adoptie oeganda

• Mirjam1

K&T moet wel zijn personeel betalen.

Klopt, leugens.

NL en diverse andere landen sloten o.m. Uganda gewoon voor de grap. Omdat er natuurlijk helemaal geen sprake is van kinderhandel. Als er 1 land niet corrupt is, dan is het wel Uganda. En vanzelfsprekend sloten ze die landen ook om wachtende ouders te jennen.

Beter zo?

• Anja1

Nou ja Mirjam1, jij en ik worden wel ‘anti-adoptie’ uitgemaakt en dat voelt toch wel wat gek als je moeder bent van geadopteerde kinderen…:-).

• Anja1

Dag Mauritss,

Het lijkt me toch echt wel logisch dat je wat meer uit te leggen en te verklaren hebt als je kind erachter komt dat het geadopteerd is op een moment dat er een onderzoek liep naar adopties vanuit een land. Net zoals het me lastig uit te leggen lijkt dat je vandaag de dag koste wat het kost nog een gezond kind uit China wilt en daarvoor best een jaar of acht op de wachtlijst hebt willen staan, terwijl ondertussen echt wel bekend is dat er in China zelf inmiddels genoeg adoptieouders zijn voor gezonde kinderen. Ook de wetenschap dat advocaten ‘birthmothers’ zwaar in de financiële watten leggen en daarmee grote morele druk uitoefenen om een kind af te staan… Kijk, dingen die bekend zijn, zijn bekend he. En die weet je dus. En dus is het lastiger om dat te verklaren richting je adoptiekind. Het maakt mijns inziens dan ook een groot verschil uit welk land je kind komt en ook in welke tijd het geadopteerd is. Dus zo kort door de bocht is het niet.

Groet,

Anja

• Anja1

Leugens?

Leugen 1: dat K&T geld moet verdienen? Dacht het wel, het is geen liefdadige instelling, salarissen, pand met bijbehorende kosten en alles moet betaald. Vanuit een teruglopend aantal adopties, dus dat wordt begrotingstechnisch steeds krapper. Het ligt voor de hand dat het in hun financiële voordeel is om deze adoptie doorgang te laten vinden. Je hebt mij niet horen zeggen dat ze dat ten koste van alles zullen doen, maar jij bent degene die hun vrij slappe betoog wel als de waarheid wenst te lezen.

Leugen 2: wat bedoel je precies? Ik vind de zin van K&T over biologische ouders (in dit geval de vader) van kinderen die besloten hebben de adoptie niet door te zetten, van een uitermate zielig niveau. Alsof adoptie altijd beter is. Wat dat te maken heeft met jouw betoog over het aantonen van biologisch vaderschap is mij een raadsel: iedereen waarbij dat niet is aangetoond, kan geadopteerd worden? Of zo?

Anti-adoptie: met twee geadopteerde kinderen. Natuurlijk. Hou het een beetje objectief Flap, dat ongenuanceerde persoonlijke gedoe… zo jammer.

Groet,

Anja

• Mirjam1

Anti-kinderhandel. Maar dat is dus hetzelfde?

• Mirjam1

http://adoptie.startpagina.nl/prikbord/15788062/bureaukosten

• Anja1

;-)

Zo langzamerhand is het me echt wel duidelijk geworden dat het voor sommige mensen volstrekt niet uitmaakt hoe een kind in een adoptieprocedure terecht komt - als je kunt zeggen dat je je keurig aan de nederlandse adoptiewet hebt gehouden, dan klopt het formeel en is het dus in orde.

Anti-kinderhandel.

Ja, dat ben ik wel.

• Mirjam1

Nog meer leugens:

http://rileysinuganda.blogspot.nl/2011/08/update-on-intercountry-adoption.html

Vertaling:

http://translate.google.nl/translate?sl=en&tl=nl&js=n&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Frileysinuganda.blogspot.nl%2F2011%2F08%2Fupdate-on-intercountry-adoption.html

• weetwachtwoordnietmeer

Anja1 Schreef:

——————————————————-

> Nou ja Mirjam1, jij en ik worden wel

> ‘anti-adoptie’ uitgemaakt en dat voelt toch wel

> wat gek als je moeder bent van geadopteerde

> kinderen…:-).

Weet je wat een beetje het probleem met jou is Anja: jij hebt toevallig in een tijd geadopteerd dat de kinderen nog bij bosjes uit China kwamen, dus het ging snel en gemakkelijk, en waarschijnlijk ook toen geen questions asked. Want ja de een-kind-politiek was beleid van de Chinese regering, en daar konden jullie toen natuurlijk ook niets aan doen …(?)

In plaats van jezelf gelukkig te prijzen dat je snel en bovendien zelfs ook nog eens goedkoop (!) twee kinderen hebt weten te krijgen, ga je nu eindeloos aspirantouders die ook graag een kindje zouden willen adopteren letterlijk tergen met je eeuwige zure commentaar. Voorlichting is ok, en mag ook, maar die eeuwige ik-weet-alles-beter-toon is echt niet te verdragen. En inderdaad juist vooral niet omdat je zelf adoptiekinderen hebt. Jij bent binnen! Idem voor Michiel. En dan kunnen jullie heel zielig gaan doen over bedreigingen en scheldpartijen, maar als je commentaren niet altijd zo cynisch en zuigend zouden zijn, zou je echt heel wat minder agressie oproepen. Dus ik zou zeggen, kijk eens in je hart of het een tikje minder kan.

groet, Fairuz

• Melle

Hè je hebt de pakkende woorden weetwachtwoordnietmeer. Toppie. Jou text geld ook voor Miriam1. Dat eeuwige gezeur over negatieve adopties. En die eeuwige vergezochte linken. Dat ze daar nu niet moe van zich zelf worden. Bah. Aspirant adoptie ouders plaatsen haast niet meer zonder het eeuwige commentaar van een van deze personen n linken waar je moe van wordt.

weetwachtwoordnietmeer Schreef:

——————————————————-

> Anja1 Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Nou ja Mirjam1, jij en ik worden wel

> > ‘anti-adoptie’ uitgemaakt en dat voelt toch wel

> > wat gek als je moeder bent van geadopteerde

> > kinderen…:-).

>

> Weet je wat een beetje het probleem met jou is

> Anja: jij hebt toevallig in een tijd geadopteerd

> dat de kinderen nog bij bosjes uit China kwamen,

> dus het ging snel en gemakkelijk, en

> waarschijnlijk ook toen geen questions asked. Want

> ja de een-kind-politiek was beleid van de Chinese

> regering, en daar konden jullie toen natuurlijk

> ook niets aan doen …(?)

> In plaats van jezelf gelukkig te prijzen dat je

> snel en bovendien zelfs ook nog eens goedkoop (!)

> twee kinderen hebt weten te krijgen, ga je nu

> eindeloos aspirantouders die ook graag een kindje

> zouden willen adopteren letterlijk tergen met je

> eeuwige zure commentaar. Voorlichting is ok, en

> mag ook, maar die eeuwige ik-weet-alles-beter-toon

> is echt niet te verdragen. En inderdaad juist

> vooral niet omdat je zelf adoptiekinderen hebt.

> Jij bent binnen! Idem voor Michiel. En dan kunnen

> jullie heel zielig gaan doen over bedreigingen en

> scheldpartijen, maar als je commentaren niet

> altijd zo cynisch en zuigend zouden zijn, zou je

> echt heel wat minder agressie oproepen. Dus ik zou

> zeggen, kijk eens in je hart of het een tikje

> minder kan.

>

> groet, Fairuz