ (wat al zeer discutabel is, want wie bepaalt dan wat die SN is?), maar straks gaat het wellicht om een ‘gezond’ kind, of om voorrang bij de procedure enz. Het is al hartstikke moelijk en ingewikkeld om adoptieprocessen zuiver te houden, waarom dan doen alsof dit soort bonussen niets uitmaakt?

Groet,

Anja

• Anja1

Enne Flap? Wat ‘klopt er dan niet’ aan de informatie tot dusver?

En ‘wat’ weten jij en Janmar wel beter? Hoe het zit met die bonussen?

Vertel/deel dan eens?

Anja

• Janmar

Anja: helemaal mee eens dat de CCCWA geen “bonussen” moet uitdelen. Maar de VH krijgt deze ongevraagd. Moeten ze deze “bonus” dan teruggeven? Terwijl ze weten, dat voor het zgn “bonuskindje” ook ouders gezocht worden? Moeten ze dan maar geen SF kindjes matchen, omdat ze bang zijn een “bonus” te krijgen?

Lijkt mij, dat bij de VH vooral de intentie is om voor de SF kindjes ouders te zoeken.

• Anja1

Als het echt zo werkt, dan vind ik het echt heel discutabel. Realiseer me uiteraard ook dat de vergunninghouder er niet zo veel aan kan doen, en dat het vast ook niet ophoudt als de nederlandse vergunninghouders ‘bonussen’ weigeren, maar het lijkt mij dat de centrale autoriteit in China ook wijzer zou moeten zijn eigenlijk. Moeilijk!

• Mirjam1

Er staat lichtere. Dan bij SF-kinderen dus (die moeilijk plaatsbare kinderen). Dat is wat anders dan hele lichte. 't Is ook maar wat je onder hele lichte verstaat natuurlijk. Ik ken een aantal NSN-kinderen die meer (o.m. medische) zorg en aandacht behoeven dan een aantal zgn. zware SN-kinderen.

Maar waar het om gaat, is dat er met bonussen gewerkt wordt.

• Mirjam1

Zolang er geen onderbouwde informatie komt om al die “leugens” te weerleggen, is dit (alweer) een nutteloze posting.

• flap

Je conclusies aan de hand van je internet artikelen in ieder geval niet. Of de artikelen kloppen laat ik in het midden, omdat ik de schrijver/achtergrond en situatie niet ken.

• Anja1

Flap,

Waar kloppen de conclusie die Mirjam uit de artikelen trekt dan niet volgens jou? Ben heel benieuwd.

En als je niets leest zelf, en er niet over nadenkt dan is het logisch dat je je mening in het midden laat. Helemaal weg laten kan dan ook trouwens.

Je bent alleen maar mensen aan het beschuldigen dat ze ‘negatief’ zijn, je voegt niets toe aan deze discussie.

Anja

• flap

Dit is echt zinloos om hier zinnig op te reageren. Ik kan me tijd wel beter besteden. Ik kan jou niet op andere gedachte brengen en jij mij niet.

Je moet dingen in zijn context, situatie en cultuur brengen en niet zeker generaliseren.